Alexandra Ekdal

Alla inlägg under januari 2012

Av Alexandra Ekdal - 15 januari 2012 11:56

God middag. Haha.. Sjuk trött av nån anledning. Vet inte varför.. Sov till 11 idag, as gött.. Så nu har jag diskat, håller på och tvättar och käkat frukost. Så nu ska jag städa av lite snabbt. Orkar egentligen inte, men jag har inte så mkt val typ.. Här ser för jävligt ut. Så lite snabb städning och sen sitta och greja lite med scrapbooking. Kom på att jag måste börja med semester albumet, för jag har beställt mer bilder som jag inte har fått än..

Så nu ska jag sätta lite fart så jag kan sätta mig i soffan igen ;)
Imorgon ska jag börja mitt nya liv på riktigt. Nu får det va slut på godis och läsk och köpa mat.. Usch och fy.. Mitt mål är att gå ner drygt 8 kilo till iår ;) Gick ju ner 8 kilo förra året =D Så i år är det 7-8 kilo till ;)

Måste ta fram lite papper och så till arbetsförmedlingen :'( Jaja.
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 14 januari 2012 21:25

Hello. Nu har jag kommit hem och har hunnit äta, och slappna av.. Ja vilken dag.. Va ska man börja? Det vet ni ju iofs, vaknade vid 9, gick upp käka frukost sen slappa i soffan. Sen vid 11 åkte jag ner till Varberg. Började med att besöka morbror m. familj. Skulle provsitta en fr stol, så nu har man ny stol med ;) Sen va vi bara tvugna att prov starta bilarna ;) 2/3 bilar starta efter lite om och men , men dom starta ;) Haha =D
På måndag ska vi börja med mitt objekt. Hmm.. Jaja =)


Sen efter det åkte jag hem till mamma och hämtade Wilma så vi kunde åka och köpa godis och sedan åka till Gbg.. Vilket vi gjorde. Massa godis blev det och lite små brottom och panikslagen så åkte vi vidare.. När vi kom till Kållered där vi stannade och skulle äta insåg jag direkt att det skulle vi aldrig hinna, så lite mer panik på paniken så sa jag till Wilma att hon får äta i bilen. Så jag trykte i mig en hamburgare på 4-5 minuter?? Mådde inget vidare efter det xD Men som sagt, lite panik på paniken så fick det bli så.. Inte nog med det, hamnade bakom massa söndagsförare som inte kunde hålla hastigeheten vilket fick mig att flippa.. Så när vi väl kom till scandinavium så va klocka  14,28 och 14,30 började showen.. Hittade inte parkering nära så fick parkera i tomtehuset som jag kallar det. Både jag och Wilma flåsade som hästar när vi väl kom fram. Kunde inte sitta på våra platser utan att störa alla andra, så fyndiga som vi va så satte vi oss nästan längst fram på läktaren, inte vid isen ;) Och satt där under hela föreställningen =) Perfekta platser måste jag säga =D Showen va underbar.. Orkar inte lägga upp bilder nu för jag har drygt 300 bilder så ska gå igenom alla och så först ;)


Sen åkte vi hem till mamma en stund. Så prövade jag mina kläder jag beställde. Jeansen satt som en smäk och även den långe polotröjan, men tyvärr inte den randiga, för den stämde inte alls med vad det stod, den va så vid så det skulle kunna få plats 2 personer i den och armarna va nästan lika långa som mina ben xD. Så det blev till att skicka tillbaka det =) Mammas jeans hon köpte satt som en säck på henne, inte alls snyggt. inte konstigt att dom bara kostande 90 kr ;) haha =) Jaja.. Blev iallafall överlycklig att mina jeans passade =D Och det är inte baggy utan "tighta" eller va man ska säga=)
Efter en snabbvisit hos mamma så åkte jag och hämtade pizza till mig och älsklingen. Så nu sitter vi här mätta och trötta båda två. I morgon tänker jag inte ta mig en meter utanför lägenheten.. Ska fixa lite här hemma =) För på måndag drar jag till Vbg och blir där till onsdag =) För då ska jag på nått jävla möte på arbetsförmedlingen.. SUCK..

Sitter och kollar på Scorpion King. Men ska snart inta sängen för jag e så sjukt trött efter denna dagen..
Så puss & Kram och god natt på er =)

Av Alexandra Ekdal - 14 januari 2012 10:46

Hello.. Sovit gott? =) Det har jag, tyckte dock inte om när klockan ringde, men idag är det bara roligt ändå =)
Snart ska jag sminka mig.. HAr redan käkat frukost och klätt på mig. Så måste fixa det sista inna jag ska dra ner till Varberg och hämta Wilma =) För idag ska vi på disney on ice =) Ska bli så super mysigt :) Men jag måste tanka lite och sånt innan med, om jag kommer in/ut ur bilen ;) Haha =)

Ne nu måste jag dra. Ha en superbra dag =)
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 13 januari 2012 19:30

Haha ne nu ska jag inte vara sånn ;)
Men jag upptäckte precis en grej. Jag gick in på Kissies blogg ( www.kissies.se ) . Där upptäcker jag att hon har skrivit om H&M's fake-kroppar. Så tänkte jag, men va fan, det känner jag igen, att jag har läst det någon annanstans. Och kommer på att aha.. Tyra ( www.tyras.se ) oxå hade bloggat om det fast hon har bloggat om det den 11.. Hmm jaja =)  Dom får la skriva vad dom vill, men blev bara så paff. Haha =)

NU sitter jag i soffan och är propp mätt.. Gjorde ostfylld kycklingfilé med ris och sås till.. Här får ni receptet

Baconlindad kycklingfilé med ostfyllning

4 port

4 kycklingfiléer                                    
     2 paket bacon

2 askar crème bonjour t.ex vitlök eller
taco                   

Sås

5 dl grädde                                               1 del av osten som blir över

0.5 st hönsbuljongtärning                          Salt & Peppar

Soja för färgens skull


Sätt ugnen på 200 grader. Skär ett snitt längs med kycklingfilén och lägg i
några skedar av valfri dessertost. Linda bacon runt hela filén så att inte
osten rinner ut. Bryn dem runt om i en stekpanna. Lägg i ugnssäker form. Spar
fettet i pannan som blir över efter stekningen. Dags för såsen.. Häll grädden i
pannan, smula i buljongen och lägg i osten som blir kvar från kycklingen. Smaka
av med salt och peppar och låt det koka upp. Häll såsen över filéerna och ställ
in i ugnen ca. 30-40 min beroende på filéernas storlek.


Jag hade två olika ostar då Bobby inte e mkt för vitlök. Så jag gjorde med ädelost till honom, men det va sjukt gott det med. Så ta den ost ni föredrar bäst, men glöm inte att ni ska ha det i såsen oxå..

Upptäckte att denna dan snart är över med. I morgon är det disney on ice som gäller i Gbg. Drömde om att jag glömde biljetterna hemma. Men det hoppas jag verkligen inte jag gör ;) HIttade inte vidare mkt på gekås, men det jag hittade va för mkt det med.. Haha =) Hade inte tänkt köpa någonting.

Nu sitter vi och kollar på Vampier Diarys. Varför har jag inte sett den tidigare?? ;) Den e ju typ sjukt spännande :D

Tänkte dra igång och göra iallafall första sidan till mitt album ^^, Dock vet jag inte hur jag ska börja. Men gör nog som jag gjorde med Carros, bestämma sidorna först och sen fortsätta där ifrån =)

Jaja vi hörs i morgon =) Eller senare :D
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 13 januari 2012 09:23

Tjosan..

Fredag den 13:e idag ;) Tror ni på att det är en otursdag eller ej? Med min vanliga tur så kan jag lova att jag inte kommer komma in i min bil sen ;) Kan även bero på att det är frost ute .. Haha =)
Jag har hunnit köra ett kort passa på Wii, har inte orkat byta batterier i plattan så körde lite boxning och träning på wii sports.. Så jag ska hoppa in i duschen nu och sen käka frukost. Efter tio kommer Bobbys mamma hit så ska vi till gekås (idag med) xD Ska kolla efter en bolero och se om det finns annars skiter jag i det, ska köpa doppresent till min lille gudson ^^,


Nu måste jag skynda mig =)
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 12 januari 2012 21:32

Nu har jag beställt bilder från Marocko och Tunisien =) Så jag hoppas dom kommer på måndag eller tisdag :)
Så blir det massa scarpbooking album ^^, Tror iofs jag ska börja med bal och studenten =)
Va gör ni i kväll då?
Just nu sitter vi och kollar på Fast and Furious, bara älskar dom filmerna <3

Snart blir det sängen för i morgon e det upp i ottan xD Nästan iallafall. Ska med svärmor till gekås, tänkte jag skulle hinna med ett träningspass innan hon kommer och hämtar mig efter tio nångång ;) Så det är verkligen dags att sova snart ;) borde gå upp vid 8 ungefär.. För att hinna träna, duscha och käka frukost :)

Ne nu ska jag krypa ner i soffan ^^,

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 12 januari 2012 18:45

Asså shit, då va denna dagen snart över med.. Det har verkligen gått hur fort som helst.. Känns som att det inte va så länge sen jag gick upp liksom ;) men det är snart 12 timmar sen xD Det är helt sjukt..
Just nu sitter jag och fryser i soffan.. Hatar att frysa..
Iallafall, det blev inte så mkt roliga inköp, mer bra att ha grejer, mkt scrapbooking prylar blev det ;) Haha =) fattar dock inte att det kunde blivit så jävla dyrt på gekås :S Men köpte olja till B så bara de gick på 400 kr. Så det är lugnt..

När jag kom hem så börjde jag på maten. Som jag tyckte va super gott. Köttfärslimpa med fetaost, ungsbakade morötter, potatis och lök. Och en brun sås till det. Som va super god. Med en grönsallad till =)

 

Måste vara visa vad jag och mamma åt i tisdags innan jag åkte hem till älvsered ..

 


En 150 g hamburgare med ett helt salladshuvud på och alldeles för mkt dressing. Man får ju allafall mat för pengarna ;)

Nu ska jag slappa vidare i soffan. I morgon ska här tränas som bara den :D
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 12 januari 2012 10:14

Tjosan =D Läget i blåsten? Eller det kanske bara är här det blåser och regnar som fan.. Snart ska jag hämta Ellen så ska vi dra oss ner till Ullared och shoppa lite, dock får det inte bli så mkt, kollade kontot och där börjar bli tomt :( Undra varför ?
Jaja, inget att grubbla på, får sitta hemma tills lönen kommer :P
Lägger ut mina fynd sen, om jag hitta nått ;)
Så vi hörs när jag kommer hem =)
PUss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards