Alexandra Ekdal

Alla inlägg under juni 2012

Av Alexandra Ekdal - 25 juni 2012 20:13

Så då har man fått i sig lite mat och placerat sig i soffan. Tror nog inte jag kommer göra så mkt mer idag ;) Ska gå upp och bädda på Kevins rum, så han har någonstans att sova ikväll ;) jag e ju så snäll så han får sova på golvet :D Mahahahah :D Dock gör han de frivilligt;)

Så jag får väl gå upp och fixa e så man inte glömer av det xD
Puss

Av Alexandra Ekdal - 25 juni 2012 15:04

Börjar med:
WOOOOOOOOOHOOOOOOOO!
Bilen e avbetald och klar. OCH den gick igenom besiktningen :D Lovley =D
Snart ska jag packa och dra ner till Varberg och passa dom små.. Hörs väl när jag kommer dit ;)
Puss & Hej

Av Alexandra Ekdal - 24 juni 2012 20:43

Hejsan hoppsan. Det va inte igår. Det har hänt mycket under veckan ..  Jag jobbade sent i måndags och sen skulle jag åka ner och lämna däck i garaget, och åka direkt hem. Men nej nej, jag va inte hemma innan klockan tio över 1 xD Spontana garage kvällar e roligast!!

Lagom trött va man på tisdagen. Men jag och mamma och lillafis drog upp till gekås en snabbis och handlade lite. Sen åkte jag ut till garaget och kollade klart bilarna inför falköping. Och kom inte hem innan klockan 23 ca ;)


Onsdagen började med barnpassning och sedan lämna lillan på dagis och åka ut till garaget för att lasta och greja. Å det slår ju aldrig fel när det ska krångla, så när Anders skulle lasta sin bil, så startar inte bilen.. Längre in än så behöver vi inte gå på det.. Vi fick fixat det med hjälp av Daniel så va det inga problem sen.. Lasta och gör klart allt. Så vi kom iväg lite senare än planerat men det gick bra ändå ;) När vi väl kom upp och fick lastat av och allt så va det dags för tävling.
Det enda problemet jag hade med den bilen va att jag inte kom iväg i starterna, och det retar gallfeber på mig egentligen för jag har varit ganska startsnabb innan, men men. Ny bil och allt så det tar lite tid innan man lär sig..  Men men, blev 2 i första.. Vilket är bra. Och i andra blev jag 3:a och det räckte till A-final. Tur för mig typ ;) Blev femma in där men slutade på en fjärde plats. Efter att dom först vänder Frida precis framför mig och sen kommer hon och försöker komma om ;)  Men icke sa nicke ;) Så som sagt en fjärde plats blev det ;)
Bilen fick dock inte följa med hem :( den gick till Vara, lite synd men ajaj. Det är så sporten är. Finns inte så mycket att göra åt det, jag la ändå 2 egna. Men man ska ha lite tur med.. Så det blir väl te att kolla i Laholm om där går nått..
Sen lasta och åka och äta. Va hemma hos mamma runt 2 på natten..

     


Torsdagen gick åt till att åka hem till älsklingen och fixa och dona hemma.. Trött som man va, sen åka ut till Getås och tvätta lilla blå =) Sen hände inte så mycket mer faktiskt.


Fredag, Midsommar. Spenderade hela dagen på Liseberg, Bobby + hans familj vann totalt 14 kg godis, MÖ stjärnvinster kan man väl säga :P Och det lilla jag spelade så vann jag ingenting, men jag ser det så här ”Tur i spel, otur i kärlek” och av dom 14 kg vann B bara 3 kg daim. USCH! Men de va trevligt.


Lördag, Midsommardagen: Den årliga festen! Den roligaste festen! Den oförglömliga? Haha, det går att beskriva den på MÅÅÅNGA sätt. Det sura va bara att jag va tvungen att vara nykter och köra för jag skulle jobba! YEah? Inte nästa år ;) Mohahaha. Dagen började med städa och disk och dylikt, sen fixa sig för att åka ner till Lundby City xD Och där började kalaset.. Låter bilderna tala för sig själv. Sjukt roligt som vanligt :D Som sagt, den årliga, bästa och mest sjuka, går att beskriva den så med ;), festen om året :D Löve it ^^,

                                     


Och idag har jag jobbat..
Sitter och kollar film, men ska snart sova. Trött som få..
Puss & God natt.

Av Alexandra Ekdal - 16 juni 2012 21:50

Hej hopp.. Nu har jag landat i soffan efter en intensiv vecka. Men det har varit kul =) Så jag drar allting från början ;)

Måndag 11: Klockan ringde 05,45, slö som jag alltid är så lyckades jag ju somna om tills klockan ringde igen, då fick man lite smått panik.. Så upp tvätta håret, ta med resväskan och sätta sig i bilen och åka till Carro.. Som vanligt va jaite sen, men det gjorde inte så mycket faktiskt. Va uppe på Säve runt 8 - 8,30 tiden.. Flyget gick 10,15.. Eller skulle gjort, men det blev försenat för det va plan som skulle landa innan vi kunde lyfta. Tur va det bara ca 15 minuter sent, men ändå. När vi väl kom fram till London missade vi första tåget till Tottenham Hale, men det gick ett en kvart senare, så det va inte så farligt. När vi kom fram till Tottenham Hal så skulle tvi ta tunnelbanan till Oxford Circus sen vidare till Paddington, men det vi inte fattade va att det ena tåget gick åt ett håll och den andra åt det andra hållet. Men vi kom fram iallafall.. Så vi checkade in på hotellet, fick oss en smärre chock när vi väl kommer upp på hotellet, för det va inte direkt det fräschaste hotellet.. Sen tog vi tunnelbanan till Oxford Street och mötte upp Linnea =D Så gick vi runt i affärer och tog en fika.

Sen bar det av till hotellet för lite sömn..

         


Tisdag 12: på tisdagen ställde vi klockanvi hade bestämt oss för sitsing =D Vi började dagen med VÄRLDENS ÄCKLIGASTE frukost. Hade det varit hemma i Sverige hade det varit gott, men dom kunde inte rosta bröd eller nånting. URK! Sen bar det av till Madame Tussauds, och det tog ca 1½ timme. då hann vi även gå en spök runda, Usch, hatar det. Och kolla på 4D bio.. Det va rätt mäktigt faktiskt. Då hade dom gjort en kortfilm med Spiderman, Ironman, Wolverin, Captian Amarica, Hulken, hon som e med i fantastic 4. Iallafall.. Det vibbrerade i stolarna, det känndes som någon petade en i ryggen och det skvätte vatten. så det va nice. Sen blev det lunch på ett fik, en as god baguette. Efter det åkte vi ner till Picadilly Circus där vi gick runt i lite affärer, även på Trocadera Fun Land, men vi kollade bara på en våning, där affärerna va.. Sen hittade vi M & M's butiken som vi nästan hade gett upp hoppet på när Linnea sa att hon inte trodde de fanns nån i London, men det gjorde vi och vi gick in där och allt, verkligen ALLT va M&M's , helt sjukt! 4 våningar till på köpet , helt galet och som sagt ALLT i M&M's =D As coolt =D När vi tröttnade på Picadilly så åkte vi vidare till Harrods, svin dyrt och jag tror inte vi hann gå igenom hälften om jag ska vara helt ärligt, men coolt va det. Vi köpte varsin Frozen Yoghurt, med färka bär, sjukt gott va det, fast bären hann frysa innan vi hittade ett ställa att sätta oss på.

När vi kände att det räckte där så tog vi oss vidare till Buckingham Palace och tittade där. Gick även igenom Queens Garden. Så såg vi London eye och började gå däremot. På vägen dit såg vi nog 15 ekorrar, rätt coolt, för i Sverige ser man kanske 1 om året om man har tur =) Söta och "tama" kan man väl säga. Sen gick vi till House of Parliament och tog lite kort, efter det tog vi kort på Big Ben. Sen gick vi till London Eye och tog kort. Helt slut som vi va så gick vi till Waterloo och tog tunnelbanan därifrån tillbaka till Paddington för att gå ut och äta.. Åt på Garfunkel's hette det. Jag åt kycklingfile marinerad i örter och citron, lite för lite smak tyckte jag plus att citronen tog över den mesta kyckling smaken. Lite synd faktiskt. Men det gick och äta. Sen gick vi tillbaka till hotellet och jag hade sån fruktansvärd huvudvärk så klockan 20,30 somnade jag den kvällen.

           

                                                 


Onsdag 13: Vi tog sovmorgon för den där frukosten gick inte att äta, så vi begav oss ut för att leta upp ett bra frukostställe och vi hittade ett jättemysigt cafe.. Där jag beställde en baguett och färsk pressa jucie och sedan begav vi oss till Oxford Street för massa shopping =d hittade massa fint. Även till mina nära och kära <3

På kvällen åkte jag, Carro och Linnea till Shepards Bush där en Jamie Oliver restaurang låg =D Till förrätt blev det Italien Nachos, det är pasta kuddare med en slags mjukost och sen friterade och så fick man en chili dipp till. Det va gott. Sen ville jag ha en hamburgare till varmrätt och tur som jag alltid har så hade dom tagit slut :( Så det gick bli en köttbit med stekt svamp på och äckligt persiljesallad till och det va inte gott.. Men jag beställde in freaky chips, pommes som dom hade pressat vitlök över och nån med ört, SJUKT goda, orkade bara hälften av pommesen men jag TVINGADE i mig dom sista.. Så jävla goda så det går inte att beskriva med ord egentligen.. Gaaaah!! GOtt va det, sen bar det av "hemåt" och vi somnade la runt 11 kanske.

               


Torsdag 14: Dagen vi skulle åka hem. Så vi tog en sista sväng på Oxford Street och så klart hittade jag massa snygga kläder på Primark jag bara va tvungen att ha ;) Så det blev det, sen åkte vi till hotellet packade allt. Sen gick vi och åt burger king och sen när vi skulle hoppa på tunnelbanan tillbaka till Tottenham Hale . Tror ni inte det krånglar röven då???? så vi började fundera på hur vi skulle ta oss till flyget, och efter många tankar fram och tillbaka så gick tunnelbanan dit iallafall.. Sjukt gött.. Sen tog vi tåget till från Tottenham Hale till Stansed och på flygplatsen så gick vi runt och kollade i affärer sen va det dags att gå till Gaten, och så fick vi stå där i typ 200 år plus att flyget va försenat nästan en timme. Inte kul.
Sen när vi landar på Säve så står både min mamma och Carros mamma där som en liten suprice :D

                   


Delar av shoppingen.. Nu ska jag sova.. Är svin trött..

Hörs väl i morgon.

Puss  & Kram

Av Alexandra Ekdal - 11 juni 2012 09:21

Hej bloggen sitter just nu på Säve flygplats och väntar på att gå ombord på planet som ska ta oss till London!!'Hoppas ni har det bra här hemma! Hörs när vi kommer hem. Puss och kram

Av Alexandra Ekdal - 10 juni 2012 14:26

Tjenixen.. Sjukt trött idag, har bara legat i soffan precis hela dagen. Har inte orkat göra någonting. Men det måste jag verkligen göra. Typ packa klart till London, göra mig i ordning och diska. Känner dock inte för det..Men va ska man göra ? ;)

Kan ju börja med att packa klart iallafall, det är ju alltid en början =D hahah. Ska ju ner till Varberg idag. Åker från Carro 6.30 i morgon och jag måste till Hajen och handla lite inför resan känner jag. Så jäkla tråkigt att flyga!


Nä nu måste jag sätta fart.
Puss & Kram

Hörs väl kanske i morgon innan vi lyfter eller nått ;)

Av Alexandra Ekdal - 9 juni 2012 21:15

God kväll..

Har inte haft tid att blogga, det finns inte så mycket tid över nu för tiden xD

I onsdags jobbade jag 6-12, sen hem och fixa lite sen åkt vi till Skene för att handla, först MM, sen hemköp och efter det Willys, efter massa flängande i butiker så va jag sjuk trött och ville bara hem och sova. Men det blev hem och göra hemma pizza sen soffan..


I torsdags morse va jag och gjorde naglar hos bästa Saada i Falkenberg =D

Detta blev resultatet

 

Och NEJ, jag ska inte kolla på fotbolls-vm eller va fan det är. för jag hatar det mer än allt, men jag ville ha ddet så här, för jag tyckte det va snyggt!

Sen åkte jag hem, fixade lite här hemma. På kvällen åkte vi till Gekås och handlade allt inför kalaset. Mycket blev det.. Sen käkade vi och åkte hem för att packa upp allting. Det är nästan ännu tråkigare.. Speciellt när man nästan bara har köpt mat.


Igår, så jobbade jag 7-15, skulle jobbat till 16, men det va så lite och göra och jag kände att jag hade sååå mycket att göra hemma, så jag gick hem en timme tidigare. Handla det absolut sista, sen bar det av hemåt för att städa, göra smörgåstårta, diska och göra mat.

 

Klockan 20,49 va jag klar med båda tåtorna, maten, disken och hunnit äta lite. Helt sjukt. Men det va så värt det för dom blev super goda =D


Och idag fyller världens bästa älskling år <3

Men idag så har vi haft fullt upp hela dagen. Vaknade halv 9. Gick upp typ 9, plocka lite, käkade frukost. Sen började jag garnera tårtorna, det tog ca 3 timmar att garnera 2 tårtor. Men som sagt, fina och goda blev dom ^^,

 

Va tycker ni? ;) Efter dom va färdiga fick jag uppdrag av mamma att skriva ut lite grejer, då va klockan halv 1 och min data krånlgar ju som vanligt när den verkligen MÅSTE funka :( Men efter lite om och men så funkade det. Sen va det bara att hoppa in i duschen snabbt som attan och duscha sen göra sig i ordning. Sen började folk komma. Och det flöt på bra. Måste jag ju tycka. Men nu är jag trött. Och vill egentligen bara sova. Men får väl vara uppe ett tag till..


Grattis älskling på födelsedagen  

Måste kolla upp lite grejer inför resan till London på måndag. 
puss & Kram 

Av Alexandra Ekdal - 4 juni 2012 21:42

God kväll.. Sjukt att det är så fint väder ute nu när det har varit piss väder HELA dagen. Men men, det har inte gjort mig någonting. För idag har jag haft stora städ dagen. Tyvärr får jag nog dammsuga om hela lägenheten för duktig som jag är släpper jag ner mina skitiga stövlar rätt på golvet och tänkte mig inte för och inser sen att det va sjukt mkt grus på golvet :( Men men. PÅ fredag blir det stor städning plus smörgåstårts"bakning" eller va säger man? ;) Gott ska det bli iallafall :D


Här kommer lite bilder från Skene Festivalen i helgen :D

               


snart blir det sängen. Ska fixa massa med datan i morgon. Puss

Ovido - Quiz & Flashcards