Alexandra Ekdal

Alla inlägg under juli 2010

Av Alexandra Ekdal - 21 juli 2010 17:54

Som ovan, det va ett tag sen man blogga. Har inte hunnit, orkat m.m

Skulle kunna berätta om varje dag sen den 1 juli. Men nja, vete fan om jag orkar tar det viktigast.. Då börjar vi i början av juli. 2 juli va det varbergs kvällstävling. Gick väldigt bra för attans racing :) Anders va trea i A-finalen och Daniel va 3a i C-finalen :D Sen på lördagen va det bröllop. Inte så roligt. Sen på söndagen åkte vi ner till laholm och kollade folkrace Frida blev 4a i A-finalen och Björn blev typ 3a eller 4a i C. Så en lyckad helg för attans racing ;)

Har börjat jobba igen. Gött som fan :)


Har haft en minisemester oxå, lyckad och verkligen inte lyckad >.<

Började med att vi åkte typ halv 9 på torsdag morgon. va framme i vimmerby typ halv 1. Chekade vi in på vandrarhemmet och åkte och hälsade på Pippi på Astrid Lindgrens värld. mycket gnäll och trötta barn. Efter det åkte vi till Gnagardalen och så anmälde jag mig till tävlingen. Semesterracet ;)

På fredag gick vi in på astrid lindgrens värld och gick där hela dagen, kollade på massa olika teatrar och hälsade på Pippi, Karlsson på taket, Emil i Lönneberga och massa andra :)

Lördagen då va det dags för tävling. Det gick SKIT på riktigt. Första heatet, tog starten ganska klockrent. Sen kom dom i kapp mig och dum som jag va hade jag bara på torkarna så såg inte ett skit. och när jag väl fick på vattnet så stod det en bil parkerad där! och ramade henne i rätt i sidan >.< Tornet flyttat,golvet buligt, växlarna krånglar, fronten intryckt. Allt är kasst i princip! Batterikablen låg emot fläkten och allt va inte på sin plats. Och när jag skulle ut i andra och drar igång fläkten så hör jag att något inte stämmer. som ovan, batterikabel + fläkt = ingen bra idé! Så pappa flyttade den. Synd bara att den hoppade tillbaka på banan, så fläkt fan slog av den helt och, vips så va bilen död! Låg trea :@ Inte överlycklig precis. Så totalt körde jag knappt två varv på 2 heat! Lyckat! Och syskonen va inte på det bästa humöret heller.


Söndagen åkte vi upp till banan och va där max 1 timme :( Jävla små syskon! Aldrig mer semester så långt borta med dom!! Och aldrig mer semesterracet med dom!!


Och snart är det tomelilla hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas <3

Ovido - Quiz & Flashcards