Alexandra Ekdal

Alla inlägg under augusti 2011

Av Alexandra Ekdal - 31 augusti 2011 18:33

Hej bloggen.. Det va ett väldans tag sen man skrev någonting här.. Men hag varken haft tid eller lust att blogga faktiskt. Det har inte hänt så mkt i mitt liv de sista.. Har mest jobbat ..  Men det är så kul att se att det faktiskt är läsare här varje dag trots att jag inte har bloggat..

Och förra veckan va jag ju Varberg nästan hela veckan..


I lördags va jag hos Carro på tjejkväll.. Där Jonna och Emilia va oxå. Det va jättetrevligt.. Fick smörgåstårta, som jag bara ÄLSKAR. Och denna va typ extra god va inte mimosasallad i den.. Sedan fick vi Fiffis hemmagjorda ostkex.. Och lite goda ostar till. Men vid de laget så va jag så mätt efter smörgåstårtan så jag orkade typ inte äta det..

Till efterrätt blev det Cremebrule med färska hallon.. Vilket oxå va väldigt gott.. Sen åkte jag och hämtade Bobby hos Stefan och sedan drog vi oss hemåt och jag kröp i sängen nästan med en gång för jag skulle upp och jobba på söndagen..


Och på söndagen så kom mamma upp till jobbet för hon skulle hämta saaben.. Smart huvudet drog sönder chocken oxå.. Jävla klant ;)

Men det va tydligen inte så svårt fixat, man skulle "bara" dra ner instrumentpanelen och så va det nån grej som man skulle fixa :P


I måndags jobbade jag hela dagen oxå, sen hem och gjorde lite mat.. Jag på nått sätt glömde jag av att jag hade falukorven på spisen, så dom blev aningen svarta och Bobby förklarade för mig att han ska steka korven nästa gång ;) Inte gör det mig nått ;)


Tisdag blev lite smått kaotisk.. Jobba och sen fick jag ett panik sms av mamma som frågade att jag kunde hämta mina älskade små syskon för min andra syster "hade lovat en annan" Men så låter det ju lite titt som tätt.. Så jag va tvungen att åka ner till Varberg efter jobbat..

Sen kom mammi hem och så hjälpte jag henne med hennes telefon och sen åkte jag hem.


Och idag har jag fan städat som ALDRIG förr.. Tvättat, dammat., diskat, dammsugat och tvättat golvet =D Slängt skräp och handlat oxå :P Så det är massa vuxen poäng till mig idag :D Men nu minskar jag dom poängen och målar lite och kollar på Aladdin ;)
Och i morgon ska jag inte göra många knop.. Blir mest film och mys hemma :D Gött som fan ska de bli..


Men nu ska jag dra... Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 25 augusti 2011 09:36

Gött idag kom lönen och räkningarna är betalda, dom små är i skolan / dagis.. Och jag ska strax göra mig klar och åka ner till stan och möta syrran..


Först banken, sen vero moda och så ska vi in på Ur & Penn där dom säljer ut alla sina smycken för 15 kronor ;)


Sitter och kollar på Ronja Rövardotter.. Bara älskar Astrid Lindgrens filmer.. Det är nog de bästa barnfilmerna som finns :)


Men nu måste jag dra.. Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 24 augusti 2011 09:21

Nu är dom små på dagis och i skolan och jag sitter här och tar det lugnt nu innan jag ska fara till jobbet och vara där hela dagen :)

Hoppas dan går fort bara..


Nu sitter jag och kollar på Tjorven och Mysak för det är det enda som går att titta på just nu ;)

det är mysigt ^^,

Skrållan e så grymt sööt :)
"Kom tillbaka till min sked, jag vill ha min sked, kom tillbaka till min sked" Hur söt som helst :)


Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 23 augusti 2011 18:59

BIG TIME..
Helt galet är det här hemma.. Wilma är vildare än någonsin, vete fan va hon har fått i sig xD

Kevin tror han äger planeten och hela vintergatan xD

Helt galet är det som sagt..


Wilmas kompis kom och knacka på och så här löd den konversationen:

H: Ska vi leka?
W: Nej jag vill inte gå ut mer idag.

H: Får du inte?

W: Jo men jag vill inte.

H: Kan du inte fråga?

W: Men nu är det så att min storasyster är här och hon är lite elak när hon passa oss.


Och jag sitter helt chockad i soffan.. Och säger att hon visst hade fått gå ut så vi knäcker oss båda två. Så va jag tvungen att ringa mamma och berätta detta och bara as garvar och Wilma hänger över mig och försöker få tyst på mig..

Sen så pratar Wilma med mamma och så skulle jag prata när dom sa hej då, men då höll wilma sina små händer över min mun så jag inte kunde prata..
Hon kommer fan bli en ligist xD Hahah. Men kul vare ;)


Och mat i magen har vi fått med, pizza ;) Kevin ville ha det och bara för att jag e världens bästa syster så köpte jag det ;)


Ne nu ska jag och Wilma kolla på film..


Gå gärna in och kolla på Team Attans Racings hemsida och kolla med :D Har uppdaterat lite grejer där :D

http://www.attansracing.se


Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 23 augusti 2011 16:00

Nu har jag kollat klart på StreetDance. Den va bra, men jag tycker step up e mycket bättre :) Denna va verkligen om BARA dans. step up handlar om lite mer än så tycker jag..

Och det jag stör mig på med denna filmen e att det verkligen är engelska och inte amerikanska.. men man står ut med det för den e bra :D men som sagt, step up är mkt bättre :D


 


och nu har jag hämtat dom små tösserna..

Det första wilma sa när hon kom innan för dörren va "åh soffan, hoppas den e lika mjuk som vanligt" xD

Av Alexandra Ekdal - 23 augusti 2011 14:06

Helt sjukt, köpte ett par dö snygga skor för 50 spänn ;)

Alla ni som känner mig vet att jag egentligen inte skulle ta på mig sånna här skor, men jag kunde inte låta bli.. Blev typ kär i dom när jag såg dom :)



Som sagt, sjukt snygga och kostade inte mer än en 50 lapp ;)


Nu sitter ja och kollar på StreetDance och ska hämta dom små om typ 1½ timme :)


Av Alexandra Ekdal - 23 augusti 2011 12:15

Jag ska fan aldrig mer i hela mitt liv äta euro shoppers nudlar.. Det va det värsta jag har ätit någonsin..


Förmiddagen har inte bjudit på nått speciellt.. Suttit och grejat med hemsidan.. Och kollar klart på One Tree Hill säsong 6 så jag skulle vilja åka hem till Älvsered och hämta säsong 7.. Men då kan man nog bli totalt iditoförklarad ;) Inte för att folk redan har gjort det men ändå ;)

Men jag vill verkligen se den nu...


Men nu ska jag åka och handla lite käk och sen ska jag hem och dammsuga av lite mer noggrant, och vattna blommorna annars kommer väl mamma slå halv ihjäl mig när hon kommer hem och ser att alla hennes blommor e så döda blommor kan bli..

Sen får vi se vad som händer..


Hörs sen :)
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 22 augusti 2011 20:56

Idag har det varit en blåsig sommardag.. Men den har varit mysig :)

Dagen började med att gå upp och göra klart dom små, och skicka dom till dagis och skolan :) Sen så gjorde jag mig klar och åkte ner till Halmstad för att fixa håret, hos världens bästa frisör Matilda :)

Blev så grymt nöjd, så det är helt sjukt =)


Sen på eftermiddagen kom Carro förbi och sa att hon va sugen på glass, så väntade på att jag kunde hämta Wilma och Kevin så åkte vi till Tre Toppar och käkade glass. Sen gick vi ner till havet och tog massa kort, sen åkte vi hem till oss och gick till lekplatsen och tog massa kort där, bland annat bilden ovan :)

Men här kommer inte ens 1 tiondel av de bilderna vi tog :D


                 


Och så har jag kommit på att jag inte vet hur jag ska överleva resen av veckan med tanke på att jag nästan har kollat klart på hela säsong 6 av One Tree Hill, har 7 avsnitt kvar.. Och i morgon vet jag inte va jag ska göra för Frida har blivit sjuk :( Jag som verkligen ville träffa henne.. Vi har nog bannimej inte träffats sen hon tog studenten och det är länge sen.. Och då va det bara en snabbis med :(


Ne nu ska jag fortsätta nörda One Tree Hill i min ensamhet.. Dom små sover och det ska iofs jag med göra snart för jag e trött..


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards