Alexandra Ekdal

Alla inlägg under januari 2014

Av Alexandra Ekdal - 31 januari 2014 22:37

Ligger i sängen å ska strax sov. Fullspäckad helg med kalas och jobb. Sista jobbhelgen nu sen 5 veckor ledigt! Men ska hitta på massa skoj. T.ex passa Stoffe, fixa folkracebilen, åka på spa, tjejkväll, säkerligen vara barnvakt å K&W , har en del scrapbooking att göra, å precis innan vi åker ska jag klippa mig å färga håret och göra naglar hos Saada!:) sen åker vi ju till usa v 9 å kommer hem v 11.

Så dessa 5 veckorna kommer gå fort!

Innan ikväll va vi hos Stefan och Sofie en stund, när vi kom hem så skottade jag fram min bil för jag kände att jag inte vill göra de kl 6 i morgon.. Efter det delade jag en apelsin och la mig i sängen jämte finaste å kollade på folkrace. Skönt å göra ingenting oxå!

Men nu säger jag god natt :) sov gott hörs imorgon :)

Av Alexandra Ekdal - 31 januari 2014 15:18

Nu har jag gjort klart ett kort. Synd att jag inte kan lägga upp det här än ;) men jag e väldigt nöjd! Så nu ska jag börja på nästa innan det är dags att börja på maten :) idag blir det en typ av enchiladas men med tacogratängsröra.

Asså jag gråter snart blod om det ska fortsätta snöa!!

Å bättre blir det inte heller!

Av Alexandra Ekdal - 31 januari 2014 12:10

Jaha, då är snart januari över och februari står bakom knuten. Sitter och kollar på Sveriges skönaste gårdar med Christian Hallberg, eller va han nu heter..

Upptäckte att vi inte har nått varmvatten IGEN! Så jävla tröttsamt.. Helt plötsligt är det fel ström å allt va det nu är, å vi har bott här i 2 år snart.. Jävla tröttsamt.

Så ja vi får la se vad som händer. Jag måste tvätta färdigt iallafall..
Sen vet jag inte vad jag ska göra. Kanske åka å simma. Hoppas jag :)

Nu ska jag scrapbooka lite! Puss.

Av Alexandra Ekdal - 30 januari 2014 21:17

För nån vecka sen kollade vi på en film som , inte va den bästa å inte den sämsta vi sett. Sjukt mysko film om kanibaler.
Här e handlingen:

Den till synes välfungerande familjen Parker har alltid hållit sig lite för sig själva, men bakom fasaden styrs hemmet med järnhand av patrikarken Frank. Efter ett våldsamt regnoväder rasar allt och Franks två döttrar tvingas ta över ansvaret i familjen. De måste se till att det finns kött på bordet, dock inte den typ av kött som kan köpas i mataffären. Medan regnovädret fortsätter att översvämma den lilla byn hittar myndigheterna spår som leder dem närmare familjens mörka hemlighet.


Inte en film man måste ha sett, men om man har tråkigt å inte hittar nått å kolla på så kan man ju se den ;)

Nu kollar vi dock på IronMan 2..

Bild från dreamfilm.se

Av Alexandra Ekdal - 30 januari 2014 17:56

Ska strax laga mat. Har bråkat med min jäkla skrivare hela eftermiddagen. Den vill inte skriva ut svart färg. Så jag får väl köpa en ny färgpatron å testa. Annars vet jag inte vad det är för fel. För det gick för ett tag sen. Så jag vet inte vad det är. Men jag fick skrivit ut det jag ville. I mörkblått.. Men det syns knappt :)

Nu letar jag presenter för fulla muggar. Tror jag har hittat den perfekta presenten ;)

Men nu blir det bacongryta med paprika/chili cremefraich och pasta :)
Tror det blir gott :)
Puss<3

Av Alexandra Ekdal - 30 januari 2014 13:27

Asså jag får panik på det här vädret. Jag måste ner till affären å lämna ett paket och handla lite. Det snöar och jag orkar inte med vintern mer. Så på nått sätt hamnade jag på fritidsresors hemsida och kollade på bilder från Jamaica.. Hmm kanske skulle ta och åka dit nån gång. Ser ju hur nice ut som helst.

Hade det inte kostat runt 30000 för 2 personer hade jag nog fan åkt på måndag!

   

bilder från fritidsresor.se :)

#fritidsresor #dagarnaduminns !

Av Alexandra Ekdal - 30 januari 2014 11:49

God förmiddag på er :) vaknade för ca 1 timme sen. Har börjat tvätta. Har 7 maskiner tvätt att tvätta idag och jag vill verkligen bli klar idag så jag kan dammsuga av här i morgon.

När jag kollade facebook innan såg jag att Wilma har fått magsjuk :( världens sämsta timing.. 95 års kalas på lördag. Så hoppas hon slutar spy nu, pronto!
Vi får väl se ..

Kul oxå att jag va där i går.. det sjuka är att hon va hur pigg som helst igår eftermiddag å sen blää..

Nu ska ja äta lite :) hörs sen , puss :)

Vårt badrum för tillfället..

Av Alexandra Ekdal - 29 januari 2014 22:27

Då va denna dagen till enda. Den har gått fort trots att man blev utsparkad ur sängen kl 8!! Sen har man flängt fram å tillbaka heeeela dagen å nu ligger jag äntligen i sängen och ska sova..

Aquapowern idag va väldigt bra. Mycket ben å lite armar och mage. Så jag ska nog vara glad om jag kan gå imorgon.. Skönt va det och man mår verkligen bra av det oxå.. Nu ska man ju bara komma igång med kosten oxå. Det svåraste enligt mig! Usch..

Med det säger jag god natt och sov så gott!
Puss <3

Efter träningen blev det en smoothie, måste köpa en sån smoothie maskin så man kan göra egen flr en sån här liten kostar 14kr å tror de e 250 ml..

Skapa flashcards