Alexandra Ekdal

Alla inlägg under juni 2013

Av Alexandra Ekdal - 30 juni 2013 23:12

Lämnar nu en dålig dag å hoppas på en ganska mycket bättre i morgon och resten av veckan! Vet inte riktigt varför det har varit en dålig dag, men bra har den inte varit!

Nu är det 7 dagar och 6 arbetspass kvar innan semester! Thank god!
God natt..

En mörk å dyster bild passar bra in på dennadagen :(

Av Alexandra Ekdal - 30 juni 2013 13:51

Detta är verkligen inte kul :( kan inte jag få semester nu så jag kan göra nått kul. För just nu är jag inne i en riktigt tråk-period. Ingenting är roligt. Ingenting roligt händer. Det är bara jobb å hemmafix hela tiden. Det enda som har hänt denna månaden är midsommarfesten och personalfesten. Det är 2 kvällar på 1 månad :( visst lite folkrace med. Men hallå!? Det rolig varar inte för evigt. Det enda ag ser framempt just nu är våran USA resa. Dels för att jag får komma bort från allt hemma och den största delen är att min största dröm går i uppfyllelse. Jag är ingen tjej med 1000 drömmar, min störtsa är helt klart USA , sen vet jag inte riktigt 100, visst familj å hus är väl oxå en dröm..
Ingenting är en dans på rosor.

I helgen är jag tydligen ensam hemma också. Sambon flyr till Vetlanda. "Tur" man ska jobba så man "slipper" följa med, eller?

Nu måste jag fortsätta så man blir klar nån jävla gång! Nån som gillar å städa är mer än välkommen hit! Lite hade ju inte skadat..

Av Alexandra Ekdal - 30 juni 2013 10:42

Skönt att få sova ut idag med ^^, jag å Wilma vaknade 10.20 igår ;) å det va inte helt fel!

Hade en väldigt mysig dröm nu på morgonen oxå :) men den kommer väl inte slå in på 1,5-2 år ;) förhoppningsvis..

Idag står däremot inget vidare roligt på att-göra-listan. För det är typ städa, tvätta, beställa lite kort och ev byta gardiner om jag orkar ;)

Men först frukost!
Puss

Mina favoriter <3

Av Alexandra Ekdal - 28 juni 2013 23:24

Nu Sitter jag i soffan hos mamma och kollar på Jack Reacher. Inte så värst intresserad av den måste jag ju säga. Är mest trött å orkar inte göra så mycket. Vill mest gå å lägga mig! Helst av allt hade jag velat åka hem å sova hemma.. Men vi ska på kalas imorgon å jag orkar inte köra fram å tillbaka.. Har några ärenden i stan i morgon med så hoppas för allt i världen att det inte regnar.

Idag har jag jobbat å sen åkte jag ner hit för det va tävling på anneberg :) vi klarade oss från regnet fram till prisutdelningen då öppna sig himlen! Fy faan >< så jag åkte hem till mamma väldigt fort ;)

Sötnosen va med på tävlingen med, han lekte med sina bilar så han körde nog folkrace med sina bilar oxå ;)

Sandigt blir det ;) men man är bara liten en gång :)

Nu ska jag snart sova :) puss å god natt!

Av Alexandra Ekdal - 26 juni 2013 10:19

Onsdag igen. Idag e det jobb som gäller hela dagen. Å nu är det 9 arbetspass och 12 dagar kvar till semester! Ge mig fint väder!!!! Verkligen inte ha regn när jag e ledig.
Nu måste jag göra mig i ordning. Åh ge mig semester å värme! Puss

Av Alexandra Ekdal - 24 juni 2013 15:41

Då va midsommar helgen över för i år. Och som vanligt va det fest på midsommardagen hos Anders och Janet..


När vi hade kommit hem från Fia så åkte Bobby och grejade med min bil. Jag tog en powernap och sen fixade lite här hemma.. Ingen av oss va väl super pepp på att åka ner. Men vi sa det att vi åker ner å grillar å tjötar lite och så åker vi hem i tid för jag skulle upp å jobba igår. Men, åka hem i tid va det absolut det sista vi gjorde och kul som fan hade vi.. I början va det väl lite "stelt" men det va för att typ alla utom jag, Bobby och Kristian har ju barn. Så det va rätt mö barn i början. Så framåt 22.30 så börjar dom dra igång. Jag va nykter.. Jag vet inte riktigt va jag ska skriva om egentligen för den kvällen innehöll mest skratt, shots och mer skratt.. Så jag låter åter igen bilderna tala för sig själva :)
Tack alla inblandade för ytterligare en as rolig fest =)                


Minttu dags ;)


                     

Vet inte riktigt om han ska visa att han är lika strak som Kristoffer ;)



                     


Däcka aldrig i närheten av Daniel, då får man "fina" ritningar i pannan ..


Nu ska jag snart ner till affären i handla lite.. Puss

Av Alexandra Ekdal - 22 juni 2013 12:26

Igår va det midsommarafton :) en trevlig sådan..

Började dagen på jobbet.. Och måste ju säga att effektivare har man ju varit ;) närnjag va på jobbet hade jag verkligen inga midsommarkänslor för fem öre.. Efter jobbet så va det till att åka hem snabbt, byta om, fräscha upp sig och packa. Sen bar det av till Fia och Junior. Där blev det grillat med färskpotais å goa tillbehör och god dricka :) sen lekte vi 2 lekar, dom andra hade lekt mer innan vi kom. Första leken va att man skulle gå över en pinne så nära 1 minut som möjlig! Jag stor loosa ;) tappade koncentrationen och gick över på 35 sek, snacka om nada tids perspektiv xD andra va smaktest. Å jag får timjan, men innan jag han reagera på timjan så säger jag peppar, bara för konsistensen(?), så jävla vidrigt.. Hade jag bara väntat typ några sekunder så hade jag nog kunnat lista ut det. Men fy! När vi gick å la oss hade jag fortfarande timjan i munnen. Det va inte gott!
Men en trevlig kväll :)

Idag väntar nästa midsommarfirande :) dock nyktert, men det kommer bli kul ändå ;) så snart blir det duschen och göra sig i ordning.. Åker vid ca 16.30 :)

Imorgon e det jobb som gäller. Och nu e det bara 2 veckor kvar till Semester! Fy fan va gott! Och nu kan vädergudarna ge mig sooooool i 3 veckor :))

Puss

Ska busa massor med denna plutten idag :) <3

Av Alexandra Ekdal - 20 juni 2013 19:07

Igår va vi och tävlade i Falköping. För min del gick det bra men för Anders gick det värre..

Vann första , tvåa i andra. Blev 3;a i A-finalen efter lite tur ;) Haha =) Och bilen fick jag med hem. Så mycket mer går väl egentligen inte att skriva om gårdagens tävling. Å dom säger ju att en bild säger mer än 1000 ord. Så here you go ;)


                                           

Ovido - Quiz & Flashcards