Alexandra Ekdal

Alla inlägg under juli 2011

Av Alexandra Ekdal - 31 juli 2011 22:58

Skriver från ett sjukt äckligt varmt sovrum >< finns inget värre än att gå och lägga sig i ett varmt sovrum:/ I kväll har vi varit hos stefan och sofie och kollat på the tourist (stavning? Den med depp och jolie iaf) och den va bra, sneppet bättre än black swan ;) Men nu e vi hemma och jag borde sova med tanke på att jag ska upp klockan 5 i morgon.. 2 dagar kvar sen leeeeeeeeeeeedig 1 vecka ;) Men nu ska jag nana så jag orkar med morgondagen :) Puss & kramSweet dreams <3

Av Alexandra Ekdal - 31 juli 2011 15:06

Slänger in ett snabbinlägg med tanke på att jag jobbar, eller rättare sagt har rast ;) hur gött som helst.. Har rast i ca 10 minuter till sen e det drygt 1 och en halv timme kvar till jag slutar.. Ska bli så gött att komma hem.. Här e så grymt äckligt varmt oxå.. Inte alls skönt att jobba när det är så :/ när jag har slutat då e det bara 2 dagar kvar, sen drar vi ner till tomelilla ;) ska bli så jävla götttttttttt!!!! Och på måndag kommer carro barro och hälsar på det är ett tag sen man träffa henne nu :( det blir tyvärr så när båda jobbar:/ men nu kommer hon till mig ;)Men nu ska jag njuta resten av rasten.. Hörs när jag kommer hem :) puss & kram

Av Alexandra Ekdal - 30 juli 2011 22:11

Nu har vi sett black swan..

Jag ger den 3½    Medans Bobby ger den massa minus..

Detta handlar den om :

 Portman gör sitt livs rollprestation som  Nina – en förbluffande begåvad, men farligt labil, ballerina på väg att nå stjärnstatus. Pressad till bristningsgränsen av sin pådrivande konstnärliga ledare (Vincent Cassel) samt av hotet från en förförisk rival (Mila Kunis), börjar Nina förlora sitt redan klena grepp om verkligheten. Allteftersom pressen ökar tappar Nina kontrollen över sin förtärande besatthet och hon slungas in i en mardröm som inte bara hotar hennes förstånd, utan även hennes liv.


Den hade sina svagheter, men annars va den sjukt bra.. Man kan säga att hon lever sig in i rollen som The Swan :)

Men se den, för den e verkligen sevärd =) Men, om ni inte gillar v a ska man säga, det över naturliga, vilket bara är en grej egentligen så tycker man inte om den, för det är det som e lite mysko..
Och det roliga va att det va en på jobbet som sa att den skulle vara jättekonstig, men själva handligen e inte konstig (Med tanke på att jag fatta den ;) utan det är lite konstiga grejer som händer i filmen, det över naturliga som jag säger ;)

Men nu ska jag snart gå och lägga mig för jag e grymt trött nu.. Och ska fortfarande jobba 3 dagar till.
I morgon ska jag iofs vara på lek och då hoppas jag verkligen att tiden går fort..


Men ni får sova så gott så hörs vi i morgon :)
Puss & Kram

Sweet dreams


Av Alexandra Ekdal - 30 juli 2011 19:14

Helt slut efter en seeeg dag på jobbet :/ Har inte varit allt för mycket att göra kan jag ju inte påstå.. Men det har ju varit fint väder så varför gå på gekås då?? Ne precis, så dom passade väl på att ligga på stranden och götta sig =)

Igår kväll var jag, Sofie och hennes barn nere i Varberg och lyssnade på Takida och Europe.. Vi lyssnade på The Pusher eller va dom hette med.. Förband till Takida..
Takida va helt klart, nu lyssnade vi inte så länge på Europe dels för att vi hade dom små med oss och dels för att jag skulle upp och jobba idag.. Vilket va liiiiite tråkigt faktiskt.. Hade gärna stannat kvar, men dom slutade tydligen itne spela innan 23 så det va nästan tur att vi inte stannade kvar..

Sen åkte vi hem och va hemma kvart över 11 ca.. Så jag va hemma halv 12.. Så det va bara till att gå och lägga sig med en gång..

Men det va fortfarande sjukt segt att gå upp i morse =)


Till middag idag blev det grillat med pommes, beasås och massa goda tillbehör ;)


Ne nu ska jag sätta i en film och lägga mig i soffan :)

Av Alexandra Ekdal - 29 juli 2011 16:31

Jaha man kanske ska göra sig klar, ska ju ner till Varberg och lyssna på takida och Europe :) Med sofie och dom små :)
Någon som ska dit får gärna slå en pling så vi kan ses :)
Men nu måste jag göra mig klar ;)


Puss och Kram :)

Av Alexandra Ekdal - 29 juli 2011 14:55

Åskan går, regnet öser ner.. Där har vi förklaringen till denna äckliga värmen som inte är det minsta skönt.

Det va däremot skönt att ta en dusch..
Men när man hade duschat klart så såg jag att det regna och sen hörde jag åskan så sprang ut till vardagsrummet i bara handduk och drog ut alla sladdar till datorerna, tvn och tvspelet..


Kan ju bara hoppas att det slutar regna så vi kan grilla, annars vet jag inte riktigt va vi ska äta idag.. Och det tråkigaste av allt. Min data kommer dö om typ 10 minuter.. världens sämsta batteri på den..

Så jag vet inte riktigt va ska jag ska göra nu när jag snart inte ha nått batteri kvar, ingen tv och inget tvspel :/ Får väl lägga mig och läsa eller nått.. Hade det varit kväll hade man ju kunnat gå och lägga sig, men det är ju fan mitt på dagen så det går ju inte.. Ne vi får väl se va det blir...
Jävla åska   

Av Alexandra Ekdal - 29 juli 2011 12:36

kollade ut på mina jordgubbar nu och jag har INTE gröna fingrar för jag tror helt ärligt att mina jordgubbar är döda xD men min orkide och mion porslins blomma lever :D och jag tror faktiskt att min porslinsblomma/droppblomma eller va den heter gillar orkidenäring ;) För fan va den växer ;)


Men som sagt jag tror nog att Gerd får behålla sina jordgubbar nästa år ;) För annars kommer dom va ännu dödare än va dom är nu.. Får nog gå och ge dom typ några liter vatten så får vi se om dom piggnar till ;)
kanske ska ge dom lite orkidenäsring så kanske dom piggnar till som fan ;)


Men min vitlök verkar gro sig ;) Försökte ta upp en här om dagen och de e rätt långa rötter på den så vi får väl se :)

gräslöken har inte tat sig iaf :(

Så det där med trädgård är nog inte riktigt min grej ;)

Av Alexandra Ekdal - 29 juli 2011 10:51

Hejsan hoppsan :)

Frukosten är snart intagen :) och till frukosten blir det lite One Tree Hill =D Bätter frukost får man leta efter ;)


 

Min frukost, fast nej, inte alla äggen bara 1 ;)


Jag e fortfarande sjukt sugen på att åka ner till Varberg och lyssna på Takida och Europe :) men vi får la se hur det blir..

Annars vet man inte riktigt vad som kommer hända idag. Bobby är i Getås och grejar med fr-bilen/bilarna, va fan vet jag? ;)


Nu ska jag kolla O.T.H ;)
Hörs senare :) Puss och kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards