Alexandra Ekdal

Alla inlägg under maj 2013

Av Alexandra Ekdal - 31 maj 2013 17:43

Ja det är precis va jag har haft. Men har bara jobbat så har inte haft nått kul att skriva om ändå ;)
Imorgon är det personalfest ;) det ska bli spännande! Vi vet så mycket som att det är Filip och Fredrik som är konferencier (tror det heter så) bara det är ju lite kul ;) så ska börja peppa lite till det.. Tänkte börja med att sola lite men jag fick sitta ut i 5 minuter innan det började regna och nu vägrar solen titta fram igen *mottligt sur* så jag tar väl tag i lite städning då :( vill inte men, skiter solen i mig så skiter jag i solen!

Tvättmaskinen är igång iallafall å köttet till middagen e upptaget :)
Tänker faktiskt bara plocka i ordning å dammsuga. Sen skiter jag i resten ^^,
Puss på er!

Av Alexandra Ekdal - 26 maj 2013 16:09

Så då har man kommit hem. Efter helgens jobb :) Helgen har faktiskt gått fort och idag har vi skrattat oss igenom dagen :)
Och nu sitter jag å gör en fotbehandling och det är sjukt äckligt! Går knappt att gå i "sockarna" för det är så sjukt halt.. Hoppas fötterna blir lite finare till festen med tanke på att jag har typ sandaletter ;)
För nyat mitt fönster med lite orkideer ;) dom va gratis ;)

Av Alexandra Ekdal - 25 maj 2013 21:37

Hej hallo. Fantasin tog slut när man skulle skriva rubriken. Idag har jag iallafall jobbat från 6-15 , sen gick jag ner å hittade en fin väska till festen nästa lördag. Väntade på mamma en stund å när dom kom så åkte jag hem! Fick träffat dom en liten stund iallafall :)
När jag kom hem så åkt vi till Bs föräldrar å grillade. Så grillat med potatisgratäng å sallad. Alltid gott med grillat :)
Fick ett sånt sug på färskpotatis, gräddfilnoch gräslök innan!! Kan de inte bli midsommar så man kan få äta det nu! Om det nu kommer några tills dess som inte kostar flera hundra kr kilot :O hade varit as gott!
Och jag har ju turen att jobba midsommarafton. Så vi har pratat om att fixa nått gott till midsommar då Matilda jobbar oxå! S nått gott blir det. Vi tänkte först typ färskpotatis å grillat men kommer snabbt på att det är nog inte så himlans omtyckt om vi går iäg för wtt starta en grill å koka potatis ;) men det hade varit så sjukligt gott ^^, så vi vet inte riktigt hur det blirn;) det återstår och se ;)

Och detta är min sista jobb helg på typ 4 veckor, för min näst är just midsommar helgen ;) så det bli massa folkrace å grejer ;)

På måndag ska jag till världens bästa Saada å göra naglar :) dom ska bli fest fina :) festen e ju liksom om en vecka..

På tal om nått helt annat så tror jag att jag har hittat min insperation till att börja träna! Eller delvis. Hoppas de kan hjälpa bara ! Jag kan ju låtsas att min kära morbror har låtsas anmält mig till Göteborgsvarvet nästa år ;) så är det lite inspo med ;) haha..

Nä nu ska jag sova :) puss och god natt.

Av Alexandra Ekdal - 23 maj 2013 23:20

Snart i varberg efter en sjukt rolig dag på liseberg med goa jobbgänget :))
Sen styr vi lilla blå mot ullared å sen hem! Ska bli så skönt å komma hem. Jobba imorgon inte alls kul .. Orkar inte alls jobba i helgen..
Puss

Av Alexandra Ekdal - 23 maj 2013 13:30

Jag vet att jag skriver mycket om lyxfällan, men asså jag förstår verkligen hur fan folk tänker.
Nu är dom hos en familj som har 3/4 små barn, stort jävla shoppingbehov å sånna sjuka skulder. När dom gjorde budgettavlan så köpte dom mat för 12500 kr i månaden, å på lån biten hade dom kostnader på 41500kr i MÅNADEN och dom har 38000 i inkomst plus barnbidrag. Å sen e det ju transport, boende och övrigt.
Sen hade dom sms lån som kostar dom 55000.. Seriöst.. Tycker det är såååååå fel av företag som har smslån, även cashbuddies allt va sånna företag heter!!!! Behöver man låna pengar, gå till banken säger dom Nej så är det nej. Dm säger ju inte direkt nej för att vara elaka.. Utan av en anledning..
Så irriterande.

Nä nu måste jag skynda mig.
Puss <3

Av Alexandra Ekdal - 23 maj 2013 10:56

God förmiddag låter väl bäst nu ;) för mig är det ju fortfarande morgon , vaknade halv 10 av att B messade å berättade hur gott han tyckte det va med smörgåstårta med massa skaldjur på! Det är inte helt okej alltså.. Han är inte den som gärna äter smörgåstårta liksom, han äter det men tycker inte vissa är supergoda ! Så det va ju inte helt okej tycker jag.

När jag hade vaknat till liv så gick jag upp å diskade upp all disk så nu är det klart. Så nu tänkte jag ställa mig i duschen å sen gå å köpa frulle , vi har verkligen ingen god frukost hemma. Sen köra nån maskin tvätt innan det är dags att dr sig ner mot Ullared för att hämta Charlotte och möte upp Malin, Emelie och Agnes. Sen styr vi mot Varberg å hämtar Emma och Matilda. Efter det kör vi upp till Liseberg :D och där ska vi möta Carro ^^,

Så det blir en kul dag :)
Nu duschen!

Av Alexandra Ekdal - 22 maj 2013 22:09

Då har man landat i soffan efter en mycket trevlig kväll med tjejorna :)

Förrätten blev vattenmelonslusch och vitlöksbröd.

Varmrätt blev dushess med baconlindad kycklingfile, gorgonzolasås och jensens bea sås , med baconlindad sparris.

Efterrätt blev chokladpannacott med jordgubbar, passionsfrukt och hallon.

Såååå gott :) å nu e man så mätt.. Bra bilder kommer imorgon när jag har haft sovmorgon.
Nu ska jag kolla på Chicago Fire å sen sova!

Puss å god natt..

Av Alexandra Ekdal - 22 maj 2013 10:28

Eller? Vaknade första gången av att hunden skulle ut från sovrummet 07.07 Sen höra alla tjöta å sen messar folk. Så vid 08.20 gick jag upp! Insåg att de va lönlöst att ligga kvar i sängen! Så nu sitter jag å äter yoghurt medans mamma å hennes kompis sitter å pluggar... Typ rätt tråkigt ;)
Ska snart iväg till jobbet å massage å sen blir det snabb shopping då mina flickor kommer i kväll :) ska bli mysigt :)
Denna jävla visdomstanden gör mig dum i huvudet!! Vill inte tugga...
Puss

Ovido - Quiz & Flashcards