Alexandra Ekdal

Alla inlägg under september 2011

Av Alexandra Ekdal - 30 september 2011 20:05

Hej bloggen. Nu ligger jag hemma o sängen och är helt slut efter en hyfsat lugn och extremt tråkig dag på jobbet.. Vi har så mycket buffert så vi får inte plats med mer kläder vilket är sjukt tråkigt för vi måste lägga det i lådor.. Så det står lådor med kläder typ överallt.. Men nu e jag iallafall hemma , slutade 50 minuter tidigare för det va så lugnt..Måste bara berömma mig själv igen för när jag ställde mig på vågen i morse så visade den - 1,5 kg på 4 dagar =D då blir man lycklig må jag säga.. Tycker inte det är vidare jobbigt heller i med att jag slutade äta godis i maj och vidare mycket frukt äter jag inte heller.. Så det går toppen än så länge... I morgon blir det näst sista folkracetävlingen för i år, eller det skulle jag tippa på iallafall för sen e det bara novemberracet kvar.. Och jag tänker inte åka på nån iskall jävla december tävling iallafall. Så kul är det så inte med folkrace måste jag lova..Och idag e det bara 5 veckor kvar tills jag ska få en liten kusin ^^, den e så välkommen sååå :) ska bli så supermysigt :) Första kusinen på mammas sida :) Nehe nu är det dags att plocka i ordning allt för senare ska vi till bobbys föräldrar och sova där i natt.. Så slipper vi gå upp så jävla mycket tidigare än vad vi behöver ;)BTW Desperate housewives börjar på tisdag sista säsongen NÅGONSIN!!!!!! Grey's anatomy börjar på onsdag med ;) skulle vilja se den nya serien oxå Body of proof eller va den heter med hon som blev helt psykad i DH . Har så mycket på hjärnan som hamnar här som ni märker ;)När jag va på ica och handla innan så bestämde jag mig för att köpa en rosabandet broche, mycket för att både mormor och farfar gick bort i cancer , dock inte bröstcancer men det kanske e en början iaf.. Ne nu måste jag dra.. Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 29 september 2011 21:18

Jag måste faktiskt berömma mig själv lite nu.. Till en början så blev jag sjukt förvånad när jag ställde mig på vågen i morse (jag vet att man inte ska göra det efter bara 3 dagar men jag gjorde det av ren nyfikenhet) Vilket blev ett sjukt bra resultat som visade -1,1 kg på 3 dagar ;) Så jag e så jävla stolt över mig själv. Trodde aldrig det skulle funka men det verkar det göra :D


Och i morse vaknade jag 08,05 (får rysningar för jag ville sova länge :/ ) Men även denna morgon behövde jag gå på toa >< Helt sjukt. Det är säkert denna dieten.. Jaja, bara gilla läget, så tänkte jag att jag gå och lägger mig och försöker somna om, gick inte så bra för när jag kollade på klockan va den bara 08,21 :( Jaja tänkte jag det va la inte meningen att jag skulle ha sovmorgon då.. Men låg kvar i sängen till iaf kvart över 9 halv 10 nångång =D Sen upp och duscha och efter det så åt jag lite frukost ^^, Ägg, skinka, ost, onsalakorv och paprika, gurka =D As gott jag som verkligen älskar pålägg med ;)


Sen började jag tvätt, diska och sedan gjorde jag mig klar för att åka ner till ullared och handla lite.. Gick även in på panduro (Min favorit affär) köpte en förvaringsväska, som va grymt mycket bättre än den jag köpte på gekås.. Här fick det åtminstonde plats grejer utan att den viker sig åt alla jävla håll..

Så fixade lite med det.
Efter att jag hade städat av här så packade jag upp skrivaren jag fick av mamma när jag fyllde år =) Den va sjukt bra tycker jag =) Skrev ut hälften av mina recept.. Och har även satt in dom i en pärm, kommer bli så bra när det är klart =D

 Sen började på middagen..

Bobby fick rissallad med kyckling och bacon medan jag gjorde en kycklinggryta a la LCHF ;) så gott som iaf.. Vet inte riktigt hur det är men champinjoner men annars ska det nog inte va nått..

Här får ni receptet.. Måste ju tillägga att Bobby berömde den oxå ;)


ca 2 portioner

Kycklinggryta:
3 små kycklingfiléer

1 paket bacon

1 burk skivade champinjoner

1 vitlöksklyfta

3 dl grädde

1½ dl matlagningsgrädde

1 msk kinesisk soja

1 msk hönsbuljong

Salt + Svartpeppar


Strimmla kycklingfilérna och klip baconen. Stek kycklingen i lite smör, och krydda med salt och peppar. Stek den tills den precis är färdig (5 minuter ca, beror på hur tjocka strimlor man gör) Lägg på en tallrik för att "vila" stek under tiden baconen tills dom e färdiga, inte krispiga och lägga upp dom jämte kycklingen.. Häll sedan i grädden i stekpannan (om man har en stekpanna med hög kant, så man får med smakerna från baconen och kycklingen) Blanda i hönsbuljongen och sojan. Vispa och låt puttra på svag värme, pressa i vitlöksklyftan och lägga sedan tillbaka kycklingen, baconen och lägg även i svampen. Låt sjuda i ca 5-10 minuter..


Och som sagt, jag äter inte ris, pasta eller potatis så jag hade sallad till och jag kan villigt erkänna att man behöver inte ha det till ;) För det va gott som det va =D Och till och med Bobby tyckte det va gott =D Så det kommer lagas oftare =D


Rissallad e som det låter.
Ris, bacon, kyckling. Koka riset, stek bacon, stycka kycklingen, då vi köper färdig grillad kyckling till detta. Blanda allt krydda med örtsalt.
Servera med salladsdressing.. Kan inte påstå att jag tycker det är mega gott, men det går att äta..
Den ska dock ätas kall men det är ännu värre tycker jag..


Just nu sitter vi och kollar på den superdåliga filmen 300, tycker den e värdelös så jag ska snart sova..

Jobb i morgon. Sen folkrace på lördag, blir till att åka till Ulricehamn och Pekka Power racet. Morbror kör i Fjärås.. Så det blir spännande..


Men vi får väl se om jag hinner slänga in ett inlägg i morgon =)
Natti natti och sov gott =)

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 28 september 2011 19:31

Här kommer ett extremt långt inlägg för det jag kommer lägga in är sjukt långt men sååå värt att läsa.. Det är så jag sitter med tårar i ögonen när jag läser det.


Dagen har bestått av jobb hela dagen, 7-16. Dagen har gått rätt så fort.. inte haft mycket att göra.. Har varit framkörare idag så det har varit full rulle hela dagen..

Sen hem diska upp all disk (så nu slipper jag det i morgon ;) Får se va jag ska göra i morgon på min lediga dag.. Fixa mina recept tror jag det blir, kolla lite va man ska äta och kanske åka ner Svenljunga och handla om det inte regnar för min ena vindrutearm e kass :( Vänster med så jäkla typiskt.. Så vi får väl se..


HÄR KOMMER DEN NI BORDE LÄGGA NER TID PÅ ATT LÄSA



Jag gick runt i en stormarknad när jag såg en kassörska ge den här lilla pojken sina pengar tillbaka, pojken kunde inte ha varit mer än 5 eller 6 år gammal. Kassören sa: "Jag är ledsen, men du har inte tillräckligt med pengar för att köpa denna docka.''Den lilla pojken vände sig till den gamla kvinnan bredvid honom,''Mormor, är du säker på att jag inte har tillräckligt pengar?''Hon svarade,''Du ve........................t att du inte har tillräckligt med pengar för att köpa denna docka, min kära.''Hon bad honom att stanna där i 5 minuter medan hon gick för att se sig omkring. Hon lämnade honom.
 
Den lille pojken höll fortfarande dockan i handen. Slutligen gick jag mot honom och jag frågade honom vem han ville ge denna docka till. "Det är dockan som min syster älskade mest och önskade sig så mycket till jul. Hon var säker på att tomten skulle ta med den till henne. Jag svarade honom att kanske jultomten skulle ge den till henne trots allt och att han inte skulle oroa sig. Men han svarade mig tyvärr. "Nej, jultomten kan inte ge den till henne där hon är nu. Jag måste ge dockan till min mamma så att hon kan ge det till min syster när hon går dit. " Hans ögon var så ledsna när han säger, "Min syster har gått för att vara med Gud. Pappa säger att mamma kommer att se Gud mycket snart också, så jag tänkte att hon kunde ta dockan med sig och ge den till min syster.'' Mitt hjärta nästan stannade. Den lille pojken tittade upp på mig och sa "Jag bad pappa att be mamma att inte gå ännu. Hon måste vänta tills jag kommer tillbaka från köpcentret. Sen visade han mig en väldigt fin bild av sig själv. Han skrattade. Han berättade då för mig "Jag vill att mamma tar min bild med sig så hon inte glömmer mig.
 
"Jag älskar min mamma och jag önskar att hon inte behöver lämna mig, men pappa säger att hon måste gå för att vara med min lillasyster." Sedan tittade han igen på dockan med sorgsna ögon, mycket tyst. Jag sträckte mig snabbt efter min plånbok och sa till pojken. "Antag att vi kontrollerar igen, ifall du har tillräckligt med pengar för dockan!'' OK sa han," Jag hoppas jag har tillräckligt. " Jag lade till några av mina pengar till hans utan att han såg och vi började räkna dem. Det var nog för dockan och även en del extra pengar. Den lille pojken sa: "Tack Gud för att du gav mig pengar!" Sedan tittade han på mig och tillade: "Jag bad Gud igår kväll innan jag somnade att se till att jag hade tillräckligt med pengar för att köpa denna docka, så att mamma kunde ge det till min syster. Han hörde mig!'' 'Jag ville också ha tillräckligt med pengar för att köpa en vit ros till min mamma, men jag vågade inte be Gud om för mycket. Men han gav mig tillräckligt för att köpa dockan och en vit ros.'''Min mamma älskar vita rosor. "
 
Några minuter senare återvände den gamla damen och jag stod kvar med min korg. Jag avslutade min shopping i en helt annan sinnesstämning från när jag började. Jag kunde inte få den lille pojken ut ur mitt sinne. Då kom jag ihåg en lokal tidningsartikel för två dagar sedan, som nämnt en berusad man i en lastbil som kört in i en bil med en ung kvinna och en liten flicka. Den lilla flickan dog direkt och läget för mamman var kritiskt. Familjen var tvungen att besluta om att stänga av den livsuppehållande maskinen eftersom den unga kvinnan inte skulle kunna återhämta sig från koman. Var det familjen till den lilla pojken?
 
Två dagar efter mötet med den lilla pojken läste jag i tidningen att den unga kvinnan hade gått bort. Jag kunde inte hejda mig själv så jag köpte ett gäng av vita rosor och jag åkte till minnesplatsen för den unga kvinnan där människor kunde ta farväl innan hennes begravning. Hon var där, i kistan och höll en vacker vit ros i handen med bilden av den lilla pojken och dockan placerad över hennes bröst. Jag lämnade platsen, tårögd,med känslan av att mitt liv hade förändrats för alltid. Den kärlek som den lilla pojken hade för sin mor och hans syster är fortfarande till denna dag svårt att föreställa sig och på bråkdelen av en sekund hade en rattfyllerist tagit allt detta ifrån honom.
 
 
Hoppas ni som läser tar åt er denna texten.. Det finns för mycket konstigt folk där ute.. En dag kanske det är ens egen mamma och syster, eller pappa och bror, eller till och med du själv som råkar ut för en rattfyllerist..
 
Nu ska jag hitta på nått annat :)
PUss & Kram
Av Alexandra Ekdal - 27 september 2011 21:02

Helt galet trött ät jag..
Igår åket jag ju ner till mamma och sov där med. Så vi kan väl börja där.. Sovit sjukt dåligt hela natten.. Wilma kom ner vid 5 tror jag klockan va.. Så hör jag hur hon frågar typ "varför är pappa hemma?" Så svarar mamma att "Det är inte pappa det är alex, sov nu" eller nått sånt.. Sen Somnade jag om igen.. Har verkligen legat och vridit på mig hela natten. men kom fram till det att mamma och dom har typ 200 grader varmt hemma och sjukt varma täcken oxå.. Så det är inte konstigt att man inte kunde sova bra.. Här hemma har vi termostaten på 12 grader men de e nog runt 19-20 grader, plus att vi har öppet fönstret.. Så det är inte så varmt i sovrummet..

Klockan ringde vid kvart över sju.. Snooza till halv 8 sen upp käka frukost och bege sig av till jobbet.. Och då upptäcker jag att vindrutetorksarmen har "gått sönder" eller hoppat ur eller nått sånt skumt.. Bil fan.. Så jag ber till gudarna att det inte ska regna de kommande dagarna för då vet jag inte va jag gör..


På jobbet så har jag varit i butiken hela långa dagen, så dagen har gått rätt fort trots att det inte va typ någonting att göra på hela dagen..
Sen handla lite och sen åka till Ica och handla mat..
Va hemma vid tio över 7 lite drygt.. Börja på maten, som tog sin lilla tid.. Blev LCHF Fläskfilegryta med gorgonzola.. ALLDELES för mycket gorgonzola, det va inte extrem gott, men det gick att äta.. Lite konstig smak tyckte jag det va.. Men aja.. Får la se om man gör det igen, fast då blir det nog med ädelost i stället..


Nu sitter vi och kollar på Benjamin Buttons otroliga liv.. Kommer inte kolla färdigt på den för den e 160 minuter ungefär.. Lite väl lång..


Puss & kram

Av Alexandra Ekdal - 26 september 2011 20:49

Idag har jag börjat mitt nya liv... IGEN.. Det är något man gör ofta tycker jag.. Men nu jäklar.. För det första ska jag börja med att äta LCHF.. Och till det blir det träning och promenader.


Så till frukost blev det ägg, bacon och ett stort glas med isvatten.. Till lunch/middag blev det stekt korv med beasås och tomat.
Ingen vidare kvällsmat kan jag inte påstå..
Har fixat morgondagens lunch oxå. Kycklingfile , korv och bea sås. Har inte riktigt kommit in i det måste jag säga.. Tycker det är lite svårt med alla jäkla kolhydrater och grejer.. Hoppas man går ner nått iaf..


Idag har Carro varit här och tjötat lite =) Sen åkte vi till Kevins innebandy träning där han knappt fick spela idag :@ Och när han väl fick spela så fick han en boll rätt på läppen :( Stackarn...


Nu ska jag dra mig =) Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 25 september 2011 21:08

Sitter och kollar på den skiten.. Jag vet faktiskt inte va jag tycker e sämst, alla robotar som springer om kring, samt alla miljoner svävande grejer eller lasersvärden som kan dela en robot på mindre än 5 sekunder??


Som sagt rena skiten.. Tur man inte sitter helt klistrad. För bättre har jag ju sätt.. Just det glömde alla de övernaturliga krafterna :S


Vi såg ju Law Abiding Citizen igår. Den va grymt bra. Va en scen där jag hoppade till så jag trodde jag skulle skita på mig.. Det va så hemskt så det kändes enda ner i tårna.. Det va jätteäckligt. Och precis innan så hade jag gnällt på att ljudet på tvn va så dåligt xD Men fan inte då..

Här kommer handlingen:


En vanlig man vars fru och dotter mördas i deras eget hem, sätter en manipulativ hämndplan i verket när den ena gärningsmannen kommer lindrigt undan. Men hämnden innefattar inte bara mördaren, utan också åklagaren och hela rättsystemet . Oscarvinnaren Jamie Foxx möter Gerard Butler, en av Hollywoods just nu hetaste stjärnor, i denna täta och extremt smarta storthriller. "Law Abiding Citizen" har nerven, spänningen och tyngden för att bli en av 2009 års mest hyllade biofilmer!


Se den, jag säger bara det :D Den e grymt bra och värd varenda lite minut..


Sen en annan bra film är Crazy, Stupid, Love som vi såg i fredags på bio =D Här kommer handlingen om den:


En vardagkväll som alla andra får Cal (Steve Carell) en obehaglig överraskning. Hans fru Emily (Julianne Moore) vill skiljas. Medan Emily genast får uppmärksamhet av kollegan David (Kevin Bacon) har Cal svårare att gå vidare. På en bar där han försöker dränka sina sorger träffar han Jacob (Ryan Gosling), en kvinnotjusare med alla de rätta replikerna, de rätta kläderna och den rätta attityden. Jacob tar Cal under sina vingar och snart är Cal en fullfjädrad casanova. Men när det gäller kärlek går ingen säker, inte ens en casanova.


Den e oxå sjukt bra.. Dock lite lång, den började inte innan halv 10 lite drygt och va 2 timmar. Så man va rätt trött när man skulle jöra hem sen. Men den e helt klart se värd :D


NU ska jag dra mig =) Hörs nog i morgon =D
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 25 september 2011 21:08

Sitter och kollar på den skiten.. Jag vet faktiskt inte va jag tycker e sämst, alla robotar som springer om kring, samt alla miljoner svävande grejer eller lasersvärden som kan dela en robot på mindre än 5 sekunder??


Som sagt rena skiten.. Tur man inte sitter helt klistrad. För bättre har jag ju sätt.. Just det glömde alla de övernaturliga krafterna :S


Vi såg ju Law Abiding Citizen igår. Den va grymt bra. Va en scen där jag hoppade till så jag trodde jag skulle skita på mig.. Det va så hemskt så det kändes enda ner i tårna.. Det va jätteäckligt. Och precis innan så hade jag gnällt på att ljudet på tvn va så dåligt xD Men fan inte då..

Här kommer handlingen:


En vanlig man vars fru och dotter mördas i deras eget hem, sätter en manipulativ hämndplan i verket när den ena gärningsmannen kommer lindrigt undan. Men hämnden innefattar inte bara mördaren, utan också åklagaren och hela rättsystemet . Oscarvinnaren Jamie Foxx möter Gerard Butler, en av Hollywoods just nu hetaste stjärnor, i denna täta och extremt smarta storthriller. "Law Abiding Citizen" har nerven, spänningen och tyngden för att bli en av 2009 års mest hyllade biofilmer!


Se den, jag säger bara det :D Den e grymt bra och värd varenda lite minut..


Sen en annan bra film är Crazy, Stupid, Love som vi såg i fredags på bio =D Här kommer handlingen om den:


En vardagkväll som alla andra får Cal (Steve Carell) en obehaglig överraskning. Hans fru Emily (Julianne Moore) vill skiljas. Medan Emily genast får uppmärksamhet av kollegan David (Kevin Bacon) har Cal svårare att gå vidare. På en bar där han försöker dränka sina sorger träffar han Jacob (Ryan Gosling), en kvinnotjusare med alla de rätta replikerna, de rätta kläderna och den rätta attityden. Jacob tar Cal under sina vingar och snart är Cal en fullfjädrad casanova. Men när det gäller kärlek går ingen säker, inte ens en casanova.


Den e oxå sjukt bra.. Dock lite lång, den började inte innan halv 10 lite drygt och va 2 timmar. Så man va rätt trött när man skulle jöra hem sen. Men den e helt klart se värd :D


NU ska jag dra mig =) Hörs nog i morgon =D
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 25 september 2011 15:26

Nu e jag 100% klar med Kevins julklapp =)
Den har tagit drygt 30 timmar att göra.. Och jag e riktigt nöjd..

Vet precis va jag ska köpa till han med ^^,

Så nu ska jag plocka i ordning lite, sen ska jag nog faktiskt börja på Lillans julklapp oxå ;)

Men först lite paus =)

Kan tyvärr inte lägga ut bilder för jag vill inte att mamma ser det ;) Hon får se det när det är klar :D


Puss & Kram

Skapa flashcards