Alexandra Ekdal

Alla inlägg under oktober 2012

Av Alexandra Ekdal - 31 oktober 2012 21:53

Idag har det varit en väldigt tung dag! Hade jag kunnat spola tillbaka tiden hade jag gjort det. Det som har hänt borde inte få hända någon!
Vi tänker på er <3 ni ver vilka ni är !
Har tänt ljus och sitter och försöker förstå vad som faktiskt har hänt :( men det går inte så bra.

Vill inte gå in mer på detta. Men ni ska veta att vi finns alltid här för er <3 tveka aldrig!! Vi älskar er allihopa!
Ta hand om er lilla familj nu!

Right things happened to the wrong people. Wrong things happening right people!
Tänk på det. Ta INGENTING för givet! Allt kan gå fel även när man tror att allt är rätt!

Av Alexandra Ekdal - 27 oktober 2012 17:25

Åh jag har precis insett att jag inte är helt frisk i huvudet.. Det är fan konstaterat.. Står i en mils lång kö på jobbet och ska bara ha lite mat.. Seriöst?!?! Frisk kan man fan inte vara. Men jag kan ju se de positvit då har jag tid att blogga ;)

Fick reda på en kul grej som kommer hända nästa år! För det första är speedwayen på Ullevi inbokad. Den 4 maj smäller det :D
Sen kommer Sverige hålla en andra GP tävling uppe i Solna i Stockholm! Och det är på min födelsedag så det kändes ganska givet att vi bara måste åka på den med !!! Och bo på hotell och grejer :D så det är ju 2 höjd punkter nästa år :D sen får vi väl se om det kanske blir en Gotlands resa oxå :)) och självklar så SKA jag till värmen!! Men det blir ju nu i Januari/februari nångång :)) så 2013 kan ju kanske bli ett toppen år :D man kan ju hoppas!!
Höll ju på att glömma att de troligen blir en London resa nästa år! Åker jag inte med Carro & Sara så åker jag nog med jobbarkompisarna!! Det kan ju vara lite kul!!

Gaaaaah blir snart galen!!! Va fan gör folk här en lördag? Just wondering!

Aja.. Nu ska jag ringa och terra mamma..
Puss så länge..

Av Alexandra Ekdal - 26 oktober 2012 09:16

God morgon på er :) har ni sovit gott? Dethar jag. Vaknade dock av att B gick upp och trodde han hade försovit sig. Men det hade han inte :) men jag kunde inte somna om! Så läg kvar en stund och nu har jag gått upp och satt mig i soffan :)
Igår kom den första snön och den ligger fortfarande kvar. Tycker dock det är en månad för tidigt om ni frågar mig. Men lite mysigt så idag är det fint väder, snö och troligtvis ISKALLT! Och såg precis att det snöar nu med.
Idag kommer det bli lite fix dag här hemma . Typ slå in julklappar, diska, början på en julklapp. Och sen vid 15 tiden blir det till att åka ner till varberg och fira min älskade gudson Kristoffer som fyller hela 1 år idag! Det är helt sjukt:)
Kommer ihåg att jag jobbade den dagen tror till och med de va en onsdag, och gick och vänta och vänta och vänta och vänta!! Till slut ringde morbror och berättade att de blev en liten Kristoffer :)))
Nu måste jag nog göra frulle innan min mage vänder sig ><
Puss på er!

Av Alexandra Ekdal - 22 oktober 2012 21:54

När jag åkte till jobbet idag så hade jag inga förväntningar om hur dagen skulle sluta. Så när jag kom till jobbet vid tio i elva träffade jag Carro i matsalen :) sen så började vi jobba vid 11. Skulle vara i butiken till 16 så det va helt okej :) tiden gick rätt sakta fram till kl 12 ca sen börja tiden gå fortare :) så vid 13 va det lunch med bästa jobbarkompisarna :) så vi va väl tillbaka vid halv två ca :) så mellan 2 och halv 3 så kom våran arbetsledare ut till mig i butiken och frågar om jag har 2 minuter.. Visst hade jag väl de. Och prata med arbetsledare/lärare (när man gick i skolan) det har ALDRIG varit min starka sida så pulsen steg ju till 3000 slag / minuten typ.. Så frågar hon om jag va nervös "jaaa" svarade jag då och hon sa att jag inte behövde det. Men det lugnar liksom inte ner mig de minsta!
Så vi går in på personalavdelningen och sätter oss ner och pratar med 2 stycken på pers.avd Och dom erbjuder mig en fastanställning på 30 timmar/vecka = ca 79% :D självklart säger man Ja tack !!! Annars hade det varit tack och hej då!! Gaaaah!!!!! Så fastanställd från och med 1 november !!!!
Kommer liksom ihåg när våran gamla arbetsledare frågade mig vad jag skulle göra efter skolan och mitt svar va att jag skulle gå en bartenderkurs i Thailand.. Så blev det inte! Jag träffade mitt livs kärlek som jag nu bor ihop med och som jag älskar mer än allt <3

Nu ska jag inte uppehålla er mer :) god natt och sov gott <3
Puss på er!

Av Alexandra Ekdal - 22 oktober 2012 10:08

Jössös vad tiden går! Jag skulle varit på massage nu men den e inställd av nån anledning. Tur man fick reda på de innan man åkte. Så nu har jag legat i sängen sen kl kvart över 9. Så jävla gött! Det va nog de här jag behövde !

Jag insåg en grej igår. Den här hösten har varit den bästa på länge :) mesta dels för att de har varit så mycket folkrace :) helt underbart!

Snart ska jag till jobbet! Måste tanka först! Puss & kram
Bild från i helgen när vi va i Dals:) där vi förutom blev 4:e bästa laget = vinst i B-finalen :D

Av Alexandra Ekdal - 17 oktober 2012 15:10

Tjo.. Nu sitter jag vid köksbordet och kollar på när lillebror gör läxan. Så fort han är klar ska vi ta en promenad bort till affären och köpa fika. Sen ska jag fortsätta ta kort här hemma. mamma har rensat garderoberna .. Helt sjukt.. Annars har jag inte gjort så mycket idag. Än så länge, tänker dock inte göra nått heller. Orkar inte.. Tar det bara lugnt efter 5 dagars jobb. Det tar verkligen på kroppen måste jag ju säga. Helt slut. Försov ju mig till och med igår. Och det händer nästan aldrig!!


I helgen e jag ledig med. Så på lördag blir det folkrace med Attans Racing uppe i Dals =D Ska bli så sjukt skoj. SKulle egentligen åkt upp med B och hans pappa men han har såå mycket att göra med bilarna så jag åker med min morbror och hans familj upp istället, det blir ju sista tävlingen man åker och kollar på. Sen opm 2 veckor så är det sista tävlingen för i år. Och de blir i Skene. Det blir dock tufft att ta sig till A-final :( det är nog redan kört, men det ger sig. Det går som det går. Vem vet, man kanske inte ens kommer av startplattan i första heatet. haha =) Jo det får vi väl hoppas att man gör.


Nä nu ska jag se om lillen är klar ;)
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 16 oktober 2012 21:24

Detta gjorde jag alltid när jag va liten :) nu gör lillasyster det :) fingervirka!

Av Alexandra Ekdal - 16 oktober 2012 20:32

Satan så trött jag är nu. Helt jävla sjukt. Efter jobbet så åkte jag hem till morbror med familj. Och myste med finaste Kristoffer :)) han fick äta själv, ris och kyckling. Ni kan ju tänka er hur där såg ut ;) rent va de INTE ;) haha:)
Sen tog han några steg utan att hålla i något! Så skulle vi få han till att gå mer men det va inte lika kul ;) haha.

Sen blev det lite panik hem. Va tvungen att gå ut med Stina, sen åkte jag och köpte mat. Så nu ska K snart sova och även lilla fisen.
Så jag lär väl somna i soffan.
Hörs imorgon :)
Puss & kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards