Alexandra Ekdal

Alla inlägg under december 2011

Av Alexandra Ekdal - 12 december 2011 17:28

Hej bloggen.
Sitter hemma hos mamma och är sjukt trött efter denna dagen.. Det är helt galet tråkigt på jobbet när det knappt är några kunder. Men jaja..

Dagen har gått rätt fort. Började dagen på lek, sen fick vi reda på att jag och Anna B skulle till kosmetika, blev lite tveksamma först, va rätt tråkigt i början, men det blev bättre efter lunchen då man hittade lite bättre..

Bilen gick som en klocka idag iaf :) Men en sak e säker, ska hålla kolla på bultarna nu, har inte lust att hamna i diket p.g.a det.. Men det gjorde jag inte ^^,


Nu sitter jag och kollar på när Kevin och hans kompis spelar xbox kinekt, det ser rätt roligt ut faktiskt..

Annars har det inte hänt så mkt idag.. Ska snart fixa lite kvällsmat till mina små <3 då mamma ska på julbord i halmstad (varför man nu lägger ett julbord en måndag e det ingen som vet, men det är dom där sova-grejerna ;) Haha =) Det blir säkert bra, själv ska man äta julbord på torsdag på jobbet. Hoppas det blir gott.. Det är ju gratis så why not liksom ;)


Ne nu måste jag dra. Kanske kommer in senare :)
Trevlig måndag kväll på er :)
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 11 december 2011 20:44

Hej =)
Fan dagarna bara flyger förbi och livet blir inte mindre stressigt.. Panik kan man säga.. Usch så här kände jag verkligen inte förra julen..
Kan ju böjra med att dagen inte började som jag ville.. gick ut på våran ISgata, lite halv trött och sisådär  ni vet en kall söndag morgon/natt klockan halv 6.. Trodde inte direkt att det skulle vara så kallt som det tydligen har varit..

KAn ju börja med att jag inte kunde låsa upp dörren, sen fick jag inte upp dörren, och när jag kommer in och har startat bilen så hoppar ja ut stänger dörren och börjar skrapa rutona. Ska hoppa in i bilen IGEN.. Kommer jag in???te smått panik och hysteri.. Sen kommer Ellen, för jag märker att tiden rinner iväg. KOmmer verkligen inte in i bilen, får hoppa in genom bakdörren. Kör iväg märker att det är snorhalt.. Kommer försent till jobbet dock bara 6 minuter.. Men iallafall. Jobbar hela dan, tiden går rätt fort. Får lite damp på pressen bara.. Sen när vi ska åka hem märker jag och Ellen att det låter sjukt konstigt bakifrån bilen. Funderar på vad det kan vara, hittar inget fel, ringer Bobby som säger att jag ska stanna med en gång. Sitter och väntar på han i Ullared, så då visar det sig att mitt vänstra bakdäck sitter löst och hade vi kört hem med det så hade det lika gärna kunnat lossnat och vi hade hamnat i diket :/


Så jag måste säga att jag har VÄRLDENS bästaste pojkvän som verkligen ställer upp när man behöver han :)

Sen när jag kom hem så fixade vi lite käk sen så gick vi tomtepromenaden med Fia, Jonna, Gerd, Stefan, Sofie, Eveline, Alicia och så jag och Bobby :) Men det va mysigare förra året med snö och grejer :)


Sen har jag fått gjort sjukt mkt, eller nästan iallafall..  Så nu ska jag fixa lite till innan jag säger god natt..

Ska t.ex skriva en innehålls förteckning till alla mina recept.

Ha en bra söndag kväll :)
Puss & Kram

Mat

Av Alexandra Ekdal - 10 december 2011 16:37

Nu har vi ätit mat..
Det blev hemma schnitzel med pommes. Vi har verkligen INGEN mat hemma.. Så på onsdag blir det stor handla i Skene troligtvis.


Har fått gjort en massa idag, men än e det mkt kvar på listan.. Alla julklappar ska slås in bl.a men det får vi ta i morgon om det inte blir tomte promenaden.. Vilket vi får se i morgon för jag tänker inte gå om det regnar eller blåser e en sak som e säker!!


Nu ska jag göra mig klar för vi ska iväg till Stefan och Sofie =)
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 10 december 2011 13:19

Hej bloggen..

Skulle bloggat tidigare, men så ringde Svärmor vid tjugo över tio och frågade om vi skulle med till Älvsereds Shopping Center som har kursat, så vi drog på oss kläder och åkte med dit, va kanske dock inte riktigt meningen att vi skulle gå där i nästan 3 timmar > < Jag som har så sjukt äckligt mkt och göra. Så nu har jag fått i mig frukost, tvätten är i maskinen har plockar i ordning så gott jag kan :) Så nu ska jag dra till köket och fixa där ;) Blir rätt mööööö disk när man jobbar sent en hel vecka.. SÅ det får vi ta i kapp nu..


Så nu måste jag dra. Puss & Kram

Ha en bra lördag alla glada människor =)

Av Alexandra Ekdal - 9 december 2011 22:39

Jag kan nog stolt säga att jag e klar med ALLA mina julklappar :D Har till Carro kvar, men annars e jag helt klar =D Känns så sjukt bra. Ska bara slå in alla julklappar med :) Men det tar jag i morgon.

Har ju sjukt mkt att göra i morgon. Men jag får ta det jag hinner.. Städa och fixa SKA jag ha gjort, sen allting annat runt om får vi ta då. Får väl se om det blir någon tomtepromenad på söndag, känner inte för det just nu. Inte om det ska vara sånt här jävla piss väder. Usch, är så jävla glad att jag e ledig i morgon så det är helt sjukt.. Asså jag typ LÄNGTAR tills jag ska få städa i morgon för här ser banimej förjävligt ut ><


Men e det hyfsat väder tar jag nog en promenad till shopping centret och ser om det finns nått kul på deras utförsäljning =) Dom ska ju stänga så man vet ju aldrig. Kanske finns nått ;) Ska eventuellt köpa en julstjärna oxå, blomma.


Dagen på jobbet har varit sjukt dryg.. Trodde aldrig att dagen skulle ta slut. Men det gjorde den ;) Och i kväll har jag hunnit få färdigt W julklapp =) Sitter och dricker en smirnoff ice och kollar på Mirrors , den e så sjukt äcklig den filmen så jag vet knappt va jag ska ta vägen. Får typ mardrömmar trots att jag e vaken.. Usch gillar verkligen inte den. Vågar inte köpa andra heller.. Den kommer jag ALDRIG att se jag lovar!!


Snart ska jag krypa ner i sängen för jag e sjukt trött.. Tror mitt lilla hjärta är det oxå, han ligger här och halv sover :)
Hörs imorgon. Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 9 december 2011 08:27

God morgon gott folk. Sovit gott? Det har jag. Som bara den! Känns som man har sovit i en hel evighet vilket är väldigt gott! Ligger fortfarande kvar i min varma goa säng. Det är typ storm ute, vindbyar runt 16 m/sec. Inte okej så all snö som kom igår e borta som vinden.Idag blir det sista 11-20 dagen på läääääääänge vilket e helt underbart. Heller komma upp i tid och hem i tid än att förstöra hela dagen. Och i morgon blir det sov morgon så det heter duga. Inga satans telefoner som ska väcka mig inte!!Längtar tills efter nyår då jag bara kan slappa och inte behöva tänka! Fast det kanske blir redan efter jul, vem vet? Ne om jag skulle ta och gå upp kanske? Hmmm. Får nog bli så.Puss & kram

Av Alexandra Ekdal - 8 december 2011 21:22

Och jag e helt slut. Fan va jag längtar tills på lördag. Då ska jag banimej sova ut!!!! Plus att det piss regnar ute och det är fan ännu tråkigare och ännu mer depprimerande..


Dagen har varit så sjukt äckligt seg på jobbet idag. Tiden har gått fort fast det har varit äckligt tråkigt ändå :( Bara längtar tills denna veckan e över! Första och sista 11-20 veckan för i år.. Så jävla gött.. Får la se om man kommer jobba i mellan dagarna eller om vi ska göra nått.. Vet inte hur det blir. Det åter står och se..


I helgen ska jag göra så sjukt mkt.. T.ex tvätta, damma, dammsuga, ta in tomtarna, slå in julklappar, vattna.. M.m.m.m Så det blir en låååång lördag och en sjukt tidig söndag, då jag ska jobba 6-15.. Hmm.. Jaja det är goa pengar ;)

Sitter och kollar på Allt en tjej vill ha,  eller va den heter, går på 3:an nu ;)

Den e rätt bra =)

NU ska jag krypa ner i soffan, fryser som fan.
Puss & Kram


Av Alexandra Ekdal - 8 december 2011 10:04

Tjosan =)
Frukost intaget, lunchen är gjord, och även kvällsmaten.. Känns skönt.

Ellen kommer halv 11 och hämtar mig =)


Hade en sjuk dröm i natt xD verkligen hel sjuk.. Kommer inte ihåg så mkt mer än att någon frågade om inte jag och Bobby skulle gifta oss direkt xD Hmm ne, inte riktigt än ;) Fick lite panik i drömmen oxå..

Gifta sig kan man göra om några år om ens då ;) Haha =D Vi får la se vad som händer :P

Dagen idag kommer bestå av jobb hela dagen, sen hem och lägga sig i soffan.. Seriöst jag hatar att jobba 11-20 hela dagen e förstörd, och våran lägenhet ser ut som ett mindre bomb nedslag :( Som sagt på lördag e det STOR röj som gäller.. Sen har jag knappt en ledig dag innan julafton, som det btw bara är 16 dagar kvar till ;) Så tomtarna ska få flytta in i helgen och så ska det bli julmys här :) Ska jobba extra på söndag annars e hade jag varit ledig då med..

Och på söndag är det tomtepromenaden som gäller om vädret tillåter :)

Ne nu ska jag fixa det sista..

Hörs sen. Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards