Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Alexandra Ekdal - 25 december 2011 22:02

Skryta, vissa kanske tycker det är lite.
Men har faktiskt besöksrekord i bloggen idag ^^,  Hela 33 stycken på en och samma dag ^^, Det är trevligt faktiskt =) Hoppas det håller i sig.

Om det är något ni tycker jag ska ta upp i bloggen så säg till =) Håller mig mest till min vardag just nu =) men hojta bara =)

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig, för i morgon ska vi till Halmstad. Sen på eftermiddagen kommer pappa och kanske Tina och farmor =)

Puss & Kram & God Natt <3

Av Alexandra Ekdal - 25 december 2011 21:05

Fixat om lite på bloggen.. Va tycker ni? =)

Hur e det med er? Mätta efter alla resterna sen igår? ;) Det är jag. Eftermiddagen spenderade jag hos svärmor där jag lånade hennes torktumlar som sagt. Så fick vi mat med. Skinka, sås, potatis, ärtor, omelett, janson, korv, köttbullar m.m Massa mat som blev kvar sen igår =)
Men nu har jag fått bäddat rent och nu sitter vi och kollar på Indiana Jones och Kristalldöds nånting xD

Tänkte hämta antingen julmust eller jos och nått gott att tugga på ^^, Får se vad jag orkar =)

Ha en trevlig kväll allesammans =)
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 25 december 2011 14:47

Nu har jag julstädat ;) Det är inte alla som gör det efter jul ;) Men jag har inte orkat/hunnit städa riktigt. Men nu har jag både dammat, dammsugat och tvättat golvet.. Så nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar.. Va så jävla duktig och tog fel maskin först ;( Skulle vara så duktig och byta lakan så nu ska jag låna gerds torktumlare..
Men så har jag tagit dom smutsiga lakanen istället för dom nya så nu e jag tveksam till att jag hinner bli klar med de rena lakana innan jag ska dit och käka.. Hmm.. undra hur fan jag ska hinna..

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 25 december 2011 12:35

                                     


lite bilder från igår :)

 
Av Alexandra Ekdal - 25 december 2011 09:34

God morgon och god fortsättning på er :)
Hur va eran julafton nu då? Min va bra, saknade så klart min familj och morbror m. familj och morfar. Men det är ju så, man e ju en vane människa. Men nästa år så ska jag fira jul med dom =) Det kan ni slå er i backen på =D

Pappa och ev farmor kommer hit i morgon på lite julfriande. Vet dock inte riktigt vad ja ska bjuda på, får se va de går att slänga ihop här..


Julafton började hemma. Sen innan kalle åkte vi till Bobbys föräldrar för att kolla på kalle och vänta på hans syskon. Dom kom typ i mitten av kalle och då va det full rulle kan man lugnt säga .. 

Efter kalle blev det julbord. Jag e van vid att antingen bara ha skinka, potatis, skysås och grönsaker eller julbord med både varm och kall mat samtidigt. Men icke, här delar vi upp det, vilket resultatet slutar med att man nästan äter sig spy mätt på det kalla.. jaja. Det va gott iaf.. Efter maten och en liten stunds vila kom Tomten. Då fanns det inte en lugn sekund. Full fart kan man säga.. Barnen skulle leka med varandras leksaker, trots att dom fick vissa gerjer som va likadana (mest för att förhindra bråk antar jag ?)

Det jag saknar med att vara yngre och fira jul e att man inte får lika många paket som när man är äldre :/ När man va lite fick man typ hur mkt som helst.

Men jag klagar inte ^^, Man får dyrare paket nu ;) Och för den delen leker jag inte med leksaker längre ^^,


När tomten drog vidare till nästa barn så började vi plocka fram grejerna till julklappsleken, (jävla piss lek ;/) där det slutade med att jag inte fick ett skit, men jag ser det så här, tur i kärlek otur i spel ;) SÅ osis till er som fick massa ;) Moahaha :D
Sen blev det lite godis och och lite tjöt. Sen va jag så trött så vi åkte hem.

Satt och kolla på Harry Potter döds. del 2 =) Orkade inte kolla färdigt på den iofs men den försvinner ju ingenstans iaf^^,


Ne nu ska jag nog fixa lite frukost.
Under dagen kommer bilderna från igår, inte alla men några.

Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards