Alexandra Ekdal

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexandra Ekdal - 9 augusti 2012 10:54

Morsning korsning!! Har alla sovit gott? De har jag tills Bs klocka ringde då vaknade jag till och såg att det va super fint väder, så då snurrade jag persiennen så de blev mörkt och vände på mig tills klockan blev 10.20 Och nu ska jag strax gå upp och träna.. Känner mig duktig!
Puss

Av Alexandra Ekdal - 8 augusti 2012 20:44

Nu är jag hemma och har landat i soffan! Idag har jag haft världens hemlängtan och saknat min älskling! Och de sjuka är att jag inte har varit utan han mer än 12 timmar! Men de blir så ibland <3
Nu blir de soffan en stund till innan man ska kracha i sängen!
Hörs imorgon. Puss & kram

Av Alexandra Ekdal - 8 augusti 2012 09:03

God morgon! Sovit gott? Det har jag. Vaknade först vid halv 7 och trodde bobby hade försovit sig för jag inte hade hört hans klocka. Men de hade han inte gjort :)
Och idag är de dags för mig att jobba. Inte vidare taggad kan jag ju påstå :/ hade gärna varit ledig en vecka till.. Men det går inte..
Hoppas jag ska sitta i kassan idag och va på lagret.. Men de ger sig..
Nu ska jag gå upp..
Puss

Av Alexandra Ekdal - 7 augusti 2012 20:05

Nu har man fått i sig lite mat och sitter i soffan och gottar sig. Gott med mat =) Idag blev det schnitzel med hemmagjord champinjonsås =) Det va sjuuukt gott och helt LCHF :D


Här får ni receptet bara för att :

4 port

4-6 skivor skinkschnitzel

2 msk smör

salt & peppar

200 g champinjoner

1 rödlök

1 msk smör

2 dl grädde

1 msk kalvfond


Krydda och stek schnitzlarna. Jag krydda med all round krydda, tycker den e godare än vanligt salt och peppar. Men bara se till så att dom får färg, ca 2-3 minuter/sida. Skriva och fin hacka löken. När du har stekt köttet så lägg det på en tallrik. Bryn lök och svamp i samma stekpanna. Sedan häller man på grädden och fonden. Då jag tyckte det va meningslöst att spara ca 1 dl grädde så tog jag 3 dl. Låt koka några minuter och lägg sedan i köttet. Smaka av med eventuellt mer salt/peppar. Tog lite kinesisk soja och lite extra fond. Och för att den inte skulle bli så löst så tog jag lite mörk maizena redning.. Låt koka någora minuter. Servera med sallad.

Lycka till =)


Så jäkla gott va det :D

Nu ska jag kolla på Hart of Dixie, rätt bra serie faktiskt, dock missa jag första avsnittet, men nu så jäklar :D
Puss på er <3

Av Alexandra Ekdal - 7 augusti 2012 14:02

Hej hej.. Försökte blogga i morse men internet krånglade på mobilen så orkade inte bråka.. Har iaf sovit hur gott som helst! Borta bra, hemma är alltid bäst :D vaknade till när Bs klocka ringde och upptäckte att jag hade snott hans kudde, så jag hade 4 och han 1 ;))
Jag har iaf fått tränat, duschat och ätit lunch, så nu ska jag diska , fortsätta tvätta och sen handla, så fort de slutar regna..
Hörs sen;))
Puss

Av Alexandra Ekdal - 6 augusti 2012 14:09

Nu är vi på väg hem efter en sväng på biltema & rusta..
Sitter och funderar på vad vi ska äta idag.. Får väl se när vi kommer hem. Någon som har tips??
Puss

Av Alexandra Ekdal - 6 augusti 2012 12:16

Jaha då va vi i Halmstad :)) ska in på biltema och rusta sen åker vi hemåt.. Regnar gör det med! Nu vill man hem :) ännu mer. På med pyjamas och en bra film^^,
hörs hemma:)
Puss

Av Alexandra Ekdal - 6 augusti 2012 09:12

Tjo. Läget? Här e det bra. Sovit gott tills de började spela massa musik.. Finns inget värre än att bmi väckt på morgonen..
Hörde att de va jordskalv i halland i natt/morse.. Läskigt..
Nu börjar resan hemåt :)) sån sjuk hemlängtan, det är ett bevis på att jag är den bekväma människan och gillar inte att campa! Vandrarhem, okej. Hotell = Älska <3 nu längtar jag tills vi ska boka utomlandsresa :D
Nu börjar hemresan :))
Puss

Ovido - Quiz & Flashcards