Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Alexandra Ekdal - 9 augusti 2012 19:06

Det kanske man skulle börja med ? Eller va säger ni? ;) här är iaf dagens middag.
Ugnsstekt kyckling med timjan och citron:
4 kycklingfiléer(helst med skinn på)
Lite färsk timjan (rosmarin ska de vara egentligen, men jag gillar inte de)
1 citron
Salt & peppar
Smör

I med att jag tabbade mig och köpte filéer utan skinn så salta och pepprade jag mina och stekte dom så dom fick lite färg. Lägg dom i en ungsfast form och hyvla smör på varje filé. Lägg sedan lite timjan på varje file. Dela citronen på mitten och sen en gång till.
Så nu hoppas jag det blir lika gott som det luktar och ser ut!servera med aioli och ugnsrostade lchf-grönsaker, då detta är en lchf rätt;))
Men sambon får pommes till :)

Av Alexandra Ekdal - 9 augusti 2012 11:59

Sitter i soffan och känner mig som en dränkt katt, efter 30 minuter jogging.. Lite boxning och step sen duschen!!

Av Alexandra Ekdal - 9 augusti 2012 10:54

Morsning korsning!! Har alla sovit gott? De har jag tills Bs klocka ringde då vaknade jag till och såg att det va super fint väder, så då snurrade jag persiennen så de blev mörkt och vände på mig tills klockan blev 10.20 Och nu ska jag strax gå upp och träna.. Känner mig duktig!
Puss

Ovido - Quiz & Flashcards