Alexandra Ekdal

Alla inlägg under februari 2012

Av Alexandra Ekdal - 17 februari 2012 10:53

God morgon.. Sitter i soffan och är trött.. Vet dock inte varför för jag har sovit typ 9 timmar iallafall.. Men men, vaknar alltid till när Bs telefon ringer på morgonen. Men somnar lika fort efter det. men nu har jag iallafall ätit frukost och kollat på Grey's så nu ska jag kolla på film =) Water for Elephants blir det. så sjukt bra.. IDag ska jag bara ta det lugnt, vid 1 tiden ska jag ta en promenad med Ellen och sen ska jag slappa lite till och sen blir det till att dra ner till Varberg och flickorna ^^, Ska ha en super mysig kväll =)


Nu ska jag hämta mina tofflor och krypa ner i soffan. Är verkligen helt slut. Inte okej.
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 16 februari 2012 21:45

..................................................
..................................................
..................................................
..................................................
....

Dööööööö trååååååååååååååååkigt!!!!!!! Allt är tråkigt ingenting är roligt.. Inte just nu iallafall..

Vet inte vad jag ska göra. Ska snart sova.. I morgon ska jag ner till Varberg på lite tjejkväll hos Linda, med Sara och förhoppningsvis Carro =))

På lördag ska jag köpa en STOR påse med godis på hemmakväll och sen på söndag är det dop =)

Honey sitter och pratar med Marcus och jag dör snart av uttråkning.
Så nu går jag och borstar tänderna..

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 16 februari 2012 16:32

Hej hallo.. Nu har jag kommit hem och slappat till i soffan=) Idag har jag varit i Halmstad hela dagen. Åkte hemifrån vid halv 10 och va nere i Halmstad vid kvart i elva ca.. Skulle vara hos friösren klockan 11 =) Precis lagom :) satt där till 13 och jag är såååå nöjd :) Men det är ju för att jag har världens bästa frisör :) Helt underbart att sitta hos frisören och bli lite bortskämd ^^,

Så här blev resultatet =)

     


Tack världens bästa Tilda =D

Som sagt nu sitter jag framför tvn och bara slappar =) och så mycket mer än så händer inte idag =)
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 15 februari 2012 17:49

Nu har jag gjort klart dopkortet till min gudson :) Det va inte lätt, har aldrig gjort ett dopkort innan och kollade man på google så blev man bara depprimerad för att jag inte kan göra såna kort. Men jaja.. Plus att jag inte har grejer till det hemma. Men jag blev nöjd med resultatet. Speciellt med tanke på att jag har hållt på i typ 3 timmar med.. Så nu är jag helt slut i rygg och nacke.. Så ska strax laga lite mat. Börjar bli sjukt hungrig.. Så det ska bli gott :) Simpelt men gott =)

Tyvärr tänker jag inte visa hur kortet ser ut, utan det får ni se på söndag. Då dopet är =) Ska ta MASSA bilder på söndag. Ska se till så att Bobby tar massa kort i kyrkan, nu när man ska vara gudmor och allt :)
Got to goo =)
Tjing =)


Av Alexandra Ekdal - 15 februari 2012 12:27

Hello =) Läget med er? Jag är proppmätt efter min frukost =) Hyffsat nyttigt ;) Macka med ägg och räkröra och ett glas med yoghurt och färka jordgubbar ;) Så grymt gott =) Som jag skrev igår , den röran är så god så man kan sitta och äta med sked ;) Tur det blev lite över så jag kan äta det i morgon med, om jag hinner :) För i morgon ska jag till Matilda och fixa håret =) Ska bli sååå skönt.. Tråkig utväxt.. Plus att vi ska på dop på söndag =)


Idag blir det tvätta och ställa in all disken sen igår, och sen måste jag fixa dopkort till lillefis =) Och slå in paketet så klart med =)
Så ska sätta igång med det nu med en gång.. Jag har lycktas träna bort halva pannacottan sen igår xD Va typ mätt när jag vakade idag xD Det är fan illa =)


Nu ska jag sätta fart =)
Talk to you later <3

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 14 februari 2012 21:37

God kväll :) Har ni haft en bra dag? Det har jag..
Dagen börjde med att jag blev väckt av mamma och Wilma som tyckte att man inte skulle sova mer än till 9 :/ Men jag hade kunna sova många timmar till :) Men så blev inte fallet =) Så det va bara upp och käka frukost. Oboy och tunnbrödsrulle med pastrami och en skiva ost ^^, MUMS :)
Efter frukosten så gjorde vi oss iordning och åkte till arbetsförmedlingen där jag skulle lämna lite papper. Sedan åkt vi till Hajen där jag skulle ha massa mat =) Till min planerade alla <3 dag middag med min käraste :)

Sedan gjorde vi lite andra ärenden och åkte hem lagom tills lillebror kom hem =) Kramades lite med honom innan jag begav mig hemåt. Med MYCKET tidspress och lite smått ont i magen (p.g.a. stressen) Så började jag med maten och visade mina skills i köket ;)
Så här såg menyn ut för dagen:

Förrätt:
Skagen toast med färska räkor

Varmrätt:
Biffar med chevreost och bacon med hasselbackspotatis och pepparsås, med rotfrukter

 

Efterrätt:
Dumlepannacotta med färskafrukter


Så vart ska jag börja. Jo, började med att göra pannacottan för den ska stå i kylen minst 3 timmar innan servering. Smidiagste godaste efterrätten jag NÅGONSIN har gjort =)

Sedan började jag prepa allting till varmrätten, fixa allt med potatisen och rotfrukterna. För att få så mkt som möjligt gjort på så lite tid som möjligt så skalade jag räkorna, kokade äggen och gjorde klar förrätten som går sjukt fort att göra och är så supergod så jag skulle kunna sitta med sked och äta den ;) Ställde in rotfrukterna i ugnen så dom skulle bli klara, vissa potatisar hade kunnat vara inne lite längre..

Efter det gjorde jag klart smeten till biffarna. Och gjorde klart dom, började steka dom, det blev SUPERgott.. Tyvärr lyckades jag få biffar med ost som det mesta hade runnit ur..

Sen gjorde jag såsen. En kompis sa till mig att fräs hela pepparkorn och hälla på grädde m.m Men det hon INTE nämnde va att dom POPAR :O blev livrädd och hällde i grädden och den smakade bara grädde :( Så såsen blev jag inte nöjd med alls :( Men resten va gott :)
Här får ni lite bilder :)

                   


Hoppas alla har haft en bra alla <3 dag =) Det har jag :) Visste inte om jag skulle få blommor så köpte rosa rosor till mig själv och när älsklingen kom hem så hade han köpt 15 röd rosor <3 Mitt underbara hjärta!
Tur jag har han :)
Nu ska jag göra mig klar för sängen, för i morgon ska jag träna bort pannakottan.. Usch..
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 13 februari 2012 21:47

Hej bloggen.. har haft fullt upp hela jäkla dagen så jag har inte haft tid att blogga innan nu =) Började dagen med att köra ett pass på wiiet, sjukt jobbigt. Tog i så jag trodde att jag skulle spricka :) Men det va skönt men det va gott =) Sen hoppa in i duschen och göra sig klar för att åka ner till Varberg. Men först diska och fixa i ordning mig själv :) Sen åket jag ner till Janet och Kristoffer och prata lite med dom om dopet och grejer =) Kristoffer är ju så mysigt att jag lyckades komma försent till tandläkaren.. men det va iofs bara 3 minuter men ändå.. Tog inte mer än knappt 20 minuter. Har ALDRIG suttit i en tandläkarstol i endast 20 minuter xD Det är helt sjukt..

Efter tandläkaren åkte jag till Linda och satt och tjöta om allt mellan himmel och jord. Så himmla mysigt. Kommer längta ihjäl mig efter henne när hon åker :( Synd att det är så jävla dyrt bara annars hade jag åkt till henne!! Hade varit så jävla mysigt.. Det ger sig. Så det blev massa go fika. Äppelpaj och marsankräm och kärlekste ^^. Och geisha.. Fy på oss xD Sen utklassade jag Linda i Mario Kart, Nintendo 64 roligaste tvspelet i universum ;)

Och nu i kväll har jag bara suttit och tjötat med mamma =)
Snart blir det sängen så man orkar med alla hjärtans dag i morgon ^^; Blir massa mys i morgon =)

Nu ska jag göra mig klar för sängen =)
Puss & Kram <3

Av Alexandra Ekdal - 12 februari 2012 21:17

Har precis kollat igenom tävlingskalendern för 2012 ;) Mycket är det.. Hur man ska få ihop det med att jobba helger oxå kan bli klurigt, men jag hoppas verkligen att arbetsledarna förstår så vi kan kompromissa ihop nått bra ;)

Men här får vi som jag har tänkt iaf.. Har ju inte kört på 1½ år så jaja ;)


* 31 mars - Laholm (om det blir nått)

* 19 Maj - Ulricehamn 300-lappen

* 1-3 Juni - Skene festivalen

* 20 Juni - Falköping ,  Fordracet

* 18 augusti - Stenungsund , Augustiracet

* 29 September - Falköping eller Laholm.

* 6 Oktober - Ulricehamn , Pekka Power Racet

* 3 Novebmer - Nov.racet i Skene (beror på hur det har gått under året och om jag gillar banan)


Detta är dock bara preliminärt, jag är inte mycket för cupen som går här då det inte finns någon damcup, så det är lite skit. annars e det sjukt roliga banor, eller iaf Fjärås och Borås =)
Men vi får se. Beror på min far och min morbror med hur mkt dom är villiga att hjälpa till ^^,


Sitter just nu och kollar på The Pacific. Ren skit om ni frågar mig ;)

Snart blir det sängen för i morgon ska jag träna, åka ner till varberg, åka till tandläkaren och efter det ska jag träffa Linda :D som snart åker till N.Z :( I ett helt år :( Kommer sakna henne så grymt mycket <3 Och det är inte närmsta biten heller :/

Ska jag strax stänga av :)
Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards