Alexandra Ekdal

Alla inlägg under februari 2012

Av Alexandra Ekdal - 25 februari 2012 17:39

Hello.. Har inte haft orken till att blogga idag. Det har varit en känslomässig dag idag kan jag lova.

Dagen började med att jag gick upp kvart över 5 (frivilligt) gjorde mig i ordning och drog på mig kläder och smög ut till bilen. Åkte hemifrån halv 6 för att hämta Sara kvart i hemma hos henne.. Sen åkt vi till Carro där vi va VÄLDIGT tidigit.. Skulle hämta henne halv sju egentligen men vi hann med en runda till Statiol nord för frukost och gottgott, samt dricka..
Efter det åkte vi hem till Linda där jag åt frukost, Sara åt på vägen upp sen, men sitta och äta en baguett med köttbullar och rödbetssallad och köra bil, det kan bli väldigt kletigt.. Så jag åt innan vi åkte .. Insåg att jag behövde tanka, vågde inte chansa. Så tankade sen stack vi.. Vi va först där, efter en liten stund kom Linda , Daniel och Lindas mamma.. Så vi tog en fika in hon checkade in. Sen blev det ett gråtkkalas. Carro höll sig, sen började Sara och Linda sen gick de inte. Fattar verkligen inte att hon verkligen har åkt. Hon sitter typ i London och väntar på flyget till Hongkong.. Fattar ni eller? Hon är inte framme innan måndag. MEN det jag inte förstår är att hon vågar åka själv, för det hade jag aldrig vågat.. Vi kommer sakna henne.. Det är nog verkligen det värsta jag har gjort på länge..

Efter gråtkalaset så begav vi oss hemåt, då började bilen låta konstigt, vet inte alls va det va, vi körde av in till  Ikea och kollade men hittade ingenting. Sen slutade det, så jag antar att det va en sten som hade satt sig eller nått sånt..

Så vi fortsatte resan hem , första stoppet blev att lämna Carro och ta en kopp te. Sen åkte vi hem. Lämnade Sara och åkte hem och dog i sängen en stund, sen förflyttade jag mig till soffan och Gossip Girl. Och det är här jag sitter nu ;) Inne på säsong 2, vilket betyder att jag har sett 1 säsong på 2 dagar ;)

Nu ska jag fortsätta med det..

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 24 februari 2012 14:17

Nu har jag fått städat av lite snabbt. Det suger verkligen att städa. Och jag fattar inte vart allt damm kommer ifrån.. Men men nu är det mesta borta.. Orkar inte göra en grundlig städning för det ska göras typ nästa vecka. ;)
Nu kom Bobby hem oxå =)

Snart dags att göra middag, han ska på kurs i kväll. Så jag får en kväll för mig själv i soffan framför Gossip Girl ;) haha.. just löööve it =)


Puss

Av Alexandra Ekdal - 24 februari 2012 10:49

God morgon!
Ja för mig är det fortfarande morgon ;) Dock har jag varit uppe sen 9 för Bs mamma kom hit och lämnade lite grejer. Har lite att göra idag men har fastnat framför Gossip Girl, i just loooove it :D Har bara sett försa avsnittet än så länge :P Moahha :D Ni kan ju tänka er vad jag ska göra idag ;) Mer än att städa och fixa lite.. Och i kväll är inte B hemma så då är tvn miiiin :D


Nu ska jag glo igenom ett avsnitt till sen ska jag fixa lite :D
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 23 februari 2012 21:19

Satt och kollade på Lyxfällan precis. Och jag tycker det är ett JÄTTEbra program för man lär sig, eller jag gör iallafall.. En sak jag har lärt mig är att kreditkort är LIVSFARLIGA!


Jag är en sån person som är livrädd för lån, skulder och pengar i allmänhet. Jag är snål, mår dåligt varje gång lönen kommer in på kontot och jag vet att jag måste betala räkningar. Jag lånar ogärna ut pengar till folk. Även om jag litar på folk så mina pengar är mina pengar.


Det hemska är att det verkar bli mer, mer som faller ner i gropen som kreditkorten gräver! Jag vågar nästan svära på att jag kommer aldrig ramla ner där!


Jag har ägt 2 kreditkort i hela mitt liv och jag har ALDRIG använt dom. Eller jo det ena, det va på onoff, men dom gick i konkurs plus att jag har betalat direkt månaden efter, sen har jag ett hos handelsbanken men när min väska blev stulen förra året så spärrade jag det och dom frågade om jag ville ha ett nytt, och jag sa snabbt NEJ , men om jag behöver ett så ringer jag. Men det lär ALDRIG hända att jag kommer använda ett kreditkort. Jag menar har man inte råd att köpa någonting just då, varför köpa det och trotsa sig själv? Jag fattar inte det? Jag får ofta panik när jag köper någonting, men jag vet att just det MÅSTE jag ha, kanske inte alla scrapbooking grejer och sånt. Man kan se det så här. Jag köper scrapbooking grejer men inga kläder. Och ibland kläder och inte scrapbooking. Sen har vi dock alla filmer jag köper, men ass ibland blir det inga ibland blir det 3.. men då köper jag inte så mkt annat. Och som sagt, snål som jag är så väntar jag OFTAST tills dom går ner i pris ;) Typ säsong 2 av glee, den kostar nu 249 på ett ställe och dom har sänk den från 299 ;)

Men åter till saken. LEV efter era tillgångar och ge FAN i kreditkorten så ska ni se att ni kommer må sååå bra =)


Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 23 februari 2012 19:39

Nu i eftermiddag har jag fått gjort en hel del :)

Jag har mejlat mitt försäkringsbolg, mejlat arbetsförmedlingen. Tvättat 3 maskiner tvätt, vilket gör mig påminnd om att jag har tvätt i tvättmaskinen. Tar det strax. Har fått diskat och snart är jag klar med Tunisien resan =) Så ska jag plocka iordning bland alla mina scrapbooking grejer. Här ser verkligen ut som kriget..


Fick en trevligt samtal innan :D Så nu längtar jag ännu mer tills nästa vecka :D:D

På lördag blir det till att åka och vinka av Linda på landvetter :( Kan inte fatta att hon åker IGEN :/ Och nu är det ett helt år!


Nu ska jag ta tvätten och sen göra klart dom 2 sista sidorna :) Sen kan jag lägga den i bokhyllan med ;)

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 23 februari 2012 15:18

Hej bloggen. Nu har jag kommit hem från en go promenad och fika med Ellen och Pripps.. Så nu håller jag på att vädra lägenheten och tvättar. Ska plocka i ordning här så det ser ut som ett hem och ingen soptipp.. Orkar inte leva i skiten mer >< Plus att det är sååå härligt väder så man typ vill städa och göra vår fint. Dock så orkar jag inte med mina jävla julgardiner men det är liksom ingen ide att byta nu ;)


Köpt mer te till min te samling ;) så nu har jag ett te som heter pigg och kry som är ett eacalyptus (stavning???) te som luktar guddomligt ;) Längtar tills jag får köpt en tesil ;) Sen kan jag börja dricka teee :D Helt sjukt. För några veckor sen avskydde jag te och nu älskar jag det :)

Och just nu har vi bara några skuma te sorter hemma och sånt vanligt yellow label eller va fan det heter xD


Ingen tid att sitta här just nu =)
See ya =D
Puss

Av Alexandra Ekdal - 22 februari 2012 21:18

God kväll alla. Hoppas ni har haft en bra dag. Det har jag. Den kunde nog börjat bättre ;) Typ att morfar hade ringt en timme senare, att Wilma inte hade kommit in och sagt att mamma tyckte att jag skulle gå upp när hon inte alls sa det.. Men men, sen gick jag upp och gjorde mig i ordning och vid kvart över tio åkte vi på mys frukost hos Carro och Fiffi :) Supergott =) Och jättetrevligt, Linda och Daniel va där med =)

Sen åkte vi till Janet och Kristoffer och lämna lite bilder och myset med K =)


Efter det åkte vi hem. satta hemma en stund sen åkte vi till BOIS Loppis, men det fanns ingenting kul och as mkt folk. Så vi gick till bokrean istället där jag blev VÄLDIGT besviken för att jag hittade Paganinikontraktet och Hypnotisören i inbunden bok och dom köpte jag på gekås i pocket :/ Vilket jag ångrar då dom kostade typ 59 kr i inbunden. Fick ju Eldvittnet av syrran inbunden i julklapp.. Så hade varit snyggt att ha alla inbunda. men jaja. Inget att göra åt..


Nu sitter jag och kollar på Svensexan 2. Typ dålig humor film xD

Men vi hörs i morgon. Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 21 februari 2012 20:32

Har ni haft en bra dag? Min har inte riktigt blivit som planerat. Men det är ju det mitt liv går ut på ;) Blir aldrig som man tänkt sig. Men men..
Åkte ner till varberg vid 10 i ett. Så när jag kom hem så bar det av direkt till kvantum för att köpa lite mat. Det blev tacos till mig, Wilma och Kevin medans mamma och Ninis åt sallad från kvantum men när salladen är brun i kanterna så kan inte jag köpa det. Men jag skulle kunna leva på tacos rätter m.m Älskar köttfärs =)

Sen va jag på innebandy med Kevin och Wilma. Kevin va så nöjd efter att han hade satt 3 mål, helt ointresserad som jag är så såg jag inte det xD Inte lätt att ha en familj som älskar sport och en annan som älskar motorsport..

Men sånt är livet..

Nu ikväll har mamma och Ninis tvingat mig att kolla på det där psykist störda Big Brother.. Det är fan den värsta skiten i VÄRLDS HISTORIEN!

Seriöst. Det är ju bara ett gäng idioter som är med där.. Men men, är man hjärndöd så är man.. Orkar inte ens diskutera det :S För jag mår bara dåligt av att tänka på det.. Skämma ut sig i tv för hela Sverige, don't think soo!!


Nu ska jag kolla klart på Wipeout Vinter ;)

Ovido - Quiz & Flashcards