Alexandra Ekdal

Alla inlägg under mars 2011

Av Alexandra Ekdal - 19 mars 2011 11:47

Eller god förmiddag kanske man säger vid denna tiden.. Jaja, iaf jag har varit vaken i ca 2 timmar men varit uppe 1 ;) Sitter och kollar på konditorskolan på TLC =) Rätt roligt program faktiskt..


Hade världens madrömm i morse så jag visste fan inte vart jag skulle ta vägen.. Jag, Sara och Linda va utomlands, vart vet jag inte.. Men så hade dom redan gått från hotellrummet och jag skulle ner lite senare. När jag väl kommer ner ser jag stora jävla terarium med sjukt stora ORMAR i, och som ni vet har jag VÄRLDENS ormfobi.. Iaf, så går jag ut till "altanen" eller va man ska säga. Och där sitter Sara med en STOR jävla gul/vit/svart orm på axlarna och går emot mig och vill att jag ska ta den.. Så jag springer därifrån i full panik, men hon springer efter, sen märker jag att ormfan e as snabb så den börjar ju slingra sig upp på mig, och det är då jag vaknar och egentligen vill gå upp. Men kollar på klockan och då va den bara halv 7 och jag kände att nee det va inte dags att gå upp..
Så jag gick upp vid 11 istället ;)

 

Och nu sitter jag här.. Ska snart duscha så håret hinner torka innan vi ska på kalas i kväll/eftermiddag.

Så vi får la se om det blir nått mer inlägg, men det blir det nog ^^,

Puss på er :)

Av Alexandra Ekdal - 18 mars 2011 21:35

Usch, sitter i soffan och fryser, och ska kolla på Sherlock Holmes. Så jag måste tydligen hänga med i vad filmer handlar om redan nu trots att vi bara har sett den i ca 1½ minut. Så detta blir ett väldigt kort inlägg.

Vi hörs i morgon kära läsare.. Puss och god natt..

Av Alexandra Ekdal - 18 mars 2011 14:52

Nu e det snart dags att byta om, för vi ska till Getås.. Men för tillfället har vi besök så det dröjer la ett tag till..
Och va jag kan få ut så e Bobby sugen på en hund =) En liten hund som inte behöver så mkt motion, men det får vi väl se.. En blandning på dvärgspets och chiuaua, eller hur fan det stavas.. Som inte väger mer än 1,5-2 kilo =) Perfekt hade det varit.. Men det känns som att vi inte riktigt har tid till att ha en hund. Men vi får la se, det blir fan ingen stor hund iaf.. Det räcker med en lite hund.. Men aja..
Talk to you later :)

Av Alexandra Ekdal - 18 mars 2011 13:45

Nu har jag dammat och dammsugit.. Och nu orkar jag inte mer.. Tänker inte ens tvätta upp all tvätt för det är FÖÖÖÖR mkt.. Åh va jag vill ha torktummlar.. Inte för att det är mkt som ska torktummlas men sockar och underkläder och handukar är saker jag vet att man kan torktummla och det är det som tar mest plats.. Så jag får tvätta klart på typ söndag eller tisdag, för nu orkar jag fan inte mer.. Har ingen ork eller lust till någonting.. Hade det varit vår ute så ja då kanske, men nu e det VINTER IGEN!! Dö SNÖ DÖ!!!   Och ge mig lite soooooooool...

Nu ska jag göra nått annat vet dock inte vad men det ger la sig..

See ya later..

Av Alexandra Ekdal - 18 mars 2011 12:46

Nu va man hemma igen, eller har varit i snart 1 timme =) Men det tog ca 40 minuter att gå den rundan som jag och bobby gick för några veckor sen och när vi gick den kändes det som att det tog 200 år.. Så nu e vi hemma och jag ska strax börja städa.. Eller plocka i ordning iaf och damma och byta sängkläder, för det är ingen ide att dammsuga när lilla Izzy är här =) Men ska börja damma iaf, och funderar på hur all tvätt ska få plats att torka på.. det är rätt så mkt tvätt.. Suck.. jaja det löser la sig..

Men vi hörs senare :)

Av Alexandra Ekdal - 18 mars 2011 10:47

Nu e jag klar och nu väntar vi bara på Ellen och Pripps, sen blir det en långpromenad i snön.. Inte för att jag e så jättesugen, men man måste göra det som måste göras.. Och just nu e det att gå ut med Izzy =) Så nu hoppas jag bara att Ellen kan komma så vi kan gå ut.. Men Izzy ligger här så snällt så..
Kommer förmodligen bilder sen :)
Tjing så länge =)

Av Alexandra Ekdal - 18 mars 2011 09:07

Blä blä blä blä blä blä blä blä blä blä blä blä blä och ännu mera BLÄ......

Urk.. Ja vart ska jag börja?? Det är en bra fråga.. Till en början borde jag inte ens sitta här för våran lägenhet ser lite smått fallfärdigt ut.. PÅ toa ligger STOR högar med tvätt.. Och här e frukantsvärt dammigt och äckligt.. Och snart ska jag vara barnvakt höll jag på att säga men hundvakt.. Vilket gör att jag inte kan dammsuga än.. Men jag kan iofs diska.. Och det borde jag göra..

Sen funderar jag på varför alla morgon pigga människor ska väcka mig TIDIGT?? Jaja nu e jag vaken och uppe iaf.. När vovven kommer så ska jag kolla på film och tvätta.. Sen när hon har åkt hem ska jag dammsuga. Och kanske tvätta golven. Beror på va klockan blir..

Här e min nya Orkide sjukt jävla stor och jävligt snygg ;) Och den lyser upp fönstret i vinter helvetet.. För så här ser det ut på våran baksida.. Den va GRÖN igår.. Jävla piss väder.. Gå och DÖ!!!!!!!!!!!!!!!!     


Men nu ska jag diska innan vovven kommer =)

Av Alexandra Ekdal - 17 mars 2011 21:58

Hej alla glada människor.. Här kommer ett kort inlägg för jag ska snart sova.. Va uppe sjukt tidigt för att jag skulle till arbetsteraputen, som hade väldigt goda ord måste jag ju säga :) Hade inget att klaga på, vilket jag anser som positivt.. Sen åkte jag hem till mammsen, och så åkte vi till Davids och sen till Blomsterlander, där jag först hittaade en fruktansvärt snygg orkide, men sen hittade mamma en som va ÄNNU snyggare.. Jag lägger upp en bild i morgon. Sen iaf så träffade jag Linda som jag inte har umgåts med på 1000 år.. Så idag va vi lika barnsliga som vanligt, först gick vi til linda och sen spelade vi tv-spel, nintendo-64 ;) Körde igenom alla banorna, tyvärr blev det oavgjort, men vi ska nog få fram vem som är mästare ;) haha..

Sen åkte jag och handla lite och sen åkte jag hem gjorde lite mat och nu har jag bara suttit i soffan och slappat..
Men nu är det dags att gå och lägga sig =)

Så vi hörs i morgon.
Puss och god natt =)

Ovido - Quiz & Flashcards