Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Alexandra Ekdal - 8 mars 2011 21:44

Snart blir det sängen.. Fast kommer nog inte sova för det blir väl att man sätter på några avsnitt av Grey's misstänker jag ;)


Saknar min sötnos.. Och jag kommer inte träffa honom innan fredag.. Sen blir det en helg med MASSA mys <3 Och förhoppningsvis fint väder och kanske lite folkracemek.. Vi får la se ^^,
Jag måste verkligen skaffa ett par arbetsbyxor.. Mycket snyggare än att gå runt i sletna fula jeans xD Haha =D


Ne dags att dra.. I morgon är det D-Day.. Bara att hoppas på det bästa..

Sov gott folket.. Hörs i morgon =)
Puss på er <3

Av Alexandra Ekdal - 8 mars 2011 18:20

Alla firar fettisdagen med semlor men inte The Ekdal Family, vi firar med kladdkaka :D

  
Lite bränd i kanterna, men den blir nog kanon :D Har gjort det på Kevins mjöl så vi får se hur den blir :P Den va iaf kladdig i mitten ;) Men efter en kvart va det smet fortfarande xD Men det ger sig ;)

 

Fick världens vårkänslor idag.. Så mkt känslor så jag tog på mig ;

MINA CONVERS <3 Sist jag hade på mig dom va jag i Tunisien och fortmodligen Sahara öknen med om jag inte minns fel ;)
Upptäckte oxå att det nog är dags att tvätta bilen ><

   

Den e rätt så smutsig ^^, lämnar in den till pappa så får han tvätta och polera upp den ;) Thihi..


Jag hoppar verkligen våren e här för att stanna. Men när vi va på kvantum innan så stod det i expressen eller va fan det va för tidning att det va en snöstorm påväg till västkusten    Men vi får väl se..


Nu ska vi strax äta kladdkaka och glass ;)
Tjing på er <3
  

Av Alexandra Ekdal - 8 mars 2011 15:01

Snart blir det mat.. Idag serveras det panerad torskfile med kokt potatis och kallsås eller alt. fisksås =)

Men min kalla sås slår allt när det gäller fisk ^^,

3 dl gräddfil

2 medelstora vitlöksklyftor

1½ msk bostongurka

1/3 av en citron, pressa i saften..

Smaka av med aromat och örtsalt

 

Så blandar man allt.. För att få bästa smak låt den stå i kylen och sen börja smaka av den igen med kryddor om det blir för lite.. När den gottar till sig kommer det fram mer smaker =) Speciellt av vitlöken.. Va lite försiktig med saltet så den inte blir för salt, för den ska vara lite små sur.. Den e verkligen SUPERGOD att ha till fisk..


Dags att duka ^^,
Talk to you later ^^,

Av Alexandra Ekdal - 8 mars 2011 10:28

Jaha. Då va man vaken igen.. Borde nog inte varit det med tanke på att jag som vanligt när jag är hos mamma är vaken till halv 2 på natten för man ligger och kollar på serier xD inte bra .. Men nu är jag vaken iaf :P Och så fort man kom upp ja då skulle man fixa frukost, va fan ser jag ut som ett hembiträde eller?? >< TROR INTE DET DU ;)

 

Vi får se vad dagen bjuder på, hade tydligen lovat Wilma att vi skulle baka.. Men jag vet inte.. Vi får se..

 

Men nu blir det frukost..

Tjing..

Ovido - Quiz & Flashcards