Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Alexandra Ekdal - 6 mars 2011 17:48

Som dom flesta vet är det söndag.. En dag som man enligt vissa inte göra ett skit på... Och det är precis det jag har gjort idag.. Inte ett skit..

 

Vaknade vid 9 (och det börjar ta ut sin rätt) och gick upp nästan med en gång.. Klädde på mig, myste lite i soffan.. Käka frukost, gjorde mig helt klar. Sen åkte vi till Getås.. Där Bobby tog fram 240in och började greja med den.. Och jag va inne , trots det fina vädret men det blåste så in utav helvete kallt ute så kunde fan inte vara ute för länge >< Kollade lite på Vasaloppet, sen va det 5-milen för herrar, Sverige suger BTW ;) Så min dag har inte varit så värst rolig.. Men den har varit slapp ;)

 

Till middag idag blev det fläskfile gryta med ris.. Mycket gott..

Det man behöver är fläskfile, bacon, visp/matlagningsgrädde (beror på vad man vill ha), svamp av nått slag, kinesisk soja, svartpeppar och smör att steka i.. Så skivar man fläskfilen och steker den (ett tips är att krydda när man steker den, blir väldigt neutralsmak annars) sen lägger man filen i en gryta, hackar bacon och steker den och lägger i det i grytan med fläskfilen. Sen häller man på så mkt grädde man vill ha (det blir ju såsen) I med svampen och sen smakar av med soja och svartpeppar...

 

Sjukt gott va det. Men som sagt, man måste krydda köttet när man steker det, blir för neutral smak, inte så vidare gott.. Men i helhet så va det MKT gott.. Kom på det nu  med att den är väldigt barnvänlig, inte massa kryddor och grönsaker som barn inte brukar gilla ;)

 

Harrejössös. Har ju en massa att berätta känns det som.. Innan när jag kolla på klockan ja då va klockan ca halv 6 och det va fortfarande ljust ute :D Hur glad blir man inte då??? :D:D:D:D VÅREN E PÅ GÅNG :D

För den delen så e klockan 6 nu och det är fortfarande inte mörkt ;)


I morgon ska jag hem till Varberg. Ska ta hand om prikigkorven medans mamma jobbar =) För mamma blev så förtvivlad och visste inte riktigt hur hon skulle göra på torsdag för jag sa att syrran skulle ta dom små. Men när mamma upptäckte att hon skulle jobba 8-16 så blev hon som sagt förtvivlad.. Men då sa jag det till henne att "Är man född till att vara storasyster så är man. Och då får man ställa upp." Eller nått sånt skrev jag.. Och då fick jag svaret "Så sant så sant" För hon trodde inte att jag ville ta dom båda dagarna. Men bara för att jag är bäst och världens snällaste storasyster så gör jag det ^^,


Nu orkar jag inte skriva mer och ni orkar säkert inte läsa mer.. Plus att jag har huvudvärk. Så vi hörs helt enkelt i morgon :)

 

Skulle ju berättat om en film vi såg igår. Men det får jag ta i morgon. Puss på er =)

Ovido - Quiz & Flashcards