Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 26 december 2013

Av Alexandra Ekdal - 26 december 2013 23:29

Nu har vi kollat på en ny film B har köpt. The Haunting in Connecticut 2 Ghost of Georgia. Den va väl helt okej, men jag hade ju inte sagt att det är en skräck film utan mer en rysare .

Här är handlingen:
Andy och Lisa flyttar tillsammans med deras unga dotter Heidi in i sitt drömhus djupt inne i den amerikanska söderns hjärta. Den gamla herrgården är allt de någonsin önskat sig men frågan är om de är ensamma i huset. Inte långt efter att de flyttat in börjar Heidi se mystiska främlingar som ingen annan kan se och snart börjar även Andy och Lisa ana att allt inte står rätt till i huset. Samtidigt som de börjar nysta upp ett isande mysterium som hållits hemligt i generationer.

Baserad på en sann historia.. Så det är väl de som e lite smått sjukt faktiskt. Men Andy spelad av Chad Michael Murray, han är väl en av dom som inte direkt har gått ner sig utseende mässigt mer än att han börjar bli äldre ;) okej han e bara 8 år äldre ;) men men.
Den va helt okej denna filmen så se den :)

Nu ska vi strax sova , imorgon är det gekås och netonnet som gäller :) sen simma :)
God natt på er :) sweet dreams :) Puss <3

Av Alexandra Ekdal - 26 december 2013 18:47

Jaha, då va väl jul över för denna gången? :) Ganska skönt ändå, men jag förstår inte varför man stressar som en tok för 3 dagar.. Eller i mitt fall 3 dagar. Ni andra firar väl mest på julafton? ;) Men så är det när man har 3 familjer å fira med :)


Idag va ju mamma m. familj och min morbror m. familj och morfar här och fikade lite och öppnade julklappar :) Nu har jag inte tagit kort på alla julklappar men tänkte slänga upp massa bilder från julafton och från idag.

Men i julklapp fick jag av Bobby, en resväska, en filt och en trisslott (nitlott dessutom :O) ;) Från mamma fick vi 2 filtar, presentkort på netonnet, och 2 biobiljetter :) Av pappa fick vi biobiljetter och pengar. Av morfar, Anders, Janet och Kristoffer fick vi Per Morberg firar jul och en filt ;)

Så allt som allt, har vi fått 4 filtar, det är sånna lammfiltsplädar as fina och varma, 4 biobiljetter, presentkort, kokbok, en resväska :) Ja en bra jul måste jag säga :)

                                                 

Massa bus blev det idag :) Mysigt att ha dom här :) Wilma blev helt överlycklig över sina disney on ice biljetter :) Det roliga är att hon ringde för nån vecka sen och frågade om vi ska på disney on ice och om vi kunde ta med Kristoffer men han är lite liten än så länge. Sen frågade hon om Eveline kunde följa med oxå. Så sa jag att vi får se vad tomten kommer med, och han kom ju med biljetter ;) så nu blir det disney on ice för 5 (?) året i rad, tror jag det är. Harregud och hon fyller 8 nästa år så hon va inte så värst gammal när vi va där första gången :)


Nu har vi krypt ner i soffan med varsin filt och ligger å slappar efter massa godis och lite mat på det ;)


Imorgon ska vi åka och simma och åka ner till Ullared och shoppa ;) sen kanske det blir Halmstad i helgen :) VI får se vi får se :)

Puss och kram :)

Av Alexandra Ekdal - 26 december 2013 12:07

God förmiddag på er :) hur e läget? Idag e det dags för julfirande nr 3 :) mamma med familj och min morbror med familj å morfar kommer idag :) så det blir lite julfika å julklapps utdelning ..
Just nu sitter jag å äter min halva kebabrulle och kollar på Happy Feet :)

Hörs sen puss :)

Ovido - Quiz & Flashcards