Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 16 december 2013

Av Alexandra Ekdal - 16 december 2013 22:29

Då har man krupit ner i sängen och myser med älsklingen framför scary movie 5 .. Usel film.. Och vi har kollat typ 15 minuter..

Tjejorna åkte för en stund sen. Mycket trevlig kväll måste jag säga :) glögg, julcheesecake, julgodis.. Sen körde vi julklapps leken , med andra ord och utan tvekan :) alltid lika roligt .. Bilder kommer typ i veckan , kanske imorgon om jag vaknar innan jag måste åka ner till mamma :)
På tal om julklapps leken så fick jag mitt paket som jag verkligen ville ha :D sjukt nöjd ;) visar bilder på det en annan dag :)

Nu : sova. Känns behövligt efter denna dagen med panik, skratt och ja hjärnan har ju fått arbeta med ;)
Puss och kram :)

Av Alexandra Ekdal - 16 december 2013 14:26

Här hemma är det massa å göra. Jag har till exempel gjort cheesecake, för strömmen har kommit tillbaka. Jag har bytt gardiner i vardags rummet, dekorerat pepparkakor med glasyr.Plockat undan, diskat. Ja massor och har en del kvar att göra.

Ska vattna blommorna, dammsuga, gå ner och handla, laga mat, duscha innan halv 6. Men jag hinner gott och väl det :) Det är ju att blogga som tar längst tid egentligen. Men känner att jag hinner med det oxå. Så får jag helt enkelt skylla mig själv när jag står halv färdig sen ;)


När jag satte upp gardiner innan så bröt jag av bladet på min minsta orkidé som är den som har tagit sig bäst typ. Av dom som har varit så gott som döda iallafall. Har en som mamma ska få och se om hon kan få liv i den, tror tyvärr inte det, kollar man luftrötterna så är dom helt svarta och inte alls så gröna och fina som alla andra typ är..

Fick ju några orkidéer från jobbet för ett tag sen. Här är 2 av dom ;)


   


En annan orkide som har tagit sig riktigt bra är denna:


Nu längtar jag bara tills den blommar så jag kan se vilken färg det är ;) kommer inte ihåg det faktiskt :P dom har inte blommat på jag vet inte riktigt hur länge faktiskt :P Men snart så :D


Nu måste jag fortsätta här innan det blir alldeles för stressigt :P

Puss och kram.

Av Alexandra Ekdal - 16 december 2013 11:16

Kul start på dagen? Strömmen gick precis .. Stadsråtta som man är så är man liksom van vid att strömmen försvinner några minuter å sen kommer tillbaka men , nu vet jag inte ens när den kommer tillbaka :O visst att det blåser men inte det är liksom inte storm ute.. Jag får PANIIIIIIIIIIIIIIK !!!!!!!!!!
Jag som ska göra cheesecake å grejer idag å behöver ha elvispen tex.... Gud va gör man ?! Nu kan jag inte göra så mycket.
E det en propp som har gått som jag inte tror att det är för då går det väl bara i ett specifikt rum va?

Jaja bara gilla läget.. Får väl plocka undan å fixa sånt som inte kräver ström då...
Suck!

Ovido - Quiz & Flashcards