Alexandra Ekdal

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Ang pensionsåldern

Av Alexandra Ekdal - 12 februari 2012 18:21

Att höja pensionsåldern till 75 är fan för jävligt! Visst att svenska folket blir äldre och äldre, men det finns fan gränser. En sak är om man hade höjt det till 68?? Det är 3 år.. Men jag menare att vara pensionär är som att vara fri. För från det att man föds, så får man vara hemma 1 år (ca, beror på föräldrarna) Men sen börjar man dagis, sen skolan i 13 år och sen ska man ut i arbetslivet och slita tills man är 65. Då har man jobbat hela livet och har normalt 4-5 veckor semester varje år.. Är man pensionär så ska man för fan kunna göra vad man vill.. Eller?? Bara för att alla jävla politiker tjänar MILJONER så gör inte vanlig människa det.

Reinfeldt kan som sagt avgå i morgon och få full lön tills han dör. Medans en annan människa ska behöva dra in på ALLT när man blir gammal för att överleva.. Det är fan helt jävla sinnes sjukt.. Fan sänk deras löner istället och ge det till pensionärerna så kanske dom kan må bra för en gångs skull!! En vanlig "svensson" familj har runt 2-4 barn, lån, hus m.m.  INGENTING är gratis längre.


Jag menar varför ska fångar ha det bättre än äldre som bor på hem? Varför ska folk få kunna leva på socialbidrag? Dra ner på det och se till så folk skaffar sig ett jobb där dom överlever.. Ska man leva på socialen ska det va på det minsta. Man ska inte kunna ha kul för dom pengarna. För då kan man lika gärna skänka pengar till forskning. Och varför ska vi hjälpa alla andra länder när vi inte kan hjälpa oss själva?? Vi har folk som inte ens har tak över huvudet, barn som går till sängs hungriga m.m
Asså politiker borde fan tänka om en gång till.. Jag kanske skulle ta och bli politiker.. Tror det hade gått rätt bra så länge någon som kan det bättre kan hjälpa mig. För då jävlar hade det hänt saker! Fattar fan inte varför politiker ska få så jävla mkt i lön när dom bara sitter på sina feta arslen och tror att dom gör nått bra men i själva verket e det bara SKIT!

Läste i Blondinbellas blogg att hon kommer jobba tills hon dör. Ja men konstigt hon har eget företag och tjänar sina miljoner och kan skratta sig lycklig! Åter igen, EN VANLIG MÄNNISKA KAN INTE DET!!

Asså jag blir så jävla trött på sånt här.. Först bilden som popa upp i mitt huvud när jag fick reda på att idioten vill höja pensionsåldern va att, ja men va trevligt, jag kommer jobba tills jag blir 75 (förmodligen i butik) och gå där med en jävla rulator för att jag knappt kan gå, men måste jobba för att jag ska överleva..


Nu blir jag arg igen, detta är mina egna tankar. Ni som inte håller med, fine, men ni om inte håller med sitter säker med en förmögenhet på banken oxå, jag gör inte det!

Aldrig att jag skulle bli moderat ! ALDRIG!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Ekdal - 14 mars 2015 16:59

Haha va  hemskt det lät, men det är faktiskt så att jag har bestämt mig för att flytta min blogg nu. Den kommer hamna på Nouw.com istället. Just för att denna bloggportalen står stilla i utvecklingen och man får inte respons från ägarna. Så ja. Dags ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 20:21


Nu har jag läst ut andra delen av trilogin Åttio Dagar. Det står på omslaget att "Du som gillade Femtio Nyanser kommer att älska.." Fast det borde stå tvärt om ;) För dessa är bra men femtio nyanser är BÄST! För denna serien är råare och har ett hård...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 17:38

En fredag när man fått gjort mycket är en bra fredag :) Jag har ju typ ALDRIG varit ledig en fredag så det är lite extra skönt faktiskt ;) Så idag har jag varit i Kinna å hämtat passet, handlat i Skene, storstädat hela lägenheten. Spisen har kommit ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 10:14


God morgon på er :) Idag blir det en snabb sväng till Kinna för att hämta pass och handla . Funderar på vad man ska laga för god mat idag när våran nya spis kommer! Fattar ni hur lycklig jag är just nu! Väntat 5(!!!!) veckor på en ny spis och nu komm...

Av Alexandra Ekdal - 12 mars 2015 19:20


Hej på er :) ligger i soffan å kollar på SOS sommar. Dagen började med spa med tjejerna , vi va på strandbaden och det va bra :) Det va olika stationer man gjorde och det va mysigt men det mysigaste va ju helt klart relax rummet med eldstaden :) där ...

Ovido - Quiz & Flashcards