Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Alexandra Ekdal - 16 juli 2011 20:29

Blir till att sova själv i natt med :( Synd bara att jag jobbar i morgon så jag inte hinner träffan älsklingen innan i morgon kväll :(

Sen e det bara laga mat och sova hinner inte direkt umgås så mycket och sen blir det jobb måndag och tisdag :( Så på onsdag hinner vi förhoppningsvis umgås lite.. Hatar att tiden ska gå så fort.. Hinner ju inte göra nått..


Och nästa helg va det meningen att vi skulle åka till smögen jag, Bobby och mamma och resten av familjen, men nu blir inte det heller..

Så det får bli IKEA iställer. Så varesig Bobby och resten av hans familj vill följa med så åker jag själv... För jag SKA till Ikea innan denna semestern är slut och onsdag vecka 31 åker vi till Tomelilla och det är bara 2 veckor kvar tills dess.. Så varför inte ta det en helg när jag för en gångs skull är hel ledig..

Jag vill med hitta på nått..

Och sen ska vi gå på Harry Potter del 2.. Så mycket att göra och så lite tid :(


Så nu sitter jag och tröstar mig med massa One Tree Hill avsnitt inne på 5 avsnittet nu.. Får la se hur många avsnitt jag hinner glo igenom innan jag ska sova :(

Av Alexandra Ekdal - 16 juli 2011 18:20

Lördag kväll och jag har en fantastisk dejt med The Scott boys from One Tree Hill ;)


Har tillbringat hela dagen i Varberg vi åkte runt och kollade på alla fina raggarbilar i stan =) Tog bara typ 2 kort sen tog jag några på mig och Wilma ;)

Måsta bara på peka en sak, såg en snygg rosa bil med en ägaren, antar jag, och den va sjukt nice så tog kort och hon glodde som fan.. Jag menar vet man om att man har en snygg bil som folk kommer att kolla på och tar kort då behöver man inte försöka döda någon med blicken..

Vill bara på peka detta..


Jag lovade ju er receptet till tacogratängen =) och här kommer det =)


Tacogratäng:

500 g blandfärs

1 burk taco salsa, medium

1 påse tacokrydda

smör att steka i


Creme Fraich blandning:
5 dl lätt creme fraich

paprika krydda

aromat

Riven ost, taco smak


Servera med en grönsallad och taco bröd.

Sätt på ugnen på 175 grader.

Stek sedan köttfärsen och gör som vanlig taco färs. Sedan blanda i salsan. Häll sedan upp i en ungsfast form och låt svalna. Under tiden så vispa creme fraichen med paprikakrydda och aromat.. Lägg på ett tunt lager (blir rätt mycket så klicka ut och bre ut det så det blir lagom) Häll sedan på riven ost i önskad mängd.

Ställ in i ugnen i ca 15 minuter.


Under tiden gratängen står i ugnen så ta fram tacobröden (mjuka) och lägg ost emellan och ställ sedan in i ugnen i ca 7 minuter efter gratängen..

Servera =)

Sjuk gott är det =)
       

Av Alexandra Ekdal - 16 juli 2011 09:37

Idag ska jag ner och göra Varberg osäkert ;)

Ska ner till onoff och se om dom har något roligt ;) Kanske kommer hem med massa xD Eller nej.... Tror inte det =)
Måste ju göra nått när Bobby fortfarande är i Vimmseby =)


Men först ska jag duscha, göra mig i ordning och sen äta frukost =)
Hörs senare =)

Ovido - Quiz & Flashcards