Alexandra Ekdal

Alla inlägg under oktober 2011

Av Alexandra Ekdal - 8 oktober 2011 21:45

Nu e jag helt slut i hela kroppen. Från top till tå..

Dagen började med att gå upp vid tjugo i åtta , hade dock ställt klockan på halv men orkade inte gå upp.. Hade nog målat upp en bild över hur dagen skulle gå men den gick då fan inte som planerat..


Vid tjugo över nio så va jag nere vi Varberg och där va dom redan igång med flytten för fulla muggar.. Så det va bara att sätta igång.. 7 miljoner påsar med grejer ta mig fan över allt.. Folk som sprang med möbler. En liten tjej på 1½ år sprang runt och såg allmänt lycklig ut.. När klockan va runt 11 ungefär så fick vi världens bakslag, vilket inte allt va kul och sinkade så gott som allas arbete.. Så ett tag visste vi inte hur fan vi skulle göra.. Sen fick min morbror tag på morfar och mamma och även deras moster. Så det va bara till att forsätta.. Sedan åkte Janets bror hem med sin sambo och deras dotter. Och sen Luvan och Emelie. Så ett tag va det bara jag, Anders (min morbror), Janet och Mikael.. Fick gjort en del.. Sen kom Ellie och hjälpte till.. Klockan 17 lite drygt va jag klar med köket, sovrummet och i princip badrummet i morfars hus.. Medans det är desto mer att göra i Anders och Janets hus.. Där vi bara har fått i ordning köket.. Så klart va det ju Speedway på tv och det började 19 så vi hade ju lite tidspress på oss.. Men, när klockan va 19 så hade vi ätit och snäll som jag är så satte jag in alla deras filmer i hyllorna.. Mat hann vi med och äta oxå, grillat och potatisgratäng.

Sen så tog jag och åkte hem. Åkte ner och köpte mat till Bobby i Tröninge innan jag åkte hem oxå.. Sen åkte jag och tankade lite så jag verkligen skulle klara mig hem..


Och nu sitter jag i soffan med as ont i knät och är svin trött.. Sitter och kollar på Pirates of The Caribbean 4, tycker den e så där med tanke på att jag inte e så jätteförtjust i 2 och 3an så vet jag inte om jag kan tycka 4an e så mycket bättre...


I morgon ska jag ta en låååååång sovmorgon för att kunna vila ut mig.. För i morgon ska jag STORSTÄDA hela lägenheten.. Så det här kan vara lite snyggt i nån dag till.. Har inte städat sen Jesus gick i kortbyxor xD Och det är länge sen.. Sen ska jag bara fixa lite hemma och bara mysa omkring.. Får se om ryggen pallar med att börja med lilla skitens julklapp med.. För det sista idag så har den verkligen strejkat :/ Inte så bra att ha ont i ryggen när man bara är 21 :/


En annan sak jag tänkte på när jag körde hem.. Lite komiskt måste jag säga.. Människan föddes med 2 händer av en anledning, ena handen till att kunna växla och andra handen för att kunna ratta, alltstå måste männsikan vara skapad för att hålla på med motorsport ;) För jag menar när man rider eller håller på med hundar så behöver man ju bara 1 hand för att hålla koppel/tyglar .. ;)
Saknar det så jag skulle kunna gråta :( Vill känna den nervositeten, när adrenalinet flödar när man står på startplattan , att bara få ta på sig overallen och känna att man e laddad till 1000...


Ne nu ska jag hämta nått att dricka sen ska jag lägga mig i soffan en stund till.. Puss och kram <3

Av Alexandra Ekdal - 7 oktober 2011 21:51

och mys framför tvn med en bra film är det som gäller..

Sitter och kollar på Snygg, Sexig, Singel .. Sjukt bra film ;)


IDag har jag jobbat hela dagen. Så sjukt drygt har det varit idag.. Inte alls skoj.. Men sånna dagar finns oxå..


Efter att jag hade slutat så gick jag och handlade lite medans jag väntade på Ellen, sen åkte vi direkt till Svenljuna och simmade några längder sen satt vi i ångbastun och sen bubbelpool. Så jäkla gött..


En bra sak med dagen e att dom har fixat bilen :D:D Nu ska den bara in på serivce oxå.. Sen ska la den vara så gott som ny... Eller hyfsat iaf ;)


Nu ska jag snart gå och lägga mig för i morgon ska här flyttas för fullt..


Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 6 oktober 2011 21:49

Nu sitter jag i soffan efter en lång dag på jobbet.. Ont i nacken / axlen på höger sidan.. Inte så bra.. Inte skönt alls faktiskt..
Har precis ätit en clementin..

Så snart ska jag krypa ner i sängen.. I morgon blir det jobb och sedan blir det till att åka och simma med Ellen ^^, ska bli skönt att komma igång igen..


Men nu ska jag göra mig i ordning för sängen.. Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 4 oktober 2011 21:32

Äntligen har dagen jag har väntat på i månader kommit.. Nämligen att Desperate Housewives har säsongspremiär :D:D:D:D:D
LYCKLIG !!!!!!!!!!!! Helt galet.. Tyvärr är det sista säsongen NÅGONSIN :( Det är lite sorligt faktiskt :(
Men bättre att sluta på topp än i botten..


Dagen har bestått av jobb fram till klockan 18 sen åkte jag och handlade lite kvällsmat, blev hamburgare och bröd till Bobby och jag åt hamburgare och taziki och lite grönsaker :)

Sen så har jag inte gjort så mycket mer idag.. Har verkligen varit helt slut.. Huvudvärk, ont i nacken och ont i hela kroppen.. Inte alls roligt.. Måste nog verkligen gå på massage snart eller vad som helst..


Skulle behöva vara ledig en vecka och helst av allt bara åka utomlands och bara ta det lugnt inte behöva tänka på någonting här hemma för nu krånglar allt tycker jag.. Lägenheten krånglar med lampor, bilen krånglar , kroppen vill inte som jag vill :(


Vi har en tävling på jobbet nu, man ska gå från Ystad till Haparanda. Nej inte bokstavligt talat.. Men nästan.. Vi har fått fixa lag på 4-5 personer och så ska man gå minst 40 000 steg eller mer på 1 dag. Så nu gäller det.. Måste gå så mycket som möjligt och man kan omvanlda olika grejer typ simning och yoga kan man omvandla till steg. Så det är inte abra promenader..


Ne nu börjar DH igen ;) så ni får ha det så gött =D
Puss & Kram och sov gott <3

Av Alexandra Ekdal - 3 oktober 2011 22:46

Hej alla glada läsare =)
Nu har jag kommit hem efter en kväll hos min morbror och min morfar.. Skruvat i min gammla saab så nu har morfar en bil igen.. Den gick inte så bra innan när vi skulle åka och käka så det blev att jag fick köra iaf.. Bajsigt.. Men men, det gick la ändå ;) 


Kan dagen från början till slut istället..
Gick upp vid halv 9 och sedan gjorde jag mig i ordning och käka frukost och sen drog jag ner till Varberg. Hämtade syrran så drog vi till morfar och började packa.. Började med sovrummet där uppe och sedan blev det finrummet. Satan i gatan så mycket grejer gammla människor har.. Men det gick ganska smärtfritt ändå..

Nu e det bara resten kvar :/ Men på lördag kör vi så det ryker.. Det kommer bli en häktiskt dag..


Sen hämtade jag mina små fisar på dagis och fritids. Efter det va det dags för innebandy för kevin. Så vi åkte till AD center först och köpte olja till min lilla biiil ^^, Sen åkte vi till träningen.. Så fick Wilma springa av sig lite.. Sen hem käka lite fixa lunch till i morgon och sen åkte jag ut till morfar igen.. Kollade lite Speedway innan jag åkte hem med..
Och nu sitter jag i mammas soffa och kollar på vädret xD Dock får hon ju bara in Stockholm nyheterna xD haha Helt sjukt.. Dom visar att det ska snöa i Norge så det är nog påväg till Sverige :(


Ne nu ska jag göra mig i ordning för sängen.. Puss och kram <3

Av Alexandra Ekdal - 2 oktober 2011 21:52

Då va det söndag idag igen.. Veckorna går så fruktansvärt fort så jag vet inte va jag ska ta vägen.. Men jaja =) När man gick i skolan trodde man aldrig att veckorna skulle gå så fort och nu går det så fort så man ska vara glad om man kommer ihåg va man gjorde i måndags xD Så det är då det är tur att man har bloggen ;) Så man vet va man gör ^^,


Dagen har bestått av jobb och sen åka ut till Getås och käka lite.. Bobby kollade på min bil med och man hittar bara mer och mer fel på den :'( Det är nog inte meningen att jag ska ha bil, varenda jävla bil jag har har bara krånglat :( Jävla piss.. Blir så satans trött.. Bara hoppas det är lätta fel :/

Trött på bilar som bara ska krångla..


Nu sitter vi iaf i soffan och myser, ska snart ta mig till sängen e så grymt trött.. I morgon far jag och lilla blå ner till Varberg för att hjälpa morfar att packa och sedan passa dom små fisarna. Hoppas vi kan få gjort så mycket som möjligt hos morfar i morgon.. Sen blir det jobb tis-fredag.. Lördag ska vi flytta "på riktigt " eller va man ska säga..


Men först blir det sängen.. Så god natt på er allesammans.. Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 1 oktober 2011 20:44

Hej bloggen =)
Har haft en toppen dag i Ulricehamn med folkrace och extremt fint väder =) Inte för att jag va så glad över att behöva gå upp vid tjugo över fem iofs, med tanke på att jag fastnade i en grymt bra bok.. Tillbaka till livet heter den. En sann berättelse om en tjej som blev våldtagen och grovt misshandlad av två män. Och sedan tar sig tillbaka till livet och sätter dom bakom galler. Ska läsa klart den så kommer det en mer detaljerad uppdatering om den^^,


Men folkracen gick hyfsat idag, alla mina attans förare va dock i Fjärås medans jag höll till i Ulricehamn..

Tävlingen gick grymt fort .. Första start halv 10 och vi va klara med hela tävlingen vid halv 2, med anbud och prisutdelning och hela kitet ;)

Bobby blev 1:a , 5:a , 1:a därmed 3:a in i B-finalen. Där han slutade 3:a med =) Min duktiga älskling ^^, klart det hade varit kul om han hade kommit till a, men en final är en final.. Frida körde idag med, hon blev 2:a i A finalen =)


Så vi åkte från Ulricehamn vid 3 tiden skulle jag tro. Asså jag måste säga att jag har nog aldrig varit med om en sådan snabb tävling, de två första omgångarn va klara strax innan 11 och vi började halv 10.. Det är helt sjukt.. Men det va gött att det va slut i tid.. Så åkte vi till Svenljunga och käkade, Kebabsallad, fuskade lite och åt 1 bröd bit faktiskt.. men vet inte om det va så gott faktiskt.. Men jaja =)

Sen gick vi och handlade på ICA lite grädde och sånt så jag skulle kunna fixa lite mat till imorgon när jag ska jobba.. Sen hem till Getås hämta grejerna och hämta bilen och sen åkte vi hem till lilla lägenheten som vi har bott i , i ett helt år.. Fattar ni va tiden går.. Det är helt sjukt va tiden går fort..

OCh nu har jag diskat, lagat lunch duschat och kollar färdigt på Benjamin Buttons Otroliga liv.. Och nu sitter vi och kollar på fångarna på fortet.. Sen blir det nog bannimej sängen..


Här kommer lite bilder ;)

De första folkracebilderna är ifrån Kardankungen i Borås den 3/9

   


Denna lilla cupcake som e på bilden köpte jag på Krinlgan i Älvsered =) Den va dock inte alls god.. Bobby förklarade att den lilla kludden som e på såg ut som harskit och smakade nog som det med om jag minns rätt men det som va ännu roligare va att mamma förklarade att den smakade som en gammal pensionär xD Och då va jag tvungen att fråga mamma hur en sån smaka men det visste hon inte xD  Det va så grymt kul så jag höll nästan på att garva ihjäl mig..


 

Här är 2 bilder från idag.. Den översta är på Alicia, Stefan och Sofies yngsta dotter. Är man enveten och vägrar erkänna att man är trött så somnar man så gott som sittande.. Och den andra bilden e på min lilla älskling som sitter i en kompis folkracebil, det ser grymt kul ut för Bobby ser knappt över ratten..


   

Nu ska jag inte ta mer av eran tid =) I morgon blir det som sagt jobb och sen direkt ut till getås och fixa Seaten. Motte det inte regna i morgon bara då blir det problem..

Så god natt gott folk :)

Hörs i morgon.

Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards