Alexandra Ekdal

Alla inlägg under oktober 2011

Av Alexandra Ekdal - 10 oktober 2011 19:18

Nu har vi ätit och är mätta och belåtna.
Det blev en LCHF kyckling gryta á la A.Ekdal ;) Och då menar jag inte min mor för hon e nog bland den latast matlagaren i världen ;) Sorry mamma, men det är sant ^^, Det ska gå så fort som möjligt för henne ;)

Och jag har ju gott Hotell Och Restaurang, så jag e van vid att mat tar tid att laga ;) Så jäkla tråkigt att det bara tar typ 15 minuter att äta upp det sen med :/

Men men ^^,

Blev lite vila i sängen efter maten. Det va sjukt gott..


Nu sitter jag och kollat på Family Guy.. Älsklingen står i duschen.. Sen blir det bara mys i soffan..

Jobba i morgon och Seaten ska in på lite service i morgon med :)


Nu ska jag dra mig =) Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 10 oktober 2011 15:07

Tappade suget lite nu.. Har fått gjort några sidor iallafall.. och här ser ut som kriget som vanligt.. Meen, det är snabbt städat. Ska dammsuga av här en snabb vända med.. Måste diska och komma på vad vi ska ät för mat..

Har nada aning nu alltså.. Tänkte jag skulle pausa OC med och gå och diska och sen kanske fortsätta om insperationen kommer tillbaka..


Men några sidor har jag fått gjort iaf =)

NU diska puss & kram

Av Alexandra Ekdal - 10 oktober 2011 13:37

Nu har jag kollat färdigt på Burlesque , sjukt bra film ;)

Och även fått ett uppdrag av min morbror, och det är att jag ska fixa smörgåstårtor till hans 30 års kalas.. som är om drygt 2 veckor ><

Så har suttit och planerat lite, typ vad det ska vara i dom och så ;) tror jag har fixat det mesta faktiskt :P Nu ska dom bara få åka och handla allt.. Moahahaha ;)
Men det är sånt man får räkna med..


Nu ska jag faktiskt börja med Wilmas julklapp ;)


Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 10 oktober 2011 11:00

Hej bloggen..

Hur e det idag? Här e allt bra. Lite trött bara.. Har precis kollat på ett avsnitt av modelljakten, det hackar och e dålig bild så jag antar att det är min data som inte är den nyaste på jorden.. Idag ska jag inte göra så mkt faktiskt.. Ska gå ner och slänga skräpet och så ska jag nog skriva ut lite recept och fixa wilmas julklapp ;)

Fryser gör jag med.. Ska diska sen oxå..


Försöka hitta lite mer LCHF recept ^^, Sen får vi se, kanske skriver ner lite cupcakes recept med ;)

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 9 oktober 2011 18:53

Det va gott med mat =)
Det blev kotletter i ugn med sås gjord på grädde, cremé fraiche, kinesisk soja och ketchup.. Sjukt gott, men det ska egentligen vara karré skivor så detta blev liiite torrt men annars va det gott =) Fuskade lite och åt typ 6-7 klyftpotatisar xD vilket inte är någonting jämför men va jag brukade äta..


Och det bästa är att jag inte saknar det så där jättemycket.. Det kan vara ibland.. Men ne inte så jag måste äta det..

Nu ska jag leta efter lite recept på cupcakes ;) För det ska jag lära mig göra en gång i framtiden ;) Riktigt fina ^^,  Visst det är inte så svårt kanske, men just allting med frostingen ska läggas på i rätt tid så den inte smälter.. Jaja =)
Nu ska jag kika runt lite och se vad man kan hitta. Lär bli en del choklad för det är jag helt galen i.. Så sjukt gott xD

Ska se om jag hittar lite nya LCHF recept med :P


Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 9 oktober 2011 17:02

Färdig :D

Fått städat hela lägenheten och det känns sjukt bra =D Har även hunnit ta en promenad med Ellen och Pripps =)

Sista maskinen tvätt är snart klar oxå. Och maten står i ugnen.. När jag hängde upp tvätten innan så kändes det som jag böjde den  nya tvättställningen oxå.. Jävla gekås skit >< Det är fan andra på 1 år som eventuellt säger upp sig snart >< ÅH va jag vill ha hus med torktummlare och eventuellt torkskåp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och jag vill ha det NU!!!!


I morgon ska jag skriva ut resten av recepten och börja på Wilmas julklapp =)

Och slänga skräpet för det orkade jag inte göra idag =) Men jag har gjort såpass mycket idag så det är lugnt :D
Ska ta mig ett pass på Wii Fiten i morgon med =D

Så sjukt glad jag blev när jag ställde mig på vågen i morse ;) -2.6 kg på 2 veckor ;) Och då har jag fuskat lite igår och idag. Och sen maj har jag gått ner drygt 8 kg ;) Så jävla gött :D


Snart blir det mat och sen bara mys i soffan ^^,

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 9 oktober 2011 14:25

Snart klar ;)
2 maskiner tvätt kvar, bäddat rent i sängen, dammat, diskat, dammsugar(t).. Spotify är igång ;) Ska slänga skärp med ;)
Så snart är jag klar :D:D Så jävla gött =D Så har man ingenting man MÅSTE göra i morgon ;)


Ne dags att dra igen..

Av Alexandra Ekdal - 9 oktober 2011 12:00

Hej bloggen =)

Sjukt gott det va med sovmorgon idag =D Vaknade inte förens tjugo i 10 =) Helt ungerbart måste jag säga =D

Nu har jag fått i mig frukost/lunch? ;) Haha =) Tvätten är igång. Och jag ska strax ta och börja städa.. För här är ingen vacker syn måste jag ju säga.. Älsklingen diskade upp lite mer än hälften igår, vilket va en väldigt lättnad så nu är det inte jättemycket disk kvar, mest glas..

Som sagt, dagen bjuder på mycket städning och aknske en promenix senare med :) Får se..

Kanske blir en del pyssel och nån bra serie sen ;)

Hörs sen :) Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards