Alexandra Ekdal

Alla inlägg under februari 2011

Av Alexandra Ekdal - 24 februari 2011 20:15

Jag har kommit på att det är lite orättvist att just jag, som har ett sabbats år från folkracen, har en vanlig bil som luktar som en folkracebil, går som en folkrace bil och ja ser ut som en folkracebil.. Det är inte riktigt rättvis tycker jag. Men jaja.. Sånt är väl livet.. Skulle lagt ut en bild på min bil men hittar faktiskt inga bilder xD Dom verkar ha gått upp i rök. Så skit samma..
Jag har även kommit på det att man ska inte låta en gammal saab stå i ca 1 vecka utan att starta och köra den, för då dör batteriet, men med lite ström från mammas volvo så gick den som ett spjut sen. Och med tanke på att jag inte har kört bil på ca 4 veckor så tyckte jag det va riktigt kul faktiskt ;)


Hittade lite bilder på Bobbys katt när hon va kattunge och jäääääääättesööööt =) Här kommer dom..

   

   

En bild från midsommardagen 2009..



Sitter och kollar på "Sveriges Värsta Bilförare" och det är fan pinsamt.. Just nu skulle dom byta däck, byta ett tändstift, kolla lufttryck och lite sånt man ska kunna om man har bil.. Men det går fan inget vidare. Det är PINSAMT.. Jag säger inte att ska kunna byta tändstift m.m Men byta däck och kolla lyfttryck det är det man egentligen MÅSTE kunna.. Tycker synd om den så kallade rally/rallycrossförare, eller va han ska vara..


Jaja nu ska jag kolla färdigt på detta sen ska jag kolla på Lyxfällan.. Sen blir det nog sängen.

Morgon dagen bjuder på en del =)


Talk to you later =)

Av Alexandra Ekdal - 24 februari 2011 12:07

Ne det kan jag nog inte påstå faktiskt. Halv 7 kommer lilla fisan in och kollar om jag e vaken. Sen tändes fönsterlampan. Irriterad så släckte jag den sen somnade jag om, sen ropade mamma att hon skulle till dårhuset (sjukhuset) för att få antibiotika och lat som jag va så orkade jag så klart inte gå upp. Så låg kvar i sängen och Wilma tyckte att jag skulle gå upp och sätta mig vid datan eller kolla på tv.. Men det kände jag inte riktigt för. Men klockan 9 kom jag upp, för lillan skulle till dagis och ha Nallefest =) Så när jag hade lämnat henne så gick jag hem, SVIIIINkallt ute.. Sen satte jag mig vid datan och har praktiskt taget inte gjort ett skit sen dess ;) Jag gjorde nudlar. det va gott. Sen blir det till att hjälpa mamma och städa.. Det verkar behövas för hon grisar ner här ;)

I morgon ska jag och mina små kära småsyskon gå på bio =D Vilken, det får ni se i morgon ^^, Moahaha..


Men nu ska jag iaf kolla på tv och slappa en stund till ;)
Ciao :D

Av Alexandra Ekdal - 23 februari 2011 20:03

  

MIN FÖRSTA KANIN.. Nope :)



Och så klart saknar jag folkracen med.. Tar ju tyvärr ett sabbats år i år :( But I Will be back :D  

Av Alexandra Ekdal - 23 februari 2011 15:38

Åhh.. Är nu hur trött som helst, orkar ingenting. Dagen började iaf med att jag gick upp vid kvart över 8 för morfar skulle hämta mig i Älvsered. Men vi kan vrida tillbaka tiden till i går kväll.. Vid 11 igår kväll hörde jag nått från grannen som lät som en väckarklocka eller tvättmaskinen. Så efter ca 1 timme så somnade jag äntligen. Sen vaknade Bobby klockan fyra och då hörde även han det jävla irriterande ljudet. Så han for upp och kollade va det va. Men hitta ingenting även han trodde det va tvättmaskinen men vi kom underfund med att det inte va tvättmaskinen, i med att jag hörde det innan jag somnade. Så tog det ytterligare tid innan man somna och Bobby skulle upp klockan 6 liksom. Sen ringde min klocka. Och då va ljudet klart kvar. Sen när vi gick ut till bilen iaf såg jag att hennes fläkt va på >< Grrrrrrr...

Sen åkte vi till gekås och handla lite. Sen åkte vi hem, och där vänta Wilma :D


Till middag blev det smaklös köttfärssås och spagetti :P

Och nu sitter jag i soffan med mammsen..

Tjing på er så länge :)

Av Alexandra Ekdal - 22 februari 2011 17:05

      Sitter här och fryser om fötterna. Kollade precis igenom en recept bok med bara chokladrecept :) Vissa lät mer gott än andra kan jag ju lugnt säga. Finns några grejer jag skulle kunna tänka mig att göra, men det får bli nångång när man har gäster eller nått..

Känner att det snart är dags att börja kolla efter utemöbler ;) och en solstol för det SKA jag ha :D Vi har ju förmiddagssol på baksidan :D Hur underbart som helst jöö. Men när jag tittar ut nu så ser jag att det faller nått vitt hemskt ner ifrån himmlen.. URK >< Vill inte ha mer snööö.. Inte för att det kommer så mkt men ändå.. jag vill ha våååår..


Och på tal om möbler, jag vill till IKEA och köpa bokhyllan och 2 dvdpelare till.. Och nattduksbord.. Och om jag får bestämma så blir det två sånna här i silver och 1 bokhylla i svart, den som är på bilden nedan för ^^, Tyvärr så har dom inte  den silvriga i lager i Kållered så vi får la se va det blir för nån.. Nattduksborden ser ut som på bilden längst ner..

  



Åhhhh jag bara längtar, fast jag har ju en sambo som ska samtycka oxå ^^, Men det är nog det minsta problemet ^^, Moahahaha :D


Jag upptäckte precis att tvättmaskinen e väääääldigt tyst, så jag tror den e färdig..

Ha det bäst så länge ^^,     

Av Alexandra Ekdal - 22 februari 2011 13:24

Hej alla goa läsare, känner att min ork till att blogga ha gått ner en hel del, och de har även märkts för läsarna har gått upp och ner. Men jag gör mitt bästa. Ni får jättegärna skriva en kommentar om vad ni vill läsa om. För just nu blir det mest om min tråkiga vardag. Och i min vardag händer det ju inte så särskilt mycket. Så kommentera om vad ni vill läsa, så ska jag göra så gott jag kan..


Ja iallafall, som ni kan läsa på rubriken så är inte jag den personen som ÄLSKAR att åka buss, jag tycker det suger faktiskt. Just för att, visst bussarna passar och det är ju jättebra. Men på torsdag ska jag ner till min älskade familj och vara där i två dagar. Grejen är då den att jag måste in på Gekås och fixa lite grejer och då tänkte jag att jag ska ta bussen som går 11.26 för jag är ingen vidare morgonmänniska, och då går bussen till varberg 12.00 eller 15.15 Och jag har ingen större lust att gå i Ullared i 3½ timme. Så om någon snäll själ vill göra mig sällskap så e det HELT okej.. Annars vet jag inte riktigt va jag ska göra faktiskt. Det går en tidigare men får ändå gå i Ullared i ca 2 timmar eller så har jag 1 timme på mig om jag tar den senare. VILKET SUGER... Jag hade mer än gärna velat ha min lilla blå nu.. Ska ta med den hem på fredag ^^, Hoppas man kan köra med gipset bara.. Men det ska nog inte vara några problem..


Ne nu ska jag nog sätta på en serie av nått jävla slag, så får vi se vad som händer..

Talk to you soon then ;)

Ovido - Quiz & Flashcards