Alexandra Ekdal

Alla inlägg under september 2011

Av Alexandra Ekdal - 18 september 2011 21:13

Sitter jag och kollar på nu..

Sjukt mätt och trött.. Trots att jag inte har gjort så mycket idag. Men ändå..


Nu ska jag kolla på filmen. En stund till iaf sen ska jag sova.. Som sagt har en del att göra i morgon.. Ska försöka baka mina första bullar xD Hmmm.. Undra hur man ska lyckas med det? xD Jaja.. det ger sig..


Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 18 september 2011 19:36

Så sjukt hungrig.. Maten strå i ugnen bara älsklingen jag väntar på..
Idag blir det tacogratäng med tacobröd med ost emellan.. Men jag va ju så jävla duktig och lyckades bränna dom :( Får la se om det går att äta..


Hoppas älsklingen kommer snart så vi kan äta och sen ska jag hoppa in i duschen och sen mysa framför en film ^^,


Morgon dagen är fullspäckad både till höjden och bredden..

Gå upp hyfsat tidigt, åka ner till Ullared och handla.. Hem och baka bullar och städa av hela lägenheten. Laga mat och fixa allt.. Tisdag blir det jobb sen hem och fixa middag och på kvällen kommer min morbror och hans tjej hit och firar mig ^^,


Nu ska jag kolla till maten..

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 18 september 2011 10:19

Sitter och funderar på om jag ska baka i morgon eller inte.. Är i lite valet och kvalet för jag vet inte va jag ska göra.. Tänkte på maränger men då ska man tydligen vispa dom över vattenbad, varför vet jag inte. Och för den delen har jag ingen rostfri bunke.. Så det skiter sig nog..


Så jag vet inte riktigt va jag ska göra för något.. Eller så e man bara så lat så man köper fika ;)

Bullar e iofs gott, men jag har ingenstans att frysa ner dom och ingen bakmaskin heller..
Så just nu lutar det åt att jag skiter i att baka..


Nu sitter jag och kollar på Jumanji.. Det va grymt länge sen jag såg den.. Kommer inte riktigt ihåg va den handlar om dock mer än att det är ett spel ;)


Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 17 september 2011 21:43

Kan ju börja detta inlägget med att: JAG HATAR ATT SPELA WORDFEUD MOT MAMMA :O Hon fuskar på nått jävla sätt.. Dumma tant..
But i still love you, sometimes xD


Idag har jag jobbat heeeeeeeeeeela dagen.. eller iaf fram tills 4 men det tog på krafterna.. Är helt slut.. Orkar typ inte göra nått..
Haft hyfsat mycket på jobbet idag.. Men aja..


Efter jobbet så åkte jag hem och hämtade älsklingen så åkte vi hem till hans föräldrar för hans mamma fyller år i morgon. Så vi va där och grilla.. Kött, kyckling, korv, potatisgratäng och sallad.. Mycket gott..

Och till efterrätt kolasnittar, nån bärkaka, kokoskaka, danska bullar och nån slags rulltårta med nötcreme i och nötter..

Sjukt mätt..


I morgon är min första lediga söndag på 6 veckor. Så i morgon ska jag inte göra ett jävla skit.. Tänker bara ta det lugnt, gå runt i pyjamas och fixa med kevins julklapp..


Får massa besök i veckan oxå.. Min morbror och hans sambo kommer på tisdag, på onsdag kommer pappa, farmor, kanske morfar och bobbys föräldrar.. Och torsdag kommer mammi och dom små ^^, Så massa besök och förhoppningsvis massa paket =D


Nu ska jag nog ta och lägga mig i soffan och dö en stund känner jag.. Är helt slut i hela kroppen..

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 16 september 2011 21:47

Gaaaah.. Så jävla trött.. Helt slut och jag har ju bara jobbat idag ;) Har ju varit ledig 2 dagar..


Dagen har iaf gott fort.. Jag har varit faster åt Julia, grymt duktig tjej måste jag ju säga.. Blev lite förvånad faktiskt.. Tills det visade sig att hon hade jobbat i en butik innan :) Så det förklarar saken.. När jag vaknade i morse så trodde jag att dagen skulle gå sjukt segt och att man aldrig skulle komma hem.. Men dagen gick snabbt och smärtfritt..
Hoppas morgon dagen går minst lika fort och på söndag ska jag bara gå hemma och mysa och pyssla och städa lite..

Jag fyller ju trots allt år på onsdag och då kommer pappa, farmor och kanske Morfar.. Beror på, för han skulle eventuellt till Holland. Jaja hoppas han kommer iaf :)

Och torsdag ska vi ha folk hemma då med :) Då kommer mamma, mina syskon och min morbror och hans sambo =) och Kusin i magen oxå ^^,


Men nu ska jag dra :) Får la se om jag hittar hit i morgon.. Ska till Bobbys föräldrar och grilla i morgon ..

Puss & God natt..


Av Alexandra Ekdal - 14 september 2011 12:34

Nu blev det tråkigt att städa.. Började städa typ 11 drygt och jag har vara städat köket och sovrummet än så länge :(

Så har hälften kvar, det jobbigaste oxå.. Men det är bäst att ta tag i det nu.. Så jag blir klar idag..
För i morgon blir det IKEA med Ellen och Peter..


Jaja. Ska dra nu..

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 12 september 2011 21:15

Det är ju fan att min JÄVLA hand jävel ska börja jävlas igen, har så grymt ont så jag tror jag exploderar.. Jävla PISS :O

Så det blir väl till att ringa till dom.. Så snart som möjligt.. Blir så jävla trött.. RUMPNISSE....


Och på tal om allt och inget så har jag köpt min första julklapp med ;) fast den e inte hemma än ;) utan jag har beställt den, så den kommer väl snart, men jag tänker inte avslöja vem den e till ;) För det finns risk att den personen läser här så det tänker jag då inte riskera ;)


Bilderna till K & W's julklapp har kommit oxå.. Dom blev bättre än jag hade tänkt mig..


Ne dags att dra. Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 12 september 2011 18:24

Sitter på kevins innebandy träning. Totalt livsfarligt att sitta fär jag sitter för har man otur får man en boll i huvudet.. Inte så bra kanske.. En unge missa precis ett klockrent mål.. Jaja småbarn.. Wilma springer runt spm en liten vild apa som aldrig har sett folk innan xD Sitter även och funderar på vilken film jag och bobby ska se på bio. Har hört att järgarna 2 ska vara bra men friends with benefits verkar rätt bra med.. Men vi får la se.. Lyssnar på mix megapol och det är nån fjolig pojke , Daniel Paris heter han tydligen.. Urk.. Dags att dra. Puss & kram

Ovido - Quiz & Flashcards