Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Alexandra Ekdal - 2 september 2011 09:42

Såg precis klart denna underbara film som jag va lite tveksam till först, men jag ångrar inte en sekund att jag köpte den. Den va riktigt, riktigt bra alltså. För att tycka om den måste man gilla musikaler annars behöver man inte lägga ner nästan 2 timmar på att se den.. Men hade jag vetat att Eric Dane och Cam Gigandet va med så hade jag köpte den för länge sen.. Den e verkligen as bra :D Och som sagt, musikalfans SE DEN..


Här kommer handlingen:

The Burlesque Lounge har sett sina bästa dagar och hotas nu av  nedläggning. Ägarinnan Tess, en före detta dansös, jagas av skulder och  en affärsman som vill köpa klubben. Ali anställs som servitris men  hennes ambitioner är att äntra scenen själv. Uppbackad av sina kolleger  på klubben lyckas hon uppfylla sina drömmar och hennes liv tar en  dramatisk vändning när hon blir klubbens huvudattraktion.


Såg ju Water for Elephants igår med.. Den va oxå riktigt bra.. Jag gillar dock inte djurmisshandeln som förekommer i filmen. Men själva handlingen är hur bra som helst. Och även i den är det ju 2 underbara skådespelare Robert Pattinson och reese Witherspoon.


Handling:

På en cirkus någonstans i 30-talets USA hittar Jacob ett nytt liv efter att hans föräldrar dödats i en olycka. Där finner han också kärleken i cirkusens stjärna Marlena men för att kunna vara tillsammans måste de bryta sig loss från det enda liv de känner till.

 

Det är lite jobbigt att Robert Pattinson heter Jacob i filmen för i Twilight Saga heter ju hans motståndare Jacob så det blir lite fel när man har varit en inbitet fan i dom filmerna ;)


Men nu måste jag göra mig helt klar inför jobbet.. Ska ju köra min blivande bil till jobbet idag :)


Puss &  Kram

Ovido - Quiz & Flashcards