Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Alexandra Ekdal - 24 september 2011 20:58

Dagens middag blev fylld kycklingfile med potatis gratäng och gurka och tomat :)
Sjukt gott blev det och Bobby tyckte det va gott oxå :) Så det kommer lagas fler gånger :)

Det går även att ha klyftpotatis till stod det i receptet , får nog pröva det nästa gång :)

Här är iaf receptet:
Kycklingfilé (så många ni vill ha, jag använde 2)

Någon smaksatt ost, (jag hade vitlök och bobby hade gorgonzola)

2,5 dl matlagningsgrädde

1 msk kinesisk soja

1 msk kyckling fond

salt

peppar

körsbärstomater


Sätt ugnen på 225 grader. Skär en ficka i varje filé och fyll med en klick vitlöksost Fäst med tandpetare. Krydda med salt och peppar, och bryn i smör. Lägg över i en form. Blanda grädde, fond, soja och resten av vitlöksosten i stekpannan och låt koka upp. Fast jag hade ingen vitlöksost utan tog gorgonzola osten istället.. Häll över kycklingen och in i ugnen ca 15 minuter. Strö över tomater och in i ugnen 5 minuter till. Hade iofs inne min i ca 25 minuter.


Efter middagen så åkte vi bort till Stefan och Sofie en sväng och tjötade lite med dom.. När vi skulle åka så ville inte deras äldsta dotter släppa Bobby så hon blev jätteledsen när vi åkte. Och det har nog aldrig hänt förrut, inte när jag har varit med ^^,


Nu sitter vi och kollar på Law Abiding Citizen, än så länge så e den sjukt bra..
Tack Charlotte för tipset :) Än så länge är jag inte besviken ^^,


I morgon blir det pyssel hela dagen lång ^^, Och inte behöva göra någonting :)

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 24 september 2011 14:58

Nu har jag varit duktig och städat HELA stora lägenheten :D

Diskat, dammat, dammsugit, "städat" altanen, slängt 1½ sopsäck med skräp, tvättat upp snart all tvätt.. Ska snart slå in mina 2 julklappar som jag har köpt ^^, Moahahah..

Fast först ska jag kolla på Lejonkungen ;) Och snart hänga tvätt antar jag..


E lite rädd för att det ska börja regna för all min tvätt hänger ute.. Så jag får nog faktiskt ta in det snart..

Får la se..

Ska fortsätta kolla på filmen nu, kan inte komma ihåg när jag såg den sist.. Jag bara ÄLSKAR Disney Klassiker <3


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards