Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Alexandra Ekdal - 25 september 2011 21:08

Sitter och kollar på den skiten.. Jag vet faktiskt inte va jag tycker e sämst, alla robotar som springer om kring, samt alla miljoner svävande grejer eller lasersvärden som kan dela en robot på mindre än 5 sekunder??


Som sagt rena skiten.. Tur man inte sitter helt klistrad. För bättre har jag ju sätt.. Just det glömde alla de övernaturliga krafterna :S


Vi såg ju Law Abiding Citizen igår. Den va grymt bra. Va en scen där jag hoppade till så jag trodde jag skulle skita på mig.. Det va så hemskt så det kändes enda ner i tårna.. Det va jätteäckligt. Och precis innan så hade jag gnällt på att ljudet på tvn va så dåligt xD Men fan inte då..

Här kommer handlingen:


En vanlig man vars fru och dotter mördas i deras eget hem, sätter en manipulativ hämndplan i verket när den ena gärningsmannen kommer lindrigt undan. Men hämnden innefattar inte bara mördaren, utan också åklagaren och hela rättsystemet . Oscarvinnaren Jamie Foxx möter Gerard Butler, en av Hollywoods just nu hetaste stjärnor, i denna täta och extremt smarta storthriller. "Law Abiding Citizen" har nerven, spänningen och tyngden för att bli en av 2009 års mest hyllade biofilmer!


Se den, jag säger bara det :D Den e grymt bra och värd varenda lite minut..


Sen en annan bra film är Crazy, Stupid, Love som vi såg i fredags på bio =D Här kommer handlingen om den:


En vardagkväll som alla andra får Cal (Steve Carell) en obehaglig överraskning. Hans fru Emily (Julianne Moore) vill skiljas. Medan Emily genast får uppmärksamhet av kollegan David (Kevin Bacon) har Cal svårare att gå vidare. På en bar där han försöker dränka sina sorger träffar han Jacob (Ryan Gosling), en kvinnotjusare med alla de rätta replikerna, de rätta kläderna och den rätta attityden. Jacob tar Cal under sina vingar och snart är Cal en fullfjädrad casanova. Men när det gäller kärlek går ingen säker, inte ens en casanova.


Den e oxå sjukt bra.. Dock lite lång, den började inte innan halv 10 lite drygt och va 2 timmar. Så man va rätt trött när man skulle jöra hem sen. Men den e helt klart se värd :D


NU ska jag dra mig =) Hörs nog i morgon =D
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 25 september 2011 21:08

Sitter och kollar på den skiten.. Jag vet faktiskt inte va jag tycker e sämst, alla robotar som springer om kring, samt alla miljoner svävande grejer eller lasersvärden som kan dela en robot på mindre än 5 sekunder??


Som sagt rena skiten.. Tur man inte sitter helt klistrad. För bättre har jag ju sätt.. Just det glömde alla de övernaturliga krafterna :S


Vi såg ju Law Abiding Citizen igår. Den va grymt bra. Va en scen där jag hoppade till så jag trodde jag skulle skita på mig.. Det va så hemskt så det kändes enda ner i tårna.. Det va jätteäckligt. Och precis innan så hade jag gnällt på att ljudet på tvn va så dåligt xD Men fan inte då..

Här kommer handlingen:


En vanlig man vars fru och dotter mördas i deras eget hem, sätter en manipulativ hämndplan i verket när den ena gärningsmannen kommer lindrigt undan. Men hämnden innefattar inte bara mördaren, utan också åklagaren och hela rättsystemet . Oscarvinnaren Jamie Foxx möter Gerard Butler, en av Hollywoods just nu hetaste stjärnor, i denna täta och extremt smarta storthriller. "Law Abiding Citizen" har nerven, spänningen och tyngden för att bli en av 2009 års mest hyllade biofilmer!


Se den, jag säger bara det :D Den e grymt bra och värd varenda lite minut..


Sen en annan bra film är Crazy, Stupid, Love som vi såg i fredags på bio =D Här kommer handlingen om den:


En vardagkväll som alla andra får Cal (Steve Carell) en obehaglig överraskning. Hans fru Emily (Julianne Moore) vill skiljas. Medan Emily genast får uppmärksamhet av kollegan David (Kevin Bacon) har Cal svårare att gå vidare. På en bar där han försöker dränka sina sorger träffar han Jacob (Ryan Gosling), en kvinnotjusare med alla de rätta replikerna, de rätta kläderna och den rätta attityden. Jacob tar Cal under sina vingar och snart är Cal en fullfjädrad casanova. Men när det gäller kärlek går ingen säker, inte ens en casanova.


Den e oxå sjukt bra.. Dock lite lång, den började inte innan halv 10 lite drygt och va 2 timmar. Så man va rätt trött när man skulle jöra hem sen. Men den e helt klart se värd :D


NU ska jag dra mig =) Hörs nog i morgon =D
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 25 september 2011 15:26

Nu e jag 100% klar med Kevins julklapp =)
Den har tagit drygt 30 timmar att göra.. Och jag e riktigt nöjd..

Vet precis va jag ska köpa till han med ^^,

Så nu ska jag plocka i ordning lite, sen ska jag nog faktiskt börja på Lillans julklapp oxå ;)

Men först lite paus =)

Kan tyvärr inte lägga ut bilder för jag vill inte att mamma ser det ;) Hon får se det när det är klar :D


Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 25 september 2011 11:37

Hej bloggen.

Nu har jag precis ätit frukost och sitter och kollar på Mio Min Mio.. Den e mysig tycker jag ^^,

Ska snart dra fram allt pyssel så jag kan göra klart Kevins julklapp =) Och sen fixa lite till mig själv så får vi se om man kanske till och med börjar på Wilmas julklapp med :)


Tänkte jag skulle skriva ut alla mina recept idag med, men kom på det att, fan jag har inga papper. Och jag VÄGRAR åka ner till Ullared bara för det.. Så det skiter jag i.. Tar det på tisdag när jag ändå jobbar..

Så det blir inget med det.. Men kanske ska skriva lite recept iaf ;)


Hörs sen =) Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards