Alexandra Ekdal

Alla inlägg under maj 2012

Av Alexandra Ekdal - 18 maj 2012 21:18

God kväll på er. Haft en bra dag? Jag har varit på jobbet hela dagen. Eller nästan iallafall, började 11 och slutade halv 9 och nu väntar en hel fullspäckad ledig helg :P Ska bli så skönt.. Fick dock reda på att vi ska åka kl 8 i morgon för vi måste tydligen in på gekås i morgon = ingen sov morgon imorgon.. men men, många planer i morgon dock.


Igår va vi i garaget hela dagen. Åkte härifrån vid 9 ca. In köpte lite mat så vi kunde grilla hos min morbror, sen åkte vi ner. Vi fick färdig hjulhusen bak, toppen e på plats, lite rostlagning är klar. Dock är k´listan fortfarande 7 mil lång, men i morgon ska vi försöka beta av så mycket vi bara kan.. Vi ska helst ha försökt fått färdigt motor, el, tank och så ska vi starta upp den. Samtidigt så antar jag att sambon kommer svetsa ihop avgassystem (?) antagligen fixa det sista svets jobben. Det går inte att beskriva hur tacksam jag är att jag får all denna hjälpen alltså.. Det är helt oförklarligt. Men jag e verkligen sjukt tacksam.

Så förhoppningarna börjar gå uppåt att jag faktiskt kan köra Skene.  Men det ger sig, kan lika gärna vara så att ingenting blir klart.


Men min morbrors sambo har sagt det att han inte ger sig i första taget, och innan Laholm stod vi till kl 12 på nätterna och skruvade färdig så allt va klart så jag kunde köra! Hade jag inte haft han hade jag aldrig kört folkrace och vem vet, då kanske jag aldrig hade träffat B heller. Och då hade jag inte varit där jag är idag måste jag ju säga.. Tror jag hade varit en helt annan person om inte jag hade varit tillsammans med B..


Som jag dessutom har  varit tillsammans med i 5½ år idag :)


Just nu sitter vi och kollar på Blackthorn (tror jag den heter) som vi hyrde igår. En typ western film, inte riktigt min typ av film men det går =)
Vi hörs säkert i morgon.
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 16 maj 2012 20:22

Nästan iallafall :) Sitter och grejar med Wilmas album, håller med disney on ice, ska skriva en kort saga om snövit nu.. Hmm.. har skrivit om Törnrosa, Askungen, Skönheten och Odjuret och Aladdin. Men det är mycket kvar, och snart är det Grey's. Så det blir inte så mycket mer gjort.

det händer massor nu dom kommande dagarna. I morgon garaget och sen grillning hos morbror m. familj. Fredag jobb hela dagen. Lördag garaget. Söndag troligtvis folkrace i Asarum.. Beror på väder. Regnar det stannar jag fan hemma. Så kul är det inte :P speciellt inte när det är runt 25 mil eller va fan det va.. Då kan jag bli hemma :P

Håller på att få en visdoms tand oxå, det är inte okej. Jag kan sitta och pilla på tanden och det gör as ont :( Hela den sidan är svullen.  Usch och fy..


Nu har jag fått gnällt av mig lite med.

Sambon är i getås och kollar på Game of Thrones. för vi har inte den kanalen, så han åker dit och kollar på det. Men han kommer nog snart =) då blir det grey's :)
Puss på er <3

Av Alexandra Ekdal - 16 maj 2012 16:14

Tjenixe. =) Det va ett tag sedan jag blogga men har inte hunnit plus att jag har varit hos mamma då blir det lätt så ;)

Idag har det varit en sån dag där vuxen poängen bara ramlar in :)


Började dagen med att nästan försova mig, men ändå inte, vaknade 8.50 skulle gått upp halv 9. Men men, hoppade in i duschen och sen började jag plocka lite här hemma innan jag skulle till banken. Har man flyttat till en annan kommun, så blir det så.. Så skulle fixa lite med nytt kort m.m


Sen åkte jag handlade lite så jag kunde få i mig lite frukost. Sen hem och äta frukost, kollade klart på Top Model och sen började jag städa.

Har STOR städat hela lägenheten, dammat, dammsugat, bytt sängkläder, tvättat golvet, vikt / tvättat kläder, diskat, torkat av.
Så nu ska jag sätta mig och skriva lite till Wilmas scrapbooking album, som hon skulle fått när hon fyllde 6 men det va inte i närheten av klar och det är inte ens i närheten av klar.


Vägde mig i morse med, trodde faktiskt att jag hade gått upp men det visade sig att jag hade gått ner 0,7. Så totalt har jag gått ner 6 kg sen jag började med LCHF och det är inget jag har tänkt sluta med i första taget, vill jag äta nått så gör jag det, men just nu klarar jag inte riktigt av att sitta och äta godis, för då är jag snart tillbaka i samma dåliga mönster, så än så länge får jag hålla mig till mörk choklad =)

Puss <3

Av Alexandra Ekdal - 12 maj 2012 22:08

God kväll.. Alla haft en bra lördag? Min började med jobb 6-15 sen va det bara att skynda hem och slänga på sig lite andra kläder för att sedan åka på barnkalas hos sötaste Jonna som fyller år nu i dagarna (har inte koll alls, men tror det är den 14? Har för mig att hon e född en fredag för vi tävlade dagen efter i Fjärås, fick jag fram på blogg, bra att ha ibland.)

Så här kommer en söting bild på henne=)

 


så jäkla sööt =)
Nu blir det sängen svin trött. Tur man jobbar 7-16 i morgon.
Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 10 maj 2012 20:28

God kväll på er alla.. HÄr sitter jag med världens huvudvärk och gör ingenting. Men det är så lite jag har gjort på typ hela dagen ;)
Vaknade halv 11 och gick inte upp innan tio över 12, hur jäkla skönt är inte det?  Det är ju typ underbart om ni frågar mig. Det enda jag har gjort idag är tvättat 2 maskiner tvätt och diskat, mer har jag inte orkat, fram tills i kväll. Eller rättare sagt, eftermiddag.
För idag va vi på banken och pratade med dom ang. huslån. Men det huset vi vill ha är dyrt och vi skulle få lån på det , och kunna leva med det, men om vi skulle låst räntan och sedan att den har höjts efter 5 år så skulle vi enbart kunna jobba och sitta och stirra in i vägg. Så det blir det väl inte..

Men vi har lite andra planer, men vi får se. Inte så kul att få ett sånt besked när man har gått och hoppats men ändå vet att man inte skulle få det. Men men.. Vi får se =)

Nu sitter vi och kollar på Game of Thrones och ska snart sova faktiskt, jobb hela helgen.. Och barnkalas oxå för den delen =)

Puss & Kram

Av Alexandra Ekdal - 7 maj 2012 17:16

Jag e rätt glad att min mamma ringde och väckte mig i morse för jag hade en madröm och den va helt sjuk..
Den handlade om att jag och bobby hade köpt det huset som min morbror bor i nu. Det hade vi köpt plus att vi hade en liten bebis. På kvällen hade vi varit i garaget och sen gått upp till huset.. I garaget hade vi hört massa konstiga ljud men brydde oss inte mer om det.Sen när vi kommer upp till huset och står i köket så ser vi att det står någon på trappan med en stor jävla kniv i handen, med blod på. Så jag tar den största kniven jag kan hitta utan att mördaren ska se och går till dörren och öppnar lite försiktigt. då börjar han hugga mot mig så jag sprakar upp dörren så han ramlar bakåt och ner på marken och så börjar jag hugga honom. Och ja, det såg till slut ut som en styckad gris. Sen ringde mamma och tur va väl det..

Den började ju bra iaf ;)


Nu kollar jag på Grey's och sen ska jag laga mat och plocka in disken..
Puss

 


Suddig bild men what ever!
Älskar dig mest hjärtat <3

Av Alexandra Ekdal - 7 maj 2012 15:44

Handling:

Ett dykarteam ger sig av på en expedition till en avlägsen del av regnskogen i Papua Nya Guinea. Tanken är att man ska utforska undervattensgrottor, men en tropisk storm omkullkastar planerna och en översvämning blockerar den enda vägen ut. Medan vattennivån stiger och syrenivån sjunker, kämpar dykarna för att hitta en luftficka och den okända floden som kan leda till havet och räddningen.


En helt okej film. Lite enformig, men det beror på att dom är i en grotta i princip hela filmen. Men den va helt klart sevärd =)    / 5 stjärnor =)

Av Alexandra Ekdal - 7 maj 2012 14:50

Sitter och pratar med min morbror nu om vad som är kvar på mitt nybygge och som rubriken säger så är listan lååååång! Så för den som är intresserad kan ju läsa allt som ska vara klart på helst 2½ vecka:

* Motor, byggas, läggas i och starta
* El

* Tank

* Laga rost i golvet

* Stolsfäste

* Bärarmsinfästningar

* Stol + bälte

* Måla inne och ute

* Bromsljus + fixa alla bromsarna

* Fixa hålet i cupen

* Panel med huvudstöm m.m

* Handtag, stropar.

* Rutor

* Hasplåt

* Sänka + byta dämpare

* Byta alla däck

* Huvpinnar

* Hjulhusen bak

* Fixa dragöglor


Som sagt, det är en del att göra! Så nu gäller det att ligga i!!

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards