Alexandra Ekdal

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Nöjd + Recept

Av Alexandra Ekdal - 29 september 2011 21:18

Jag måste faktiskt berömma mig själv lite nu.. Till en början så blev jag sjukt förvånad när jag ställde mig på vågen i morse (jag vet att man inte ska göra det efter bara 3 dagar men jag gjorde det av ren nyfikenhet) Vilket blev ett sjukt bra resultat som visade -1,1 kg på 3 dagar ;) Så jag e så jävla stolt över mig själv. Trodde aldrig det skulle funka men det verkar det göra :D


Och i morse vaknade jag 08,05 (får rysningar för jag ville sova länge :/ ) Men även denna morgon behövde jag gå på toa >< Helt sjukt. Det är säkert denna dieten.. Jaja, bara gilla läget, så tänkte jag att jag gå och lägger mig och försöker somna om, gick inte så bra för när jag kollade på klockan va den bara 08,21 :( Jaja tänkte jag det va la inte meningen att jag skulle ha sovmorgon då.. Men låg kvar i sängen till iaf kvart över 9 halv 10 nångång =D Sen upp och duscha och efter det så åt jag lite frukost ^^, Ägg, skinka, ost, onsalakorv och paprika, gurka =D As gott jag som verkligen älskar pålägg med ;)


Sen började jag tvätt, diska och sedan gjorde jag mig klar för att åka ner till ullared och handla lite.. Gick även in på panduro (Min favorit affär) köpte en förvaringsväska, som va grymt mycket bättre än den jag köpte på gekås.. Här fick det åtminstonde plats grejer utan att den viker sig åt alla jävla håll..

Så fixade lite med det.
Efter att jag hade städat av här så packade jag upp skrivaren jag fick av mamma när jag fyllde år =) Den va sjukt bra tycker jag =) Skrev ut hälften av mina recept.. Och har även satt in dom i en pärm, kommer bli så bra när det är klart =D

 Sen började på middagen..

Bobby fick rissallad med kyckling och bacon medan jag gjorde en kycklinggryta a la LCHF ;) så gott som iaf.. Vet inte riktigt hur det är men champinjoner men annars ska det nog inte va nått..

Här får ni receptet.. Måste ju tillägga att Bobby berömde den oxå ;)


ca 2 portioner

Kycklinggryta:
3 små kycklingfiléer

1 paket bacon

1 burk skivade champinjoner

1 vitlöksklyfta

3 dl grädde

1½ dl matlagningsgrädde

1 msk kinesisk soja

1 msk hönsbuljong

Salt + Svartpeppar


Strimmla kycklingfilérna och klip baconen. Stek kycklingen i lite smör, och krydda med salt och peppar. Stek den tills den precis är färdig (5 minuter ca, beror på hur tjocka strimlor man gör) Lägg på en tallrik för att "vila" stek under tiden baconen tills dom e färdiga, inte krispiga och lägga upp dom jämte kycklingen.. Häll sedan i grädden i stekpannan (om man har en stekpanna med hög kant, så man får med smakerna från baconen och kycklingen) Blanda i hönsbuljongen och sojan. Vispa och låt puttra på svag värme, pressa i vitlöksklyftan och lägga sedan tillbaka kycklingen, baconen och lägg även i svampen. Låt sjuda i ca 5-10 minuter..


Och som sagt, jag äter inte ris, pasta eller potatis så jag hade sallad till och jag kan villigt erkänna att man behöver inte ha det till ;) För det va gott som det va =D Och till och med Bobby tyckte det va gott =D Så det kommer lagas oftare =D


Rissallad e som det låter.
Ris, bacon, kyckling. Koka riset, stek bacon, stycka kycklingen, då vi köper färdig grillad kyckling till detta. Blanda allt krydda med örtsalt.
Servera med salladsdressing.. Kan inte påstå att jag tycker det är mega gott, men det går att äta..
Den ska dock ätas kall men det är ännu värre tycker jag..


Just nu sitter vi och kollar på den superdåliga filmen 300, tycker den e värdelös så jag ska snart sova..

Jobb i morgon. Sen folkrace på lördag, blir till att åka till Ulricehamn och Pekka Power racet. Morbror kör i Fjärås.. Så det blir spännande..


Men vi får väl se om jag hinner slänga in ett inlägg i morgon =)
Natti natti och sov gott =)

Puss & Kram

 
 
Enander

Enander

29 september 2011 23:15

Sv: Det va några ställen det =P
Tack det ska jag verkligen =)

http://enaander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Ekdal - 14 mars 2015 16:59

Haha va  hemskt det lät, men det är faktiskt så att jag har bestämt mig för att flytta min blogg nu. Den kommer hamna på Nouw.com istället. Just för att denna bloggportalen står stilla i utvecklingen och man får inte respons från ägarna. Så ja. Dags ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 20:21


Nu har jag läst ut andra delen av trilogin Åttio Dagar. Det står på omslaget att "Du som gillade Femtio Nyanser kommer att älska.." Fast det borde stå tvärt om ;) För dessa är bra men femtio nyanser är BÄST! För denna serien är råare och har ett hård...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 17:38

En fredag när man fått gjort mycket är en bra fredag :) Jag har ju typ ALDRIG varit ledig en fredag så det är lite extra skönt faktiskt ;) Så idag har jag varit i Kinna å hämtat passet, handlat i Skene, storstädat hela lägenheten. Spisen har kommit ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 10:14


God morgon på er :) Idag blir det en snabb sväng till Kinna för att hämta pass och handla . Funderar på vad man ska laga för god mat idag när våran nya spis kommer! Fattar ni hur lycklig jag är just nu! Väntat 5(!!!!) veckor på en ny spis och nu komm...

Av Alexandra Ekdal - 12 mars 2015 19:20


Hej på er :) ligger i soffan å kollar på SOS sommar. Dagen började med spa med tjejerna , vi va på strandbaden och det va bra :) Det va olika stationer man gjorde och det va mysigt men det mysigaste va ju helt klart relax rummet med eldstaden :) där ...

Ovido - Quiz & Flashcards