Alexandra Ekdal

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

To hell and back..

Av Alexandra Ekdal - 27 januari 2011 18:31

Så sant som det är sagt..

Det hela började i tisdags. När jag skulle till sjukhuset och ta prover inför operationen. Sen skulle jag skrivas in och så gjorde jag det så tänkte jag gött då får man¨åka hem med en gång.. Men ICKE.. Då hade dom för sig att jag skulle stanna. Men när jag väl hade pratat med läkaren så fick jag åka hem.. Va tillbaka på sjukhuset 13.20 för då skulle jag till röntgen och datortomografi. Efter det så skulle jag prata med narkosläkaren, han va den första som lugnade mig på hela dan.. Sen gick jag till avd. och pratade lite med dom om när jag skulle komma dan efter.

Sen åkte jag hem och tog det lugnt innan Carro kom och hämta mig. När hon kom så åkte vi ner till campino och käka sen gick vi på bio. Easy A hette filmen, en hyfsat bra komedi. Nästan lite som American Pie fast inte lika snuskig..

Sen körde Carro hem mig och då va det säng dax med tanke på att jag skulle upp halv 6 på onsdagen.


D-Day. Idag, onsdag, va det dax för operation.. Nervös som en gnu. Fick bytt om till deras äckliga kläder. Sen kommer en sköterska in och ger mig 2 panodil och nått lugnande. Vilket jag tyckte tog väldigt lång tid innan den började verka. Sen kom en transportkille och hämtade mig och körde ner mig till sänghallen, där man mellanlandar innan man kommer in till  operation. Och där blir det ännu värre.. Sen kommer jag in i ytterliggare ett rum där jag ska flytta mig från min säng till nått bord. Och nu är klockan ca 08,15. Sen skulle dom köra in mig i operationssalen. och då sa jag till dom att jag inte tänker kolla så dom vet det. och det gjorde tydligen ingenting. Sen satte narkosläkaren dropp och sprutade in nått lugnande eller nått sånt vet inte riktigt. Det jag kommer ihåg va att jag sa "Ska huvudet kännas jättetungt?? Eller rättare sagt hela kroppen?" Sen kommer jag inte ihåg mer. Kommer tyudligen till uppvaket ca 11.00 vilket jag tyckte va väldigt sent för läkaren som skulle operera sa att det skulle ta ca 1 timme. Och dom kan kanske ha börjat kvart i 9? Så tyckte det va väldigt sent.. Dom på uppvaket väckte mig vid halv 12. Och till min förvåning så va det Bobbys kusin som hade hand om mig. Iaf dom tvingade upp mig för att jag skulle kissa. hade ju fan knappt hunnit vakna för faen.. Jaja upp kom jag och kissa gjorde jag.. Sen tillbaka i sängen och ligga där med alla 1000 slangar och bröte. Sen vid 1 va det nog så skulle jag till röntgen. Efter fdet så körde dom mig till avd. där jag somnade igen. Vaknade vid 3- halv 4 ungefär. fundera på när fan det ska komma någon och kolla till mig. Tänkte det jag kunde ju lika gärna vara död? Så jag ringde efter dom. Så tog det la 10 minuter innan dom kom.. Helt sjuk måste jag ju tycka.. Sen kom hon iaf, så frågade jag när jag fick åka hem.. Så hon skulle gå och kolla efter. Kommer tillbaka ca kvart , tjugo över fyra och säger att hon har dåliga nyheter. Då börjar jag flippa ut totalt. Hon säger att läkaren som operera hade gått hem för dagen  och att jag måste vara kvar över natten. ALDRIG i livet.. Men vilken jävla läkare åker hem innan han har kollat ifall det är någon som vill hem ?????????????????????? IDIOT. Meeeeen, jag säger till sjuksköterskan att jag SKA hem och där med basta.. En riktig ragata va hon. Men innan jag fick åka hem skulle jag ha antibiotika.. Så fick jag det och nån äcklig jävla mat som jag INTE åt upp. Så kom ragatan in igen, och sa att ja vi kan ju inte hålla kvar dig mot din vilja och fråga om jag inte skulle äta up maten. Svar: Nej det kan ni inte. Och detta va det äckligaste jag har ätit någonsin.. Sen kom mamma.. och ragatan sa till mamma att jag inte är utskriven och att dom inte kunde hålla kvar mig mot min vilja.. Och jag sa på morgonen både till sköterskorna på avd. och läkaren som operera att jag ska hem så fort som möjligt. Att jag vägrar vara kvar här (på sjukhuset). Sen kom mamma och Wilma och rädda mig :) Så åkte vi och köpte mcdonalds som va sååååååååå mkt godare än sjukhusmaten..


Och idag, torsdag, så är jag fortfarande inte utskriven och jag har sjukt ont i handen nu och inte så mkt i höften. så i morgon ska jag ringa sjukhuset och försäkringskassan. har så ont så jag skulle kunna dö.. Men snart ska jag hem till älsklingen..


Så nu vet ni hur mina tre sista dagar har varit.. Gipsad så jag bara kan använda vänster handen.. Så nu orkar jag inte skriva mer.. Hej på er ..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Ekdal - 14 mars 2015 16:59

Haha va  hemskt det lät, men det är faktiskt så att jag har bestämt mig för att flytta min blogg nu. Den kommer hamna på Nouw.com istället. Just för att denna bloggportalen står stilla i utvecklingen och man får inte respons från ägarna. Så ja. Dags ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 20:21


Nu har jag läst ut andra delen av trilogin Åttio Dagar. Det står på omslaget att "Du som gillade Femtio Nyanser kommer att älska.." Fast det borde stå tvärt om ;) För dessa är bra men femtio nyanser är BÄST! För denna serien är råare och har ett hård...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 17:38

En fredag när man fått gjort mycket är en bra fredag :) Jag har ju typ ALDRIG varit ledig en fredag så det är lite extra skönt faktiskt ;) Så idag har jag varit i Kinna å hämtat passet, handlat i Skene, storstädat hela lägenheten. Spisen har kommit ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 10:14


God morgon på er :) Idag blir det en snabb sväng till Kinna för att hämta pass och handla . Funderar på vad man ska laga för god mat idag när våran nya spis kommer! Fattar ni hur lycklig jag är just nu! Väntat 5(!!!!) veckor på en ny spis och nu komm...

Av Alexandra Ekdal - 12 mars 2015 19:20


Hej på er :) ligger i soffan å kollar på SOS sommar. Dagen började med spa med tjejerna , vi va på strandbaden och det va bra :) Det va olika stationer man gjorde och det va mysigt men det mysigaste va ju helt klart relax rummet med eldstaden :) där ...

Ovido - Quiz & Flashcards