Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Alexandra Ekdal - 1 januari 2011 15:29

Som ni alla vet är ju Titanic en klassiker man aldrig kan tröttna på.

Och för alla er som inte har sett den, SE den! Den e helt klart värd att se.

Den får helt klart 5/5   

Detta är sann kärlek till 100% man ska inte kunna köpa kärlek, för kärlek är prislöst.. Den som köper kärlek har inget hjärta, ingen själv och absolut inga känslor. Precis som Roses fästman gör, han gör inte henne lycklig, han gör henne olycklig men han tror att han kan göra henne lycklig genom pengar, smycken, tavlor m.m Vilket inte går.

Det finns många kärleksfilmer, men ingen som denna. Fattig som rik va spelar det för roll när det "osjunkbara" skeppet med 2200 passagerare sjunker? Det har absolut ingen betydelse. När inte ens hälften överlever.

Titanic är en sannhistoria och väldigt gripande. Det går inte att inte älska denna filmen. Den är så sjukt sorlig och så otroligt bra gjord. Säger det igen. Har ni inte sett den SE den!! Den är nästan ett måste i film hyllan !!

Av Alexandra Ekdal - 1 januari 2011 12:58

Jaha då va det första dagen på 2011 =)
Började året med att vakna tidigt.. Gick upp och la mig i soffan kollade på Another Cinderella story.. Sen gick jag ut och slängde skräpet, sen in och började damma, så har dammat av hela lägenheten, sen dammsuga och diskat. Skulle tvättat golvet men det orkade jag inte. Så jag tyckte det räckte med den städningen. Så nu sitter jag och kollar på Titanic =) Och bara tar det lugnt :)

Så gott nytt år på er alla =) Och gör saker ni alltid drömt om :)


Ovido - Quiz & Flashcards