Alexandra Ekdal

Alla inlägg under februari 2014

Av Alexandra Ekdal - 22 februari 2014 13:18

Asså ärligt , necessärer är äckliga! Iallafall mina. Hittade massa fina på VS. Nu har jag slängt massa smink jag har haft sen jag va typ 13-14 år . Plus att jag har slängt min enda foundation jag har ägt, men den va mer i vattenformat än foundation konsistens ;)

Jag har packat så gott som allting :) nu har jag bara typ "skönhetsgrejerna" kvar ;)
Sitter å kollar på Moulin Rouge å ska röja lite här så kanske man får gjort lite idag iallafall :) tråkigt väder så jag stannar inne idag :)

Hörs sen :) puss

Av Alexandra Ekdal - 22 februari 2014 10:43

God morgon finisar :) hur mår ni? Jag vaknade för en stund sedan och känner mig lite trött ändå ;) huvudet vakande till när Bobbys klocka ringde i morse.. Han e på kurs i Trollhättan?? Tror ja de va ;) så jag e hemma helt själv idag. Men jag har ju lite å göra så det lär gå rysligt fort ändå.
Har startat tvätten. Och ska snart klä på mig å börja på necessären innan jag ska äta, brukar ju äta frukost vid 11.30-12 tiden typ ;) så jag e inte så hungrig just nu.

Matilda skickade på facebook igår att hon ligger å kollar på Victoria Secrets hemsida. Å då kände jag att jag med ville det, å det fanns ju hur mycket fint som helst! Hittade en necessär jag bara måste ha! Eller rättare sagt hittade 2. Å sen massa bhar som va jättefina! Nu ska det bara passa oxå ;) det är väl där skon kan klämma ;) hittade ett linne med som är jätteoranget med texten PINK i knallrosa paljetter. Åhh!! 5 dagar kvar sen kan vi banimej shoppa :D lääääääängtar !!

Nä dags att dra sig ur sängen. Puss :)

Av Alexandra Ekdal - 21 februari 2014 18:04

Jag tycker nästan tacos är lite underskattat. Det är ju så galet gott! Det blev dagen middag. Å jag va så hungrig. Hade bara ätit en knäckemacka innan detta, så ja. Hungrig va ju bara förnamnet.. Plus huvudvärk på det = ingen bra blandning. Men efter en timmes vila i sängen i mörkret å bara slappa framför tvn så orkade man laga mat :)

Har börjat lite smått å packa nu oxå. Eller ja, typ de viktigaste : alvedon, nässpray, magtabletter å mucoagian ! Ska lägga ner plåster oxå ;)
Imorgon måste jag tvätta, göra i ordning min necessär, behöver liksom inte ha 5 nagellack å 100 ögonskuggor med sig ;) å pilla med lite sånna saker. Börja ta fram kläder m.m Å sen packar jag inte ner schampoo å sånt innan onsdag efter jag har varit hos Saada. Så ja :) börja packa men inte packa klart typ ;)

Nu måste jag röja undan maten.
Puss <3

Av Alexandra Ekdal - 21 februari 2014 13:37

Fredag idag ja, klockan ringde 9.45 Skulle till tandläkaren 10.45 så det va ju bara te att gå upp å göra sig i ordning. Åt en knäckemacka och sen va det dags att åka. Hon tog bort tandsten och tråden på baksidan. Så jag ska tillbaka på måndag igen och sätta dit tråden och eventuellt laga en tand. Om dom hinner, jag säger bara , TACK gode gud att det är fri tandvård till man är 24.. Annars hade jag varit fattig nu.. Usch. MEn skönt å få allt fixat. För det kunde tydligen inte dom i Varberg fixa. När dom skulle limma dit tråden sist ja då gjorde dom inte ens rent, tro fan den lossna liksom.

Sen slapp man virda sig i stolen av smärta när hon tog bort tandstenen för det va nån maskin, den lät mer än vad det gjorde ont. Så det va ju skönt. Kändes inte som att hon skulle slita av hela käken. Som det gör annars.

När jag kom hem städade jag undan i köket och samlade ihop allt skräp, så jag får väl åka upp å slänga det imorgon. orkar inte köra nånstans idag. Ska bara ner till affären å handla lite till tacosen sen. Annar händer inte så mycket mer idag. Blir väl till å göra några sidor till i Wilmas album så man kan bli klar med det nångång. Så ja, så ser min dag ut. Ska börja tvätta med, det måste jag annars torkar det väl aldrig.


Här är lite bilder från igår :)

   

Sveriges nästa speedway förare? ;)

                         

Av Alexandra Ekdal - 20 februari 2014 21:03

Dagen idag har varit full späckad! Började dagen att skriva schema och fixa ett papper till jobbet. Sen räkna pengar som jag skulle sätta in på banken. Äter frukost och åker ner till Varberg.

Kör runt halva varberg för att hitta en parkering nära banken bl.a Hittade ingen så ställde mig i ett parkeringshus. Gick till banken å skulle sätta in pengar, men då skulle det kosta 100 kr bara för att jag inte va kund i Varberg utan i Mjöbäck. Tyckte inte det va värt det, så fick inte satt in pengar..
Sen gick jag till hemmakväll å lämnade filmerna vi hyrde i lördags.
Efter det så traskade jag upp till Forex å växlade en del pengar. Så nu har jag massa dollar ;) dom luktar fan, men såg ganska nygjorda ut ;)

Sen gick jag till kvantum för mamma sa att man kan växla in mynten där. Dock tog dom 3% i avgift men det blev 16 kr så det va värt det.. Orka bära runt på en påse med as mycket mynt liksom. Sagt å gjort fick fixat det.

Efter att ajg fick utträttat alla ärenden i stan åka jag till mamma en snabbis innan det va dags å hämta Kristoffer :) gick ut med stina en runda , det va ju ganska skönt väder just då iallafall, tills nu i kväll när det började regna.

Åkte å hämtade Stoffe, som va nyvaken när jag kom. Så åkte vi till Lekstugan där mamma å alla andra ungarna redan va. Trodde det skulle vara ca 1 miljard ungar men det va det inte.. Va behagligt. Så vi lekte massor och lillen hade jättekul :D tog massa kort men lägger in dom imorgon :) efter att ha lekt och busat massor så va det dags å åka och äta lite. Sen körde jag hem Stoffe.

Å nu har jag varit hemma lite mer än 1 timme och det är snart dags att lägga sig i sängen. Ska pinas massa hos tandläkaren imorgon :( men har inte så mycket panik som jag hade haft om jag skulle till Varberg. För min nya är snäll, lugn och verkar mer eller mindre kunna sitt jobb. Bättre än dom i Varberg.

Så vi hörs imorgon helt enkelt, om jag överlever hos tandläkaren ;)
Puss och kram!

Av Alexandra Ekdal - 20 februari 2014 10:54

Hej på er :) har ni sovit gott? Jag gjorde det till Charlotte skickade en länk via facebook att folk skickar skobomber till usa, vid 9 tiden. Mindre kul å höra det sådär en vecka innan man ska dit. Så det ska bli strängare kontroller. Jag har inget å dölja, så jag känner att det är rätt lugnt :)

Nu måste jag snart göra mig i ordning, och äta frukost. Är vrål hungrig. Idag är det lekstugan som står på schemat, men har lite å göra innan dess. Sätta in pengar, växla till dollar, lämna filmer, hämta K vid 14 tiden :) plus att jag måste förbi jobbet en snabbis med.. Får nog sätta fart nu!
Hörs sen :) puss

Av Alexandra Ekdal - 19 februari 2014 20:39

Nu är filmen slut och den va ju inte riktig så spännande som jag hade trott. Men Paul Walker gör ett sjukt bra jobb i filmen och man blir lite rörd.
Tyvärr blir filmen lite lång dragen då det skulle kunna hända rätt mycket mer egentligen..
Slutet va ju helt klart bäst. Jag tycker ju den e sevärd men B tyckte inte det..

Nolan (Paul Walker) anländer till ett sjukhus i New Orleans med sin gravida hustru Abigail, men vad som skulle bli deras lyckligaste dag vänder snart till ett inferno i fullt kaos och tragedi. Orkanen Katarina härjar i staden och sjukhuset tvingas till att evakuera. Medan Nolan vilar bredvid barnet som är respirator börjar en spännande och farlig kamp mot elavbrott, stigande flodvågor och inkräktare...

Nu kollar vi på mästerkockar och sen blir det Chicago Fire:)
Puss

Av Alexandra Ekdal - 19 februari 2014 18:27

Gash va trött jag är, och då har jag ändå inte gjort nått idag. Började ju med att försova mig.. Vakanade 8.10 å skulle vara i Överlida 8.30 Tur det bara e typ 3 km dit ;) sen åkte jag hem. Gick ner till affären å köpte frukost . Sen har jag suttit i soffan å scrapbookat med paus för å diska. Efter många om och men fick jag ihop Ws album på ett bra sätt , hoppas jag ;) inte ens i närheten av klart men har börjat iallafall :)
På köpet fick jag huvudvärk så tog 2 alvedon, plockade undan scrapbooking grejerna och sen lagade mat. Blev kyckliggryta med tomatsås, oregano och creme fraich. Gott men liiite mycket örter och tomatsmak för våran del. Men det gick å äta :)

Vi ska strax kolla på Hours och sen sveriges mästerkock och Chicago Fire , som börjar 22.30 pga av OS..

Imorgon ska jag ner till Varberg, ska till lekstugan med Kristoffer å hundra andra ungar, sen lär där väl vara 1000 andra ungar där. Sportlov å allt ju ..

Nu ska jag se om jag kan slita sambon från "the last of us" å kolla film annars börjar jag utan honom.
Puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards