Alexandra Ekdal

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Key West 8-10 mars

Av Alexandra Ekdal - 30 mars 2014 19:54

Sista delen av resan nu då :) Jag på nått sätt älskade key west. Men det är inte ett ställe där jag hade velat spendera en hel vecka. Max 2 hel dagar. Men det va så mysigt och helt underbart bara.


På lördags morgonen (8/3) så tog vi taxi till flygplatsen. Där fick vi vänta i en seg jävla kö innan vi kom fram och betalade det som återstod. Sen åkte vi ner till garaget där det stod typ massvis med bilar, inte så konstigt kanske med tanke på att det va en bil uthyrning ;) Så en man visade oss i vilken rad vi fick välja bil. Först fattade vi ingenting och stod och kollade på ASstora bilar och då blev jag lite nojig, jag som tycker en 945 e stor liksom vad är inte en full-size SUV då?? Så vi gick runt och kollade och sen kommer han typ säger att vi kollar på fel och ska kolla i en annan rad med bilar. Där stod lite mindre suvar om man nu ska kalla dom det. Men ja. Så vi valde en silvrig Chevrolet, så mycket vet vi. Så vi packade in allt, startade GPSen och tryckte in adressen. Sen va det ju bara att köra. Det va inte svårt vill jag inte påstå, mer än att jag fick lite damp på gps-tanten titt som tätt. Keep Left, Keep Left. När man låg så långt åt vänster man kunde. Efter ett x antal mil så står det helt plötsligt "Change engine oli soon" Man bara va i HELVETE??? Hoppas dom skojar. Så satt och va nojig en bra bit. Men ja.. ca 4 timmar och 42 öar och 42 broar senare va vi framme på denna idyliska lilla ö. Checkade in på hotellet och fick vårat rum. Sen hämtade vi väskorna och gick upp på rummet. Jag va AShungrig så jag praktiskt taget slängde in grejerna och sen gick vi och letade upp käk. Blev mat på five guys en hamburgekedja. SÅ JÄVLA GOTT! Sen va det nog ännu godare för att man va så sjukt hungrig med. När vi satt där på restaurangen så såg vi ett litet tåg å bara "det åker vi med" Men vi struntade i det och fick en karta och gick till Mallroy Square istället. Där va lite små butiker och massa annat. Så vi satte oss vi havet och satt där i typ 2,5-3 timmar. Kollade på solnedgången. Sen va det en man som satt bakom oss och spelade gitarr å sjöng. Asså GUD vilken mysig stämning där va. Det enda som fattades va Bobby :) Då hade allt varit perfekt :)

Sen gick vi på huvudgatan tillbaka till hotellet. Sen somnade vi sååå gott i dom goa sängarna.

                       


Söndagen (9/3) hade vi en hel dag i Key West. Så vi började dagen med frukost på hotellet. Enda hotellet på hela resan som hade frukost! Trots att det inte va värst frukosten men vi slapp leta efter frukostställe iallafall. Så gjorde vi oss i ordning och sen gav vi oss ut på upptäcksfärd. Vi började med att gå till den sydligaste punkten i USA, Southernmost Point. Där är det 90 miles till Kuba ;) Lite coolt :D

Så vi turistade oss verkligen där. Sen köpte vi en kokosnöt BLÄÄÄ.. Jag har prövat det en gång innan. Men fy fan vad det är äckligt egentligen. Men nu har jag prövat igen ;) Sen stannade vi för glass för det va så jäkla varmt. Tog French chocolate, passionfruit och key limesorbet. Tror jag det va :P Sen gick vi tillbaka till hotellet och låg vi våran "as stora" pool :P Så vi låg där en bra stund  innan vi slappade lite på rummet. Sen gick vi till Hard Rock Cafe och käkade twisted mac ;) Ingen efterrätt denna gången. Sen gick vi till Mallroy square och satte oss :) Köpte en lemon lime suprice som va så sjukt god. Sen gick vi och la oss och pratade massa innan vi somnade.

                 


På måndagen så käkade vi frukost och drog tillbaka till Miami. Det värsta va att allt ljud i hela bilen va dött!! Inte ens blinkersljudet fanns. Så när vi stannade för att tanka precis innan vi lämnade bilen, DÅ börjar ljudet fungera. Sjukt irriterande. Vi knäckte oss lite medans ett gäng killar satt på en bänk och typ asgarvade åt oss för att vi för det första inte visste om det va bensin eller disel, så vi stod och sniffade på tanklocket och bara as garvar. Sen när vi har tankat och som sagt ljudet har kommit tillbaka så spelas Aviciis - Wake me up . Då drar jag ner rutorna och höjer musiken as högt och kör därifrån samtidig som jag sitter och as flabbar.. Sen lämnade vi tillbaka bilen. Å tog en taxi till hotellet. Otrevlig taxi chaufför och receptionist.

Men Key West är favoriten efter New York :)


Nu sitter vi och kollar på Grown Ups 2. Sjukt rolig. Ha en bra kväll :) Puss på er :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Ekdal - 14 mars 2015 16:59

Haha va  hemskt det lät, men det är faktiskt så att jag har bestämt mig för att flytta min blogg nu. Den kommer hamna på Nouw.com istället. Just för att denna bloggportalen står stilla i utvecklingen och man får inte respons från ägarna. Så ja. Dags ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 20:21


Nu har jag läst ut andra delen av trilogin Åttio Dagar. Det står på omslaget att "Du som gillade Femtio Nyanser kommer att älska.." Fast det borde stå tvärt om ;) För dessa är bra men femtio nyanser är BÄST! För denna serien är råare och har ett hård...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 17:38

En fredag när man fått gjort mycket är en bra fredag :) Jag har ju typ ALDRIG varit ledig en fredag så det är lite extra skönt faktiskt ;) Så idag har jag varit i Kinna å hämtat passet, handlat i Skene, storstädat hela lägenheten. Spisen har kommit ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 10:14


God morgon på er :) Idag blir det en snabb sväng till Kinna för att hämta pass och handla . Funderar på vad man ska laga för god mat idag när våran nya spis kommer! Fattar ni hur lycklig jag är just nu! Väntat 5(!!!!) veckor på en ny spis och nu komm...

Av Alexandra Ekdal - 12 mars 2015 19:20


Hej på er :) ligger i soffan å kollar på SOS sommar. Dagen började med spa med tjejerna , vi va på strandbaden och det va bra :) Det va olika stationer man gjorde och det va mysigt men det mysigaste va ju helt klart relax rummet med eldstaden :) där ...

Ovido - Quiz & Flashcards