Alexandra Ekdal

Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Miami 4-8 & 10-12 Mars

Av Alexandra Ekdal - 27 mars 2014 14:39

Nu är jag hemma igen efter att ha varit och simmat, det va skönt och sen bada bubbelpool. Helt själv dessutom :D Jag ska lätt ha det när jag flyttar till hus ;)
Iallafall, som rubriken säger, nu ska jag dra Miami resan för er :) Så nu blir det strand, sol och hav ;) Glöm inte palmerna :P


Vi kom ner till Miami den 4 mars. Flög tidigt som attan från New York, eller tidigt och tidigt, flyget gick 07,20. Så ja tidigt ;) När vi väl kom ner och kom till hotellet kan jag ju börja med att vi knäckte oss. Harregud! Va fan e det här??? Va nog min första tanke xD

Vi möttes av denna syn:

 

     


Ja ni förstår ju. Så vi checkar in och får nycklarna till vårat rum. Alla kunde dock inte åka hissen samtidigt för den va lite knäpp så jag å Charlotte började åka. Och när vi väl är på våran våning så står vi i hissen och bara "Vi får inte upp dörren." Och står typ och försöker dra dörren och åt sidan tills vi upptäcker att man ska putta upp dörren och sen knäcker oss xD Det va galet kul. När Matilda kommer upp säger hon att vi hördes enda ner xD Det va ju lite kul. Så vi går till vårat rum och ja, skrattar lite till. Helt plötsligt kommer städerskan in och hämtar en flaska vatten i kylskåpet. Och jag fattade verkligen INGENTING. Så jag bara öm hej? Haha. Sen va vi så jäkla hungriga så vi va tvunga att leta upp ett ställe och äta på. Hittade ett ställe med pizza. Så vi bara ja vi tar det. men om vi visste vad som väntade så hade jag aldrig ätit där. Så vi beställde in varsin pizza och cola så frågar servitrisen om vi vill ha en sallad och dela på för pizzorna är ganska små. Ja tänkte vi kan vi väl ta. Men FY FAN, när vi får notan och inser att sallads jävlen kostar 14 dollar och pizzan 10.. Då höll jag på att sätta i halsen kan jag säga. Usch och fy.. Vi va ju helt själva på det stället oxå, hade vi gått till stället jämte så va där massa folk..

   


Usch. Vi betalade, gick därifrån och gick inte dit mer! USCH! Stället heter Lorenzo, tror jag om jag inte minns fel. Sen tog vi en lååång promenad på stranden :) Satte oss på den sydligaste punkten på Miami Beach. Satt där i ja typ 2 timmar, då va det dags att börja promenera tillbaka. Vi stannade till på T.G.I Fridays och käkade, va inte jättehungirg , men beställde mat , en kyckling och räk pasta.. OMG vad gott det va.. Helt sjukt. Så vi satt där tills det va dags att promenera tillbaka till clownhuset, som jag kallar det :P

       

           


Onsdag 5/3:
Dagen då vi inte hade NÅGONTING planerat. Helt sjukt, vi har ju liksom planerat denna resan in i minsat detalj. Det vi typ hade planerat va väl stranden. Där låg vi i 3 timmar. Sen räckte det . Jag brände låren nått så förbaskat mycket och kunde knappt röra mig på hela natten. Jag är inte den som ligger still och sover heller. Charlotte brände sig oxå. Tur vi bara solade 1 dag ;) Jag badade oxå. Sjukt skönt i vattnet. Jag och Charlotte utmande ödet lite och skulle gå längre ut än alla andra, och det gjorde vi oxå ;) Men det sjuka var att det blev djupt, sen blev det grunt, sen djupt. Så man kunde gå en bra bit iallafall. Tror vi gick tillbaka till hotellet sen och matade Matilda med vatten, för det visade sig att hon hade vätskebrist så hon hällde i sig ca 3 liter vatten på 1 timme. Så hon powernapade och drack vatten sen mådde hon bättre! Sen gick vi och käkade på T.G.I.F ;) blev vårat favvo ställe där nere :)  Denna dagen blev det kyckling med potatismos och marinerade räkor! Gasch så gott!! Allt va typ gott :D

     


Torsdag 6/3:

Denna dagen spenderade vi i gallerian Sawgrass Mills. Vi va där i 11 timmar!! Och så klart började vi köpa massa tunga grejer, jag köpte ju bl.a 8 falskor med parfym och två på VS plus massa underkläder.. Och det vägde ju en del. Så efter några timmar med släpande och pustande så bestämde vi oss för att ta en slagt vagn där man kunde lägga allt man hade handlat i. Det va det bästa "köpet" på HELA dagen. Haha. Så värt dom 6 dollarna vi la på det ;) Det va galet skönt att dra runt på den istället för att släpa på massa tunga påsar :P

   


Vad jag handlade kommer i ett annat inlägg men detta är all våran shopping ;)


Fredag 7/3:

Vi besökte seaquarium. Såg massa djur och shower, helt klart värt pengarna :) Fick transport dit och hem med. Det va typ det vi gjorde :) Sen käkade vi på T.G.I.F på kvällen ;) Pastan med räkor och en lemoncrusch och efterrätt oxå ;)


                

           

Måndag 10/3:
Vi körde tillbaka till Miami idag. Och lämnade bilen på flygplatsen. Tog en taxi från flygplatsen till Hotellet. Sjukt sur jävla taxigubbe. Sen va inte personalen så trevlig heller. Åtminstonde inte den första. Så vi checkade in och gick upp på rummet och jag tänkte, va gött, ska lägga mig i sängen en stund innan vi hittar på nått. Bara det att när jag hoppade upp i sängen så trodde jag att jag skulle bryta bäckenbenet, höfterna och allt annat som är i det området ;) Så hårda sängar va det. Sen gick vi ut hittade ett ställe där dom serverade hamburgare och lite annat. Typ hamburgarkedja. Sjukt gott var det. Vi satt där i ca 2,5 timme. sen gick vi och la oss på hotellet och sov.


Tisdag 11/3:
Idag va det dags för Miami Combo tour. Vi va nere i Everglades och åkte svävare och såg alligatorer och va på en Wild life show. Där dom visade skorpinoner, en JÄTTEpadda, en bebisalligator och en JÄTTEalligator. Sen va det busstur runt hela Miami. Avslutade med en båttur, där vi åkte runt alla lyxöarna där massa kändisar har sina hus.

Sen avslutade vi såklart dagen på T.G.I.F ;)

                   


Nästa inlägg blir Key West ;) Men det tar vi kanske i kväll eller i helgen :)
Nu ska vi snart till Ullared. Puss på er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Ekdal - 14 mars 2015 16:59

Haha va  hemskt det lät, men det är faktiskt så att jag har bestämt mig för att flytta min blogg nu. Den kommer hamna på Nouw.com istället. Just för att denna bloggportalen står stilla i utvecklingen och man får inte respons från ägarna. Så ja. Dags ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 20:21


Nu har jag läst ut andra delen av trilogin Åttio Dagar. Det står på omslaget att "Du som gillade Femtio Nyanser kommer att älska.." Fast det borde stå tvärt om ;) För dessa är bra men femtio nyanser är BÄST! För denna serien är råare och har ett hård...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 17:38

En fredag när man fått gjort mycket är en bra fredag :) Jag har ju typ ALDRIG varit ledig en fredag så det är lite extra skönt faktiskt ;) Så idag har jag varit i Kinna å hämtat passet, handlat i Skene, storstädat hela lägenheten. Spisen har kommit ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 10:14


God morgon på er :) Idag blir det en snabb sväng till Kinna för att hämta pass och handla . Funderar på vad man ska laga för god mat idag när våran nya spis kommer! Fattar ni hur lycklig jag är just nu! Väntat 5(!!!!) veckor på en ny spis och nu komm...

Av Alexandra Ekdal - 12 mars 2015 19:20


Hej på er :) ligger i soffan å kollar på SOS sommar. Dagen började med spa med tjejerna , vi va på strandbaden och det va bra :) Det va olika stationer man gjorde och det va mysigt men det mysigaste va ju helt klart relax rummet med eldstaden :) där ...

Ovido - Quiz & Flashcards