Alexandra Ekdal

Alla inlägg under januari 2014

Av Alexandra Ekdal - 20 januari 2014 12:33

Hej på er :) har precis ätit brunch? ;) försent för frukost iallafall..
Sitter och kollar på Lyxfällan vad hände sen? Det är ganska sorligt å se hur folk tänker kring pengar faktiskt..

Idag ska jag röja undan här hemma och sen ta en go dusch. Sen när bobby kommer hem ska vi till Ullared.. Blir bara en snabbis..
Nu ska jag ju knappt vara hemma denna veckan. Så ingen ide att alla mina scrapbooking ska stå framme, ser sjukt tråkigt plus att det blir stökigt..

Får la börja nånstans.. Puss på er :)

Av Alexandra Ekdal - 19 januari 2014 18:23

Trodde ju denna söndag kvällen skulle bli som alla andra söndagskvällar. God mat som älsklingen lagade idag. Kycklinggryta med tacosås och tomat och basilika créme fraîche. Mycket gott.
Sen trodde jag ju att det skulle vara 2 avsnitt av Vad blir det för mat. Men icke då! Antar att det är för den där jäkla handbollen.. Snacka om att det förstör. Så nu sitter vi och kollar på WRC , rallyt i Monte Carlo.

Nu ska fixa all text till första scrapbooking albumet, det är bara text kvar sen e det färdigt :) en sista genomgång bara !
Nu har jag bara 4 lediga dagar kvar, så jobbar jag i 2 veckor och sen ledig i 5 veckor till ;)
Då är det iofs 2 veckor i USA med ;)

Nu ska jag skriva lite ;) sen kolla på Junior Masterchef USA när dom ska göra beef Wellington ;)
Puss <3

Av Alexandra Ekdal - 19 januari 2014 11:40

Halloj :) sitter och kollar på mastefchef och scrapbookar :) har ju några album att göra :)
Men det är bara kul :) nått jag längtar efter är att får göra albumet som ska innehålla alla bilder från USA .. Gud va kul det ska bli att göra :)

Just nu håller jag på med Disney on ice bilder , å det är 4 barn som ska ha var sitt album ;) ni fattar ju..

Nu ska jag fortsätta :) hörs sen :) puss

Av Alexandra Ekdal - 18 januari 2014 21:32

God kväll :) sitter i soffa med lite mys som Wilma skulle säga ;) Lördagsgodis alltså och en bra film ^^,
Har suttit och scrapbookat hela dagen i princip! Man blir både trött i huvudet och trött i kroppen efter några timmar i soffan med allting framför sig :) men det är kul. Det värsta är att jag måste för minska typ alla korten , och det brukar jag aldrig göra. Så det tar lite längre tid och mer koncentration än det brukar :)

Nu sitter vi och kollar på Parker, skriver en recension sen om jag orkar :) Puss :)

Av Alexandra Ekdal - 18 januari 2014 16:28

Nu e det dags å laga mat! Håller med massa scrapbooking och jag som trodde detta skulle gå snabbt, det gör det inte, alla kort, nästan alla, måste skäras ner . Å det är typ 60 kort ! Men nu ska jag laga mat. Snitzel med potatishalvor och kantarellsås ;)

Så här ser mitt vardagsrum ut just nu. Och ja, jag kollar på lilla sjöjungfrun ;) puss

Av Alexandra Ekdal - 18 januari 2014 10:34

God morgon :) hur mår ni? :) jag har precis ätit frukost , rester från igår ;) men maten va godare igår faktiskt .. Idag ska jag scrapbooka massor !! Måste posta breven oxå men jag har inga adresser och mamma e segare än segast !

Idag är det bara skit på tv så får bli massa filmer ;) vägrar gå längre än till affären å hem.
Funderar på vad vid ska äta idag oxå. Har inte så mycket inspiration .. Några tips?

Nu ska jag börja greja lite :) puss hörs sen :)

Av Alexandra Ekdal - 17 januari 2014 19:39

Middagen blev såå god! Kyckling enchiladas :) så gott och sååå enkelt! Och godkänt av sambon ;)
Du behöver till ca 4 (stora eller 6 små):
500 gram kycklingfilé
1 rödlök
1 påse tacokrydda
1 burk tacosås (styrka väljer du själv)
1 burk créme fraîche
1 påse riven ost
1 paket tacobröd (jag hade ett 6 pack)

Sätt ugnen på 250 grader. Strimla kycklingen. Skala löken och gör klyftor. Stek löken och kycklingen ihop. Krydda med salt, peppar och tacokryddan. Tillsätt vatten och låt koka i 5-10 minuter. Under tiden så blanda tacosåsen och créme fraîche. Ta ett bröd, bred på tacosåsblandningen, på med kycklingen och löken vik ihop och lägg i en ugnsfast smörad form. Strö på osten och in i ugnen i ca 10 minuter. Servera med en god sallad :) Enjoy !

Av Alexandra Ekdal - 17 januari 2014 17:56

8 inbjudningskort klart ! Äntligen! Dags att börja på maten. Sen ska jag städa av när maten står i ugnen.
Jag är nöjd! Så då får mamma helt enkelt vara nöjd !

Ovido - Quiz & Flashcards