Alexandra Ekdal

Alla inlägg under januari 2014

Av Alexandra Ekdal - 17 januari 2014 15:21

Sitter å håller på med mammas inbjudningskort så nu måste jag bara få det godkänt av tanten oxå. Men jag tycker det blev bra så ja , det blir nog så ;)
Kanske varierar lite , kom på en annan grej nu med ;)

Av Alexandra Ekdal - 17 januari 2014 11:21

God morgon. Hoppas ni har sovit gott, för det har jag. Vaknade så klart när Bobbys klocka ringde och när han gick in i sovrummet och typ greja med plånboken eller va han nu gjorde..
Men somnade om ganska snabbt igen och vaknade runt 10 :)

Ska snart gå upp å göra frukost .. Sjukt deprimerande väder idag. Jävla snö! Snön e liksom en månad försenad! Jag hoppas verkligen skiten försvinner .. Skulle lätt kunna boka en sista minuten resa nu å bara komma undan snön..

Sluta klagat ;) nu ska jag dra på mig pyjamas och göra frukost sen börja göra inbjudningskort ;)

Puss och kram :)

Av Alexandra Ekdal - 16 januari 2014 21:34

God kväll på er . Nu sitter vi i soffan efter lite simning och vattengympa, måste säga att aquapower är roligare och sååå mycket jobbigare. Inte så konstigt när medelåldern är 150 år på vattengympan på torsdagar.
Kom precis på världens bästa grej. Ena veckan kan jag gå på vattenarobic på tisdagar och sen simma torsdag eller fredag. Och varannan vecka så simmar man måndag eller fredag och går på aquapower på onsdagar :) tyckte jag va en väldigt bra ide!

Så får det nog blir ;) nu tänker jag snart gå och lägga mig och hoppas på att få sova riktigt jäkla bra i natt. För natten till idag så va jag uppe på toa, sen kom wilma ner för hon hade drömt en mardröm och när hon väl har lagt sig så ska Stina hoppa upp i sängen men ramlar ner. Tur hon landade ganska mjukt. Sen ringde mammas klocka. Sen skulle hon väcka Wilma och säger "Wilma, Wilma, det är dags att vakna nu. Wilma, det snöar ut."
Och då svarar Wilma "mamma, om det snöar idag ska det regna imorgon då?" Sen gick hon upp!

Så det ska bli galet gott att få sova i sin egen säng i natt.
Sitter å kollar på Inglourius Basterds (stavning??)

Jaja :) hörs i morgon! Puss och kram :)

Stina tvättade Kevins öron igår x'D

Av Alexandra Ekdal - 16 januari 2014 16:25

Seriöst är vinter här för å stanna? Annars kan den ju försvinna pronto! Sjukt kallt ute och jag vill helst inte gå utanför dörren. Men ska iväg å simma och gå på vattengympa :)

Har precis sorterat 314 kort så nu har jag å göra några dagar fram över :) men ska börja med mammas inbjudningskort som måste postas senast på måndag. Så jag har å göra i helgen :)

Nu ska vi dra oss :) puss på er

Av Alexandra Ekdal - 15 januari 2014 19:13

Hej på er :) ligger i soffan och kollar på family guy. Det är slappt å vara barnvakt när ungarna tar hand om sig själva ;)

Idag va jag och Charlotte hos Matilda och planerade Usa :) så nu har vi en plan iallafall och allting är bokat och betalt. Så ja vi har spenderat typ 10000 kr ;) det va typ 9800 kr typ ;) men då har vi bokat 2 sevärdheter i Miami, Seaquarium och Miami Combo , den håller på i 9 timmar ... Så vi får se typ hela Miami :) plus en båt tur i Everglades :)

Sen har vi bokat en musikal, Mamma Mia :D
Och köpt New York Pass så vi kan gå in på typ alla attractioner utan å betala där ;) plus att vi kan gå före i kön ;)
Bilen är betald och ja :) nu är allting verkligen klart! Vi har 2 saker att boka när passen kommer ;)

Men det känns så jäkla skönt nu när allt är klart! Nu kan vi bara slappa och sen packa å åka :)

Ska bli så nice!
Nu ska jag slappa i soffan å bara ligga kvar här tills det är dags att gå ut med vovven ^^,
Puss !

Av Alexandra Ekdal - 14 januari 2014 21:24

Nu sitter man äntligen i soffan efter en trevlig dag :) träffade bästa Nea i ullared och satt å tjötade en bra stund :) helt underbart å prata om allt mellan himmel och jord ! Måste ju bara bli bättre på att träffas tycker jag :)

Sen hem till mamma å småttingarna som inte är så små längre.. Skicka iväg Kevin på träningen och pustade ut 5 minuter innan det va dags å rasta vovven och sen åka till morbror m. familj och lämna lite grejer å tjöta lite :) och myste med Stoffe med så klart :)
Sen fick jag å wilma lite panik för vi visste inte om kevin hade med sin nyckel , så fick skynda oss å köpa mat och sen skynda oss hem. Ja då va ungen inte ens hemma. Vi hann ju vara hemma typ 15 minuter innan han kom hem. Jaja sen lite läxläsning på det och nu ligger dom i sina sängar och ska sova!

Grannarna har tydligen hittat en jävla stereo anläggning och hela huvudet dunkar.. Suck!
Får bara dåliga vibbar när sånt händer. Speciellt när vi bodde i Älvsered, det va fan inte kul! Men nu har vi bara ungar som lever djävul..

Nu ska jag slappa å kolla på tv :)
Puss :)

Av Alexandra Ekdal - 14 januari 2014 10:35

God morgon :) sovit gott? :) det har jag, men vaknar allid till av Bobbys väckarklocka för den låter dels as högt och sjukt jobbig signal ! Men somnar om fort igen. Det är bara det att jag drömmer så sjukt konstiga drömmar då. Nu kommer jag inte ihåg va jag drömde idag. Men för några dagar sen så drömde jag om min bil och att bobby hade kvaddat den.. Sjuk dröm måste jag ju säga!

Jag ska strax gå upp å duscha och sen greja lite här hemma. Sen ska jag ta en fika med Linnea innan jag åker ner till Varberg :)

Så ser dagen ut idag :)
Nu ska jag kolla klart på private practice :) puss

Av Alexandra Ekdal - 13 januari 2014 18:29

Harregud, jag insåg precis att hela min receptbok, eller pärm rättare sagt, består nästan bara av kyckling, alla huvudrätter då så klart.. Nu snackar vi typ 80% är kyckling recept.
Galet så i helgen ska jag pröva ett recept jag inte gjort innan.
Det blir enchiladas med kycklingfyllning :) tror det kan bli grymt gott :) lägger in receptet när jag har prövat det ^^,

Nu ska jag snart börja på maten :) idag blir det spagetti och köttfärsås .. Ska försöka komma på nått gott å göra imorgon när jag har dom små skitungarna :)

Nu ska jag inta köket :) puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards