Alexandra Ekdal

Alla inlägg under januari 2014

Av Alexandra Ekdal - 7 januari 2014 13:28

Allvarligt talat, hur mycket skit är det tillåter å spara på?? Just nu ser det ut så här på vårat vardagsrums bord:

Gått igenom alla lådor med skit! Ändå finns det knappt nått å slänga!
Det är helt sjukt! Jaja! Hoppas det kan bli liite bättre i garderoben nu! Galet mycket grejer. Alla mina scrapbooking grejer, 2 resväskor m.m.m.m
Bara till å fortsätta! Sambon ska ha mat när han kommer hem om 2,5 timme!
Puss så länge :)

Av Alexandra Ekdal - 7 januari 2014 11:13

Hej på er :) tisdag idag. Antar att det är många som börjar jobba idag :) själv är man ju ledig till helgen vecka 4 :) lite tråkigt men ändå rätt gött :) tar väl en vecka så är man uttråkad sen ;)
Bobby började jobba idag med. Och när hans klocka ringde så fick jag typ panik! Vilken jäkla ringsignal. Ja vakna gjorde vi ju, men jag somnade om efter en stund. Harregud! Att man inte fick en hjärtattack det är ett under. Helt galet!

Sen drömde jag en så sjuk dröm.
Vi va massa folk som stod på fotbollsplanen vid håsten( trönninges fotbollsplaner) och det är mitt i natten och extremt stjärnklart. Alla står och kollar upp i himmelen och sen börjar folk ropa "kolla alla stjärnfallen" sen inser många att det är ju inte alls stjärnfall det är ju massa flygplan och i samma veva så ser jag att ett plan håller på å störta. Så jag säger till alla å springa, många får för sig att klättra över ett högt staket. Jag springer och till skolan och hämtar syskonen i skolan och hör en explosion och helt plötsligt brinner det i skolan oxå och jag känner att jag måste få ut allt folk. Skriker att det brinner och dom måste ut! Sen kommer jag på att min bil stod ju på fotbollsplanen .. Får panik över att min lilla blå är helt förstörd.

En helt sjuk dröm måste jag ju säga. Nu ska jag strax gå upp och äta frukost och fixa lite :)
Puss på er :)

Gammal bild ;)

Av Alexandra Ekdal - 6 januari 2014 22:41

Min aptit börjar nog komma tillbaka.. Ligger å planerar veckans meny och en sak jag ska pröva i veckan är å göra mina berömda ( bobby tycker dom e super goda;) kycklingpaninis fast med lite andra ingerdienser..

Jag brukar ta en grillad kyckling, stycka å hacka ner den. Ta ett paket bacon , klippa å steka det. Blanda med en burk vanlig créme fraich och Santa Marias BBQ spice och chili (tror jag den heter) blanda alltihopa.

Ta frallor eller ciabata bröd. Går nästan med vilket bröd som helst bara det går å dela, som en baguette.

Ta en färskost du gillar, jag har vitlök och örter och Bobby taco. Smöra insidan av brödet på båda sidor i med fyllning och på med tomat och ost..

Men, nästa gång ska jag pröva med å blanda ner Västerbottenost i röran innan den ska in i ugnen :) tror det kan bli gott!

Sen in i ugnen 200 grader i 15 minuter! Servera med eller utan sallad , och lite vitlöksdressing! Mums!
Dom e till och med godare dagen efter ;)
Lycka till och smaklig måltid!

Av Alexandra Ekdal - 6 januari 2014 19:40

Idag har inte varit en rolig dag. Visste mått toppen och fick i mig mat och det va HUR gott som helst! Min älskling kan han :) Att den inte har varit rolig är för att jag har tvättat och gjort i ordning hemma. Måste typ damma och dammsuga imorgon. Ska inte ner till Varberg i veckan, så jag har all tid i världen i morgon med att städa och troligtvis städa bort julen. Är liiite trött på det nu. Men samtidigt för lat för att ta bort det. Men när man ser att alla grannar har tagit bort typ allt så är det nog dags faktiskt :)

Granen får väl stå kvar inne ett tag till.
Hmm, skulle skriva nått men kommer inte ihåg va det va ;) Jaja.


Fick lite beslutsångest nu när jag såg att både MasterChef sverige börjar idag och att det är MasterChef Australien oxå.. Hmmm....... Det är väl iofs bara audition idag i svenska.. Vi får se vad det blir ;)


Har suttit och valt ut massa kort som ska beställas. Nu är det bara Disney on ice bilderna oxå. men dom har jag ju inte än ;) så det blir liiite svårt :P


På fredag ska jag hämta min lilla fis i Ullared så ska vi shoppa lite :) Blir massa mys och sen blir det ju massa kul när vi ska till Göteborg på lördag . Lite synd att lillebror inte tycker sånt är kul. Finns inte så mycket att hitta på med en 11 årig lillebror som typ vägrar lämna lägenheten om det inte gäller fotboll eller innebandy :P Det löser sig nog ska vi se :)


Nu ska jag kolla på masterchef :)
Puss på er hörs i morgon :)

Av Alexandra Ekdal - 6 januari 2014 11:22

Hej på er.. Ligger kvar i sängen fortfarande men ska strax gå upp. Idag blir det lite avstädning och tvätta som gäller. så länge jag orkar dvs ;) men tvätten sköter ju sig självt. Sä det blir till å plocka av och röja undan , för här ser ut som hej kom och hjälp mig!

Ska fota mina orkidéer idag med tänkte jag :) det va ju ett jäkla tag sen nu. Ska även märka dom med nummer så jag vet vilka som är vilka ;)
Annars händer inte så mycket idag faktiskt. Skönt samtidigt. Då kan kroppen få vila!

Dags å gå upp å äta frukost kanske.. Får försöka :) puss!

Av Alexandra Ekdal - 5 januari 2014 22:31

Nu ska jag försöka sova efter att ha fönstershoppat lite ;)
Har blivit lite smått beroende av kokböcker av nån anledning ;) gärna av kända personer med :) så när lönen kommer så ska jag nog köpa Tina Nordströms - Hur du enkelt lagar min allra godaste mat ..

Stannar hemma imorgon med, är ju bara inventering och den va frivillig så förlorar ju inget på det egentligen. Men så är det, bättre å vila ordenligt så man blir frisk snart! Nästa helg är det disney on ice och då ska lilla Wilma sova här , lika bra å bli frisk istället för att stressa kroppen med å jobba..

Vi hörs i morgon hörreni :)
Puss och god natt!

Av Alexandra Ekdal - 5 januari 2014 14:03

Jag hatar å vara sjuk.. Får så sjukt dåligt samvete när man inte är på jobbet.. Men jag går liksom till jobbet trots att jag känner mig som en zombie och mår piss. Jag åker hellre dit visar att jag vill, men det slutar ändå med att jag får åka hem för att jag mår så dåligt och inte orkar vara där! Förra året va jag inte sjuk en enda gång. Eller förkyld men inte så jag behövde åka hem..

Hoppas det är första och sista gången i år som jag åker hem från jobbet sjuk. Usch!
Men fick höra av våran arbetsledare att jag inte är den som ger upp i första taget! Å det är ju skönt å höra!

Så nu stannar jag hemma imorgon med, va ändå bara inventering i morgon.. Det enda jag tycker e synd e att jag hade sett fram emot att i att komma till jobbet i mysbyxor ;)
Jaja!

Nu vill jag bara må bättre! Så det blir massa vila nu :)
Ligger å kollar på Step Up revolution :)

Puss :)

Av Alexandra Ekdal - 5 januari 2014 07:26

Hej på er. Hur mår ni? :) jag vågar helt ärligt inte känna efter, men jag har fått sova hel natten men inte kunnat ligga på mage. Men rygg och sidorna har gått bra. Så jag vet inte riktigt vad detta är/ har varit. Men jag mår inte illa och jag e inte yr men magen låter som jag vet inte vad, typ en kran eller nått. Hoppas det ger med sig.
Tänker inte stressa på jobbet idag, det får bli som det blir.

Får väl dricka upp min dricka och borsta tänderna och sen åka.
Hörs senare :) puss

Ovido - Quiz & Flashcards