Alexandra Ekdal

Alla inlägg under januari 2014

Av Alexandra Ekdal - 4 januari 2014 21:17

Sjukt sugen på iskall päronsaft, bara det den saften vi hade hemma har jäst så den gick ju fan inte å dricka :( så det fick bli passionsfruktsjuice istället. Det går det med. Det va sjukt skönt med en dusch oxå.. Meen ett varmt bad hade varit bättre. Så nästa gång vi flyttar, vilket förhoppningsvis blir till hus när det nu händer, så SKA vi ha badkar! Vissa dagar vill man bara krypa ner i ett varmt bad å bara ligga där..
Jaja, drömma kan man ju ;)

Nu ska jag snart gå och lägga mig..
Puss

Av Alexandra Ekdal - 4 januari 2014 18:54

Så har jag fan hellre halsfluss och feber än å ha ont i magen.. Nu tror jag iofs att jag e hungrig med tanke på att jag har ätit en halv fralla och lite rockyroad på hela dagen men samtidigt har jag sovit bort halva dagen oxå.. Somnade vid 13 vakna vid 14, sen somna om vid 15.15 ca å vaknade 16.45 Sova är sjukt gott! Så jag ska äta, duscha, läääänge, sen ska jag nog lägga mig i sängen igen. Känns som det behövs. Så man är pigg och kry till i morgon :)

Dagens middag blir fylld kycklingfile med pommes. Gooooott! Hoppas jag..
Men nu är det mer kramp i magen än illamående ont i magen. Så hoppas det hjälper med lite mat!

Sjukt tråkiga inlägg idag, men e man sjuk så är man ..
Puss

Av Alexandra Ekdal - 4 januari 2014 11:46

Jaha, då ligger man i sängen hemma å mår piss typ.. Inget kräk än iallafall. Hoppas det håller sig borta! Mår man bättre ikväll/eftermiddag så kanske man kan jobba i morgon. Skulle ringa vid 15 men har inte vågat rör mig så mycket just nu /: så jag ligger väl kvar här ett tag till!
De enda jag får i mig just nu är cola, positivt eller negativt det beror på hur man ser det..

Hoppas på å må bättre i morgon..
Puss!

Av Alexandra Ekdal - 4 januari 2014 06:25

Vaknade med illamående och sitter nu vid köksbordet och försöker få i mig lite dricka. Går ju sådär. Vill ju inte direkt vara hemma hela helgen blir så jäkla dyrt.. Så jag försöker ta mig till jobbet så får man se sen. Har ju inte spytt än , så det kan väl säkert bara vara att kroppen inte e van vid att gå upp såhär tidigt..

Måste försöka göra mig färdig nu iaf..

Av Alexandra Ekdal - 3 januari 2014 21:31

Hej på er :) hur har eran fredag varit? :) jag har jobbat hela dagen och kände inte det minsta för att jobba idag egentligen.. Men det är ju lättare när man väl kommer dit. Tur att matilda och charlotte jobbade ;) blir ännu lättare då :)

Ingen av oss förstår att vi på riktigt ska åka till USA, jag får nästan nypa mig i armen varje dag för å fatta det.. Det är helt sjuk! Ska bli såååå otroligt roligt :) vi ska snart ha en dejt och gå igenom allt vi vill göra å göra typ ett "schema" vad vi ska hinna med å göra typ :) det blir massa :) shopping, sightsing , musikal, äta god mat å ja allt man måste göra :) miami känns det som vi har liite mer tid i jämfört med i new york :)

Åh vad jag vill åka nu! Nu, nu, nu!!
Sitter och kollar på Jägarna, och jag funderar på hur fan jag ska orka gå upp kl 6 imorgon.. Blir nog bra ändå! En latte så ska jag nog orka upp :)

Hörs i morgon och trevlig helg :) puss på er :)

Av Alexandra Ekdal - 2 januari 2014 22:18

Sitter i soffan å kollar på nån pysksjuk äcklig film.. Inte den bästa jag har sett. Men har ändå suttit och gjort annat.. Har gjort färdigt kalendern för i år, är typ för snål för å köpa en så gör en egen ;) skit smidigt och billigare ;)

Sen har jag gått igenom vilka tävlingar jag ska köra, verkar lösa sig ganska bra i år med :) bara lördagen i skene jag behöver ta ledigt :) hoppas det löser sig. Hade väl velat köra lite andra banor men har inte riktigt råd å ta ledig hur mycket som helst. Å så e det ju. Men 8 kanske 9 tävlingar blir det i år :) typ 5 olika banor eventuellt 6 ;)
Mycket beror på ekonomi och hur det lägger sig med jobbet oxå :)

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig för jag ska tydligen upp å jobba imorgon :( hur kul va det då? Tur Charlotte och Matilda jobbar i morgon så har man lite roligt sällskap iallafall :)

God natt sov gott så hörs vi i morgon :)

Av Alexandra Ekdal - 2 januari 2014 11:18

Redan andra januari ;) snacka om att jag somnade gott i går! Sov till tio över tio idag har nu fått stressa för vi ska ner till Halmstad ! Så jag sitter å äter rostat bröd med jordgubbssylt och ost och en latte å juice till det :) gott!

Vi hörs nog lite senare hörreni :) puss :)

Av Alexandra Ekdal - 1 januari 2014 19:49

T R Ö T T ! ! Ligger i sängen spymätt och svin trött.. Men guu vad kul vi hade igår :) god mat och trevligt sällskap :) det är allt man behöver ha på nyårsafton så blir det inte så överdrivet :)
Till förrätt fick vi fylla crustader ,det är nått slags skal eller va man ska säga som va fyllda med bacon , västerbottenost och typ samba oleke :) sjukt gott :) sen blev det kyckling inlindad i serano skinka med rosmarin och massa vitlök. Potatisgratäng och sallad till :)
Till efterrätt fick vi kladdkaka med smält nougat på :) så gott!! Bobby åt 4 bitar ... Och han brukar aldrig ta mer än max 2 ggr..

Efter lite folkracefilm och smälta maten så va det dags å spela poker :) jag sa från början att jag kommer åka ut först! Meeeen, jag blev 2:a ;) Kristian vann och Jenny blev 3:a, tror jag det va :) fick avbryta mitt i allt för att fira in det nya året med raketer :)
Sen va det bara till å fortsätta :) halv 3 var spelet slut :) å vid 3 tyckte vi att det va dags att gå å lägga oss :) vi skulle ut i garaget i morse nämligen :)

Vi sov i min morfar hus och hans säng är så hård att jag har ont i varenda kroppsdel idag. Helt sjukt! så jag har inte sovit jättebra i natt.

Men vaknade vid halv 11 idag och gjorde oss i ordning packade ihop våra grejer. Gick in till min morbror å käkade frukost och sen gick vi ner till garaget å svetsade på 99:an :) blev ett hjulhus och lite i kofferten.. Men det är en hel del kvar å göra fortfarande..

Tänkte precis fråga om det är för tidigt å somna vid 20 men Bobby ligger å snarkar jämte mig nu och har gjort de i ca 15 minuter nu. Så somnar jag så jaja :)

Imorgon blir det nog halmstad verkar det som :) ganska nice förutom att gå upp mitt i natten typ >.< blir nog bra
Ändå :)
Nu ska jag kolla klart på Masterchef Australien :)puss och kram och God fortsättning på er :)

Ovido - Quiz & Flashcards