Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Alexandra Ekdal - 5 juli 2013 21:33

Jag har fundera länge på en grej. Och det är hur man kan tillåta sig själv att gå upp så mycket i vikt att man knappt kan gå eller måste ha saker att stötta sig mot? Jg vet att jag inte är en Victoria Secret Modell men jag skulle ju aldrig kunna med att bara sitta och äta och äta och äta.. Jag menar man borde väl märka själv när kläderna inte passar längre och man måste köpa större och större. Jag vet hur det är men aldrig att jag har varit så stor att jag knappt kan ta mig framåt. Detta är absolut inget personligt till någon, det är bara en tanke jag inte kan få svar på. Visst det kan bero på sjukdomar m.m Men hallå!? Nån gång måste man väl inse det själv och vilja ändra på sig? Jg önska jag hade hittat inspirationen till att verkligen gå ner i vikt, men i år har jag verkligen inte gjort det.

En annan sak jag som slog mig på jobbet idag är hur föräldrar bara "sitter och tittar på" medans deras barn blir större och större? Såg en familj idag och visst föräldrarna va inte så värst små heller men barnen kan va varit mellan 8-12 max! Och dom va stora. Det va hemskt att se.
Som sagt jag är ingen supermodell som är gjord av skinn och ben, men allvarligt jag e fan inte så jävla stor så man måste leva i mysbyxor för att ingenting annat passar.

Nu e det cakeboss och sen Say yes to the dress. Sen sova.
Puss och kram!

Av Alexandra Ekdal - 5 juli 2013 20:13

Sitter här i soffan mätt och belåten. Och som vanligt när jag är uttråkad så läser jag massa bloggar. Gick in på Paows blogg och läste hennes senaste inlägg. Inlägget handlade om 4 tjejer som hade förlorat sin bästa kompis i cancer. Så dom har spelat in en video och jag har suttit och kollat på denna videon nu och bokstavligt talat gråtit mig igenom nästan hela filmen. Varför ska barn lida? Varför ska cancer finnas? Varför hittar man inget ordentligt botemedel? Jag HATAR cancer. Det va cancer som vann över min mormor och min farfar.

Tycker alla ska ta sig tid och kolla på denna videon:
http://www.youtube.com/watch?v=lNbyrYy9iWo
Här är deras hemsida : http://www.juliaresan.se/

Nu inser jag verkligen hur viktigt det är att verkligen uppfylla sina drömmar.
Nästa år ska jag uppfylla min !
Glöm inte att ta vara på tiden, en dag är det försent!

Av Alexandra Ekdal - 5 juli 2013 17:50

Då är man ensam hemma ikväll. Älsklingen är troligtvis i Vetlanda nu. Å jag ska hugga tag i dammsugaren innan jag börjar på maten :) så idag blir det tacomys och sen kladdkaka framför tvn å kanske om jag orkar lite scrapbooking. Ska ta en låååång dusch oxå :)

Det har varit en pina att jobba idag. Vågar knappt skriva det men det börjar förhoppningsvis lätta lite nu. Kliar fortafarnde som satan i näsan men what to do?! Så mina räddare idag är nässpray och ipren!
Nä nu ska jag få nått gjort, har dock redan diskat, plockat i ordning och slängt alla kläder i tvätten. Ska bara vika tvätt och dammsuga oxå ;) mer effektiv i det här husshållet får man leta efter ;)

Puss så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards