Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 17 november 2013

Av Alexandra Ekdal - 17 november 2013 22:51

Time to get some sleep!
Imorgon börjar näst-sista veckan med 6 jobbdagar! Tror inte ni förstår hur skönt det kommer å kännas när dom veckorna e över å man kan spendera mer tid hemma än vad man gör på jobbet..

Helt sjukt!! Nått som e sjukt med e att jag har ställt klockan på 08.00 bara för att kunna kolla klart på de två sista avsnitten på PLL ;)) tur man börjar 11 imorgon ;)

Puss och kram <3

Av Alexandra Ekdal - 17 november 2013 18:49

Jo det kan man ju säga med säkerhet! Vakande vid 10, gick upp, kollade ett avsnitt av PLL och sen gick jag till affären med en omväg, va sååå skönt ute, började fundera på om jag hade sovit bort hela vintern och vaknat i mars månad! Men samtidigt längtar jag massor till julen å få pynta å göra julgodis, så träffa mina tjejor som kommer om 3 veckor och sen så kommer jobbartjejorna veckan efter det! Såå mysig månad december kommer att bli!

Efter affären så har jag bara legat å latat mig i soffan . Tyckte jag att jag va värd efter allt jag gjorde igår. Sen blev det pappas kebabpaj till middag. Efterrätten blev chokladpraliner som bobby hade fått när han va på chokladprövning i torsdags. Den ena va med getost och mjölkchoklad, den andra va en mörkchoklad med blodapelsinsmak och den tredje å godaste var en med vitchoklad och passionfrukt fyllning. Såååå good!

Det sjuka var att i torsdag låg jag å tänkte på om man kan göra en pralin med passionsfrukt. Dock va min tanke bara att smälta choklad hälla det i en form och sen lägga i färskfrukt. Fråga mig inte hur det skulle gå till men jaa..

Ganska gött å bara ligga i soffan när man har sovit till halv skumt hela natten. Vet inte om det har varit fullmåne natten till idag . Men det är fullmåne nu! Ena drömmen i natt va att jag borstade tänderna och helt plötsligt tappde jag halva hörntanden och försökte trycka tillbaka den typ hela tiden.

Andra drömmen jag kommer ihåg var att när vi ska åka till usa så håller vi på å missa flyget å att jag inte hade packat. Så jag åker ner till mamma i snöstorm för att typ ta hennes kläder å sen ska jag hem igen å då är vädret ännu sämre och så får jag inte tag på Matilda eller Charlotte och tiden går å vädret blir sämre å sämre, och av nån anledning så har jag wilma å 2 andra barn i baksätet. Vi åker på bredsladd i ALLA kurvor på nån väg jag aldrig har kört. Kommer ihåg att jag ringer morfar å frågar om han kan köra oss till landvetter å att flyget går mellan 14-15 nångång. Helt sjukt konstig dröm!
Med tanke på att vårat flyg går 11.30, eller ska gå 11.30 från Sverige ;)
102 dagar kvar!!

Nu ska jag fortsätta kolla på tv sen ta mig en varm dusch!
Puss å kram

Ovido - Quiz & Flashcards