Alexandra Ekdal

Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

Böcker i min bokhylla

Av Alexandra Ekdal - 18 januari 2015 20:00

Jag har av någon anledning väldigt lätt för att köpa böcker. Dock är jag inte lika bra på att läsa dom då dom oftast står i bokhyllan 6-18 månader innan jag börjar läsa dom. Det är nog för att jag brukar ha mina läsar perioder och då oftast under våren och sommaren när man kan sitta ute på altanen och läsa i solskenet. 

Vilket jag saknar grymt mycket nu kände jag när jag skrev den meningen.

Sen är jag en sån person som har ganska höga krav på boken. Den ska inte vara för tjock, den ska vara ganska lättläst, det får helst inte komma in massa nya personer i varje kapitel och den ska vara spännande och ja bra helt enkelt ;) Jag tycker ofta det är dom första sidorna som avgör om boken är bra eller inte. Händer det mycket? Är det spännande nog? Ja frågorna kan bli många. Men idag när vi va på Gekås så köpte jag uppföljaren till Divergent. Filmen e ju sjukt bra, så nu åter står det och se om boken är lika bra. 

Här är iallafall det som är nytt i min bokhylla.

Bild 1:
Ni Älskar Dem Inte av Belinda Bauer

Vecka 36 av Sofie Sarenbrant

Ingen lätt dag - En unik rapport inifrån specialstyrkan som dödade Usama bin Ladin av Mark Owen

Divergent av Veronica Roth

Insurgent av Veronica Roth , uppföljaren till Divergent.

Skumtimmen av Johan Theorin
Sankta Psycho av Johan Theorin


Bild 2:

3096 Dagar av Natascha Kampusch

Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory

Åttio dagartriologin av Vina Jackson

När ingen annan ser av Duncan Fairhurst

Inspärrad av Teresa Cooper

14 år till Salu av Caroline Engvall

Sandmannen av Lars Kepler

   

Så ja ni förstår ju ;) Detta är typ 2/3 delar av alla mina böcker så jag har inte läst så mycket =) Men nångång så. Tänkte börja på Åttio Dagar Gul  i kväll efter Gotham. Så får vi se om dom går att jämför med Femtio Nyanser , tror knappt det men det kan bli spännande. 

Och snart kommer ju Femtio Nyanser på bio med ;) 
Nä nu ska jag göra ett inlägg till sen ska jag sortera bokstäver ;) Hörs :D





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Ekdal - 14 mars 2015 16:59

Haha va  hemskt det lät, men det är faktiskt så att jag har bestämt mig för att flytta min blogg nu. Den kommer hamna på Nouw.com istället. Just för att denna bloggportalen står stilla i utvecklingen och man får inte respons från ägarna. Så ja. Dags ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 20:21


Nu har jag läst ut andra delen av trilogin Åttio Dagar. Det står på omslaget att "Du som gillade Femtio Nyanser kommer att älska.." Fast det borde stå tvärt om ;) För dessa är bra men femtio nyanser är BÄST! För denna serien är råare och har ett hård...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 17:38

En fredag när man fått gjort mycket är en bra fredag :) Jag har ju typ ALDRIG varit ledig en fredag så det är lite extra skönt faktiskt ;) Så idag har jag varit i Kinna å hämtat passet, handlat i Skene, storstädat hela lägenheten. Spisen har kommit ...

Av Alexandra Ekdal - 13 mars 2015 10:14


God morgon på er :) Idag blir det en snabb sväng till Kinna för att hämta pass och handla . Funderar på vad man ska laga för god mat idag när våran nya spis kommer! Fattar ni hur lycklig jag är just nu! Väntat 5(!!!!) veckor på en ny spis och nu komm...

Av Alexandra Ekdal - 12 mars 2015 19:20


Hej på er :) ligger i soffan å kollar på SOS sommar. Dagen började med spa med tjejerna , vi va på strandbaden och det va bra :) Det va olika stationer man gjorde och det va mysigt men det mysigaste va ju helt klart relax rummet med eldstaden :) där ...

Ovido - Quiz & Flashcards