Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Alexandra Ekdal - 27 januari 2015 19:00

Varför skaallt man drömmer om kosta så mycket?

Jag vill  resa så gott som jorden runt. 

Bygga hus.

Köpa ny bil. 


Ja det är mycket man vill göra. Men hur ska man hinna och framför allt ha råd? Allting är så sjukt dyrt.

För en  vanlig "Svensson" gäller det väl att  spara och spara och spara, till slut har man väl råd antar jag. 

Och  ni som tänker "Man kan ju ta lån på banken!" Ja det kan man, men är det värt det? NEJ. Till hus ? JA. Men vem för mig som typ på riktigt är LIVRÄDD för lån, så finns det egentligen inte i min värld. Jag får näst intill panik av att tänka på att jag måste ta lån för att kunna köpa hus. Och det är inte nyttigt heller. Men men. 

Vad är min nästa dröm då? 
Usa har ju gått i uppfyllelse och nu tror jag fakstik att nästa resmål går till Jamaica :) Men det dröjer väl ett tag till.
Nästa resa går till London med Matilda och Charlotte :) Ska bli såå kul :) Bara 79 dagar kvar ;) och vi har inte bokat flyg än ;) Haha :D

Puss

     

Av Alexandra Ekdal - 27 januari 2015 14:28

hej på er :) sitter i soffan med världens leende och har precis kollat på Walking in Sunshine. Musikal med massa musik från typ 80 talet .. Ni som inte har sett den , SE DEN!
Sitter här och drömmer mig bort till värmen och känner att ett äventyr utomlands i 25 graders värme och glittrande vatten hade passat mig så bra just nu!
Får jag bestämma så går nästa resa till Grekland eller Italien :) Sambon vill väl egentligen till Jamaica men det är svin dyrt å åka dit så får ta det när man har sparat in lite mer pengar!

Så sugen på å åka , typ gärna imorgon!
Nu ska jag röja lite och packa simkläderna och sen får jag väl snart börja på maten kyckling och pasta blir det idag!

Här kommer handlingen om filmen oxå:

Efter en kort men intensiv förälskelse har Maddie bestämt sig för att gifta sig med sin underbara italienska pojkvän Raf. Till bröllopet bjuder hon självklart sin syster Taylor. Vad Maddie inte vet är att Raf är Taylors semesterflört från ett par år tillbaka, och hennes livs stora kärlek.

Man sitter med ett leende nästan hela filmen och det är faktiskt musik som jag tror 90% av befolkningen har hört nångång!!
Puss

Ovido - Quiz & Flashcards