Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Alexandra Ekdal - 26 maj 2014 14:51

Nu blir jag fan lite trött på folk. Jag har läst på större bloggar facebook och intsagram att det är så jävla fel att SD hamnade i Eu-parlamentet, säger man så btw? Dom blev valda iallafall. Så får man läsa massa att folk är outbildade för att dom röstade på dom och att man skulle lyssna på historielektionerna i skolan och diten och daten. Men seriöst, det är ju inte direkt så att bara för att dom blev valda ska börja gasa ihjäl folk, för det är uppenbarligen det folk tror bara för att dom vill minska invandrigen. Jag är absolut INTE insatt i valen och vad dom olika partierna står för. Men det retar gallfeber på mig att folk tror att sverigedemokraterna ska ha ihjäl folk. För det är absolut inte det det går ut på. Så till alla er som påstår er att ha lyssnat på Historielektionerna i skolan. Hitler va uppenbarligen helt störd i huvudet och hade en jävligt förvrängd bil i huvudet. Och försökt

e få folk att tro att allt han sa va rätt. Att det bara skulle finnas 1 sorts människor och att ingen annan hade rätt att leva. Men så är ju inte detta fallet. Så sluta jämföra SD med Hitler för det är en jävligt dålig jämföring. 

Jag håller inte med allt SD står för. Men vi måste fan börja tänka på framtiden. Jag vill liksom inte ens bli pensionär i detta landet om det  redan är så jävla dåligt som det är nu. Jag blir påriktigt rädd när jag ser  hur allt går mer och mer åt helvete. Det känns så fel att alla andra länder som har det 1000 ggr svårare än vad vi har här ska få våra pengar och så lider våra stackar pensionärer som har slitit röven av sig för att kunna få en fungerande vardag. Alla pengar dom har skattat under alla sina år, är det inte deras tur att få tillbaka det? få ett "gott slut på livet" ? Visst det låter hemskt men dom har ju ändå dragit sitt strå till stacken. Men vad får dom tillbaka? Inte ett skit. Om dom sitter på hem får dom inga kokta ägg, dom får ingen sylt på pannkakor, maten är knappt varm. 

Men ändå sitter det folk som inte lyfter ett jävla finger och kan ha det SÅÅÅÅ mycket bättre. 
Fan va detta inlägget blev luddigt men jag måste fan få skriva av mig. 


Vag jag vill med det här inlägget är att folk ska öppna sina ögon och se det från båda hållen.  Inte bara från sitt egna. Det finns alltid 2 sidor av allt. Tänk på det. en vacker dag kanske det är just du som sitter i skiten. 


Nu ska jag strax gå och duscha. Sjukt onödigt men mitt hår är allt annat än frächt! 
Puss

Av Alexandra Ekdal - 26 maj 2014 11:05

Hej på er. Hoppas ni har sovit gott, det har jag. Dock vaknade jag av att Bobbys klocka ringde och han vaknade inte av det så jag fick putta på honom innan han fattade att det va dags att gå upp. Sen somnade jag om. Vaknade klockan 9 och tänkte fan om klockan bara är 8 nu, då går jag i bitar. men den va iallafall 9 =)  

Jag gick dock inte upp innan vi kvart i 10. Så det är rätt gött. 

Så nu är iallafall första maskinen tvätt snart klar och disken är klar. Jag vet, fint väder, men what to do? Jag jobbar liksom resten av veckan plus att jag ska till varberg i kväll. Så jag måste verkligen få städat idag. För här är verkligen ÄCKLIGT! 

Så nu ska jag damma av , sen dammsuga, äta frukost och sen ska jag  nog kanske hinna slappa i solen en stund innan det är dags att laga mat. 


Sitter och lyssnar på Hammefall oxå, det va några år sen sist. Men dom e ju fan bra! Jag måste bara säga att jag ÄLSKAR spotify. Så jävla smidigt! 

Nä jag får väl sätta fart nu så jag blir klar nån jäkla gång.


Vi hörs  kanske senare? :)
Puss så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards