Alexandra Ekdal

Alla inlägg under februari 2013

Av Alexandra Ekdal - 24 februari 2013 16:37

Imorgon så börjar verkligheten igen. Helt sjukt. Det har gått två månader sen man började jobba varannan helg och nu ska man börja jobba vardagar igen. Och denna veckan blir det fullt upp.
Måndag - jobb 8-17 sen handla med B
Tisdag - jobb 13-20
Onsdag-torsdag - kurs 8.30-16
Fredag ledig
Lördag - jobb 8-17
Söndag - jobb 6-15.
Så jag kommer ju vara helt slut efter denna veckan.

Snart blir det lite mat. Tacos med div tillhörigheter . Lite nachochips, dipp, grönsaker, mjuktbröd med ost i, svamp ;) blir nog bra ^^,

Puss

Av Alexandra Ekdal - 24 februari 2013 12:23

Här kommer lite bilder från våran resa i Egypten =)


Här är våran privata strand, som egentligen inte va så privat då folk verkade kunna gå in och ut på hotellet som ingenting. Och nej, dom bodde inte där. Lite konstigt kan jag ju tycka.



Ett "konstverk" gjort av handdukar.


Hurghadas största moské.


 

New Hurghada. Massa toma lägenheter för att ingen kan bo där. Inte smart att bygga upp en helt ny "stads del" och sen kan ingen bo där för man bygger discotek under alla byggnader. Så ingen vill bo där för det inte går att sova där, ganska förstårligt..


När vi hade en liten fika paus på ett typiskt egyptiskt cafe fick man pröva på att röka vattenpipa. Bobby gjrode det men inte jag. Usch! Nu har han fått pröva iallafall :)


Hibiscus blommor på hotellet :)


Tog en lite promenad längs med våran pir på hotellet :)


Man kan ju säga att det är ganska klart vatten :)


Havet =)


<3


På väg ut på Delfinsafari =D


Fick både sett dom i havet och simmat med dom :D Eller ja typ iallafall, dom simmade typ 5 meter under oss :)


När vi va i och snorklade så ville dom inte vara med oss, men sen när typ halva gruppen (som inte va flera mil iväg, kändes det som) kom dom tillbaka och våran lokala guide skrek "Hoppa ner, delfinerna kommer, skynda er. Hoppa i, hoppa i. På med cyklopet" Det va lite roligt :) men vi fick ju iallafall "badat" med dom, det fick inte dom andra ;)


Man såg revet ganska tydligt. Nu står jaghögst upp på båten och zoomar ner iofs ;)


Citadel Of Salah Al-Din


Mohammed Alis grav.


Utsikten över Kairo.


<3 Nilen i bakgrunden.


Cheopspyramiden, den va vi inne i oxå. När guiden sa att det va ett museeum, tänkte vi, varför inte, vi är ju ändå här. Så vi betalde 200 pund fick våra biljetter, och går in. Bara det att när vi väl börjar resan in i pyramiden så är det en backe som e så brant så jag vet inte vad. Det är så lågt i taket att man måste gå böjd hur länge som helst. "trappan" upp är liksom knappt 1½ meter bred och där ska man trängas med folk som ska upp OCH ner, samtidigt. När man väl kommer upp så är det ett helt svart rum, med en grav i. Men men, nu har vi gjort det.



Ser jättefejk ut men det är det inte ;)


Sfinxen och Cheopspyramiden.


Vi fick blommor av våran städare. Dom svarta blommorna är lite halv mysko. Men dom va coola.


Åkte i väldigt sletna lila converse ....


Kom hem i nya fräscha rosa ;)


 

Shoppingen ;)


Kommer mer bilder senare. Men dom ligger på mobilen och jag måste bara orka föra över dom till datan först :P

Puss 

Av Alexandra Ekdal - 22 februari 2013 15:02

Jaha ytterliggare en tråkig helg står på schemat. Inte lätt när saker och ting inte blir som det är bestämmt/sagt. Visst, vissa saker rår man inte för.

Nu har jag fått fixat lite här hemma. Men va ska man göra nu då?

Och ibland förstår jag inte att jag orkar med mitt eget liv. Varför ska mitt liv kretsa kring vissa personer?! Inget jag orkar med mer . Har kommit på lite grejer inför sommaren om det inte blir som man vill ;) en sak är ju att jag kommer ju inte vara hemma , men det är bara på planeringsnivå än så länge ;)


Nytt bord, ny blomma, ny kruka och nya ljusstakar ;)

Av Alexandra Ekdal - 20 februari 2013 22:57

Haha kan tydligen inte stava heller diskution = diskussion , men tog nån strak värktablett för min huvudvärk som typ har släppt nu, och den tog jag vid 8 ! Inte okej.

Jaja nu ska jag inte störa mer. Puss

Av Alexandra Ekdal - 20 februari 2013 22:44

Vi sitter och försöker lära Kevin hur man lagar mat. Jag menar 10 år så ska man kunna göra sina mackor, och kanske lära sig att göra enklare rätter, som makaroner och köttbullar. Så skulle jag förklara hur man steker köttbullar.

A: man sätter på plattan, sätter stekpannan på plattan, häller i lite smör och i med köttbullarna.
K: man tar frusna köttbullar och lägger dom i mikro !

Och det tyckte mamma va jättekul , hmm , inte konstigt inte någon av oss tycker det är tråkigt att laga mat ;)

Hittade lite grejer på ikea men visar det när det kommer upp hemma :) för snart ska jag krypa ner i mammas säng och för en gångsskull ha sovmorgon här! Wiiie.
Först kolla färdigt på Chicago fire :)
Puss
Här är lampan till vårat köksfönster :)

Av Alexandra Ekdal - 19 februari 2013 22:57

Nu är det dags att sova. Helt slut i kroppen efter denna dan. Fick städat och diskat och tvättat! Så nu är här nästan skinande rent ;) men som sagt nu måste jag sova för imorgon blir det ikea med finaste lilla-lillasyster :) ska bli mysigt. Bara jag och Wilma :)
Så sov gott och dröm sött !

Av Alexandra Ekdal - 19 februari 2013 13:31

Sitter i soffan med ett stycke tungt huvud. Har hållt på att städa lite till och från och måste verkligen ta tag i resten nu. Har ett berg av disk, dammråttor som dansar runt, tvätt som ligger ivägen! Nä har inte tid att sitta här nu!

Puss

Av Alexandra Ekdal - 18 februari 2013 21:55

Asså jag måste ju bara säga att denna dagen har varit värdelös, eller ja, jo det har den. Vaknade klockan 9 typ gick upp och duscha och gick ner och köpte frukost. Sen satt jag vid datorn och fixa med en fotobok man fick från fritidsresor (betalar endast frakt) så *pa det sönder = datan hängde sig och sen startade om sig. Trött på den. Medans den laddades upp så fick jag slängt i mig lunch och sen beställt den. Efter det slängde jag mig i bilen och åkte till jobbet. Träffa Matilda som man inte sett på 2 månader :) satte mig i kassan men fick gå till galgsorteringen efter ca 30 minuter. Fick gå tillbaka vid 4. Men de va nog det absolut segaste timmarna någonsin! Kännde mig ganska så överflödig må jag säga! Sista timmen kanske jag hade 5 kunder , det kan va att ta i oxå! Men seriöst ingenting att göra!

Men nu ligger jag i sängen med en sovande älskling!
Imorgon ska här STORSTÄDAS! Hela lägenheten.
Så snart dags att sova!
Puss

Ovido - Quiz & Flashcards