Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Alexandra Ekdal - 16 februari 2014 21:45

Olympus has fallen va sjukt bra. Grymt länge sen jag satt så spänd genom en film som jag gjorde på denna.

Vita Huset (Secret Service kodnamn: Olympus) attackeras av en grupp skickliga och skrupelfria terrorister, samtidigt som de kidnappar presidenten. När attacken sätter igång med full kraft tar sig presidentens före detta Secret Service-agent Mike Banning in i Vita Huset. Det nationella säkerhetsrådet samlas för att komma med en räddningsplan och motdrag. Då inser de att de tvingas att förlita sig på Bannings ingående kunskap om huset om de ska ha något hopp om att återta Vita huset, rädda presidenten och förhindra en ännu större katastrof som plötsligt hotar nationen.

Spännande, mycket action, bra skådespelare.
En film man måste se !! Så se den ;)

Nu ska jag snart sova för imorgon måste jag storstäda..
Och något som slog mig innan va att jag måste packa nästa helg. Det är ju nästan lite läskigt. Har inte riktigt fattat det än .. Haha.
God natt på er. Dröm sött. Puss

Av Alexandra Ekdal - 16 februari 2014 19:59

Vi sitter å kollar på Olympus has fallen. Än så länge e den rätt bra faktiskt :) kommer med ett utlåtande sen :)

Å tydligen fattade jag filmen vi såg igår fel. Koloni fem va tydligen ute på ett uppdrag när kanibalerna slog till.. Jaja. Den va inte bättre för det ;)

Mycket döda kan jag ju säga!
Puss!

Av Alexandra Ekdal - 16 februari 2014 15:59

Igår såg vi ju the colony. Och sen gick vi å la oss å jag somnade ganska fort ;) så här kommer handlingen:

Framtiden - jorden är drabbad av istid och de överlevande människorna bor i underjorden i olika kolonier. Då en koloni en dag uppfattar en nödsignal skickas en grupp beväpnade män ut för att undersöka saken. Det de möter är något de aldrig hade kunnat förbereda sig på...

Jag tyckte den va bra och hade bra handlingen. Men det va vissa saker jag störde mig på. I vissa filmer upptäcker jag saker jag irriterar mig på å det kan förstöra sååå mycket. Nu va det tex. Att koloni 5 hade blivit kanibaler å helt plötsligt hade alla vassa "kanibal-tänder" . Det är ett ex på irritations moment.. Plus att ledaren av den kolonin va sjukt ful ;)
Men den va bra annars :)

Av Alexandra Ekdal - 16 februari 2014 12:16

God dag :) antar att många sitter å kollar på herrstafetten. Suprice suprice det gör vi med ;) trodde jag aldrig om mig själv ;) förra året kollade vi när Sverige tog vmguld i hockeyn förra året..
Idag tänker jag typ inte gör någonting. Kanske scrapbooka lite men inte mer än det.
Ska faktiskt ta mig i kragen å verkligen storstäda imorgon. Damma , ev tvätta. Å allmänt städa. Vattna mina blommor , för dom lär inte få vatten när jag e borta ;)

Annars då? Jo jag börjar nog bli förkyld, antingen det eller så är det en endagars förkyldning. Blää! Men hellre nu än när vi ska åka..

Nu ska jag se när Hellner tar guld ;)
Puss

Ovido - Quiz & Flashcards