Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Alexandra Ekdal - 27 januari 2013 22:08

God kväll på er alla :) hoppas er söndag har varit bra, min har varit toppen då jag har spenderat hela dagen på Varbergs finaste spa, Asia Spa, med underbara vänner :) det va jätteskönt och halvt avkopplande då jag har lite svårt att bara koppla av! Men det gick stundtals :)
Det fanns 3 olika terapirum, ett i mer indiskt eller va man ska säga, ett mörkerrum och ett ljusrum! Och vi prövade så klart alla tre rummen och i mörkerrummet kunde jag slappna av bäst!
Har även kommit fram till att jag lider av vintertrötthet! Det stod på dörren till det ljus rummet att forskare har kommit fram till att man på vinter kan hamna i vintertrötthet som är att kroppen blir i behov av mer sömn, appitet ökar för mesta dels godsaker, och så va det massa andra grejer och för att före bygga det kunde man lägga sig i ett sånt rum då kroppen kopplar av trots att det är ljust och att man får mer ljusa timmar på dygnet. Och det är forskare som har kommit fram till de , så det är inte jag som har hittat på det ;)

Iallafall, efter spat så hade vi bokat bord på Zorbas, en grekisk restaurang, vilket va väldigt gott :) förrätt blev tsatziki med bröd & till varmrätt blev det kycklingspett med friterad potatis :) det va jättegott :) men inget ställe man bör äta på om man dels inte gillar vitlök eller har en karl som äter som en häst, för överdrivet med mat får man inte. Men det räckte till mig :) och gott va det. Dock kunde själva matsalen gått i lite mer grekiskt och det kunde vara lite mer dämpad belysning och annan inredning ;) meeen det är mina åsikter!
Nu ska jag ta och sova för imorgon ska jag jobba och sen träna.

Denna veckan är så gott som fullbokad! Och om 1 vecka åker vi till värmen :D Happy girl!

Puss och sov gott <3

Ovido - Quiz & Flashcards