Alexandra Ekdal

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Alexandra Ekdal - 8 december 2010 19:03

Kan börja med går dagen. Igår va det ljusparty, vilket inte blev så billigt ;) men goa doftljus iaf ^^, Sen blev det till att ta ner tomtarna. Och sen efter middagen skulle vi baka pepparkakor =) Feta jävlar blev det :P men vet inte om dom blev goa, men degen va iaf god :) Detta tyckte Wilma blev bra:

Att nästan sätta mitt i degen ;) Det gjorde hon hela tiden den lilla stumpan =)

Sen efter pepparkaksbaket så blev det garaget. 

Sen hem kolla på Desperate Housewives. Sen gick jag och la mig och löste lite korsord och sen somnade jag nästan.

Iaf i natt nångång mellan 01,00 och 02,00 så vaknade jag helt förtvivlad och börjar leta efter någonting. Vet att det låg i en gekås-påse och att det va en rektangulär ganska stor förpackning. Och börjar rota som fan, tror till och med jag kollade under sängen och letade igenom väskan och hela skiten. Men ne hittade inte det så jag la mig i sängen kollade på klockan och somnade om. Asså detta tog nog inte mer än max 5 minuter. Men det kändes som jag letade i en hel evighet.

Sen ringde klockan 05,45 jättetrött och seg, men fick vackert pallra mig upp. Brötade lite på morgonen. Men sen gick det ganska smärtfritt fram tills jag kom ut i garaget. Och skulle försöka starta bilen, då startar den inte, men jag e inte alls förvånad faktiskt. Den har ju inte startat på va 3 veckor nu, så varför börja nu? Det är ju fortfarande kallt och vinter.
Sen en ganska lugn dag på jobbet. Sen handla lite julklappar och en overall till Wilma :) Sen startade faktiskt bilen, peppar peppar! Sen hem och börja städa, vika tvätt, bädda sängen, diska. Skulle bytat gardiner och tagit fram tomtarna men kom inte riktigt så långt. Tappade orken någonstans på vägen. Så det får bli i morgon när jag kommer hem från jobbet =)

Nu har man ätit och ät mätt och belåten, ligger och jäser i soffan ;)


Pusselipuss =)

Ovido - Quiz & Flashcards